F1-GP Κίνας FP1: Ο Lance Stroll ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ο Lance Stroll με την Aston Martin έκανε την έκπληξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με ένα φρέσκο σετ ελαστικών στα τελευταία λεπτά, με 2ο τον Oscar Piastri (McLaren).

F1-GP Κίνας FP1: Ο Lance Stroll ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ο Lance Stroll με την Aston Martin έκανε την έκπληξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με ένα φρέσκο σετ ελαστικών στα τελευταία λεπτά, με 2ο τον Oscar Piastri (McLaren).

Μόλις 15 λεπτά μετά την έναρξη του FP1, της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, 5ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, η διαδικασία διακόπηκε, επειδή το ξερό γρασίδι στην εσωτερική της στροφής 7άρπαξε φωτιά, πιθανότατα από σπίθες από το δάπεδο κάποιου μονοθεσίου, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή μείωσε ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο χρόνο για τις ομάδες να διαμορφώσουν στο στήσιμο των μονοθεσίων τους.

Τέσσερις ομάδες (Red Bull, Haas, Sauber και Williams) επέλεξαν τη μέση γόμα ελαστικών για το ξεκίνημα της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, άλλες τέσσερις (McLaren, Mercedes, Aston Martin και Racing Bulls) προτίμησαν τη μέση, προτίμησαν τη σκληρή γόμα, ενώ Ferrari και Alpine διάλεξαν τη μαλακή γόμα. Αρκετοί οδηγοί πάτησαν στα χαλίκια που έχουν προστεθεί στην εξωτερική της στροφής 10, ενώ τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν αρκετά χαμηλά, δεδομένης της επίστρωσης με πίσσα που έχει πραγματοποιηθεί.

Οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν συνεχώς, κάτι που αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο Lance Stroll με την Aston Martin κατάφερε να κινηθεί 0,327 δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, όντας ταχύτατος στις αργές στροφές. Λίγο νωρίτερα, ο Oscar Piastri είχε κάνει την έκπληξη με τη McLaren, όταν κινήθηκε 0,031 δλ. ταχύτερα από τον Max Verstappen (Red Bull), ο οποίος με τη σειρά του δεν κατάφερε να βελτιώσει στη δεύτερη προσπάθειά του.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Κίνας

Λίγο αργότερα, ο Lando Norris με την άλλη McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα δύο πρώτα sector της πίστας, πριν εγκαταλείψει την προσπάθειά του και κατευθυνθεί προς τα pits. Στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, η McLaren έδειχνε να δυσκολεύεται στις αργές στροφές, με τους οδηγούς της να κάνουν πολλές διορθώσεις στο τιμόνι σε αυτά τα τμήματα της πίστας.

Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά, o Sergio Perez μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε 0,5 δλ. πίσω από τον Verstappen. Ωστόσο, στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Μεξικανός πλησίασε τον team-mate του στη Red Bull στα 0,030 δλ., για να βρεθεί στην 4η θέση. Οι δύο Haas ακολούθησαν τις Red Bull στον πίνακα των χρόνων. Ο Esteban Ocon έκανε πολύ καλούς χρόνους καθ’ όλη τη διάρκεια του FP1 για τη φόρμα που έχουμε δει μέχρι στιγμής από την Alpine, για να βρεθεί στην 7η θέση. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Alex Albon (Williams), Daniel Ricciardo (Racing Bulls) και Valtteri Bottas (Sauber).

Ένα περίεργο συμβάν είδαμε λίγο πριν από τη συμπλήρωση του πρώτου μισάωρου, όταν ο Lewis Hamilton βούτηξε στην εσωτερική του Nico Hulkenberg στην προτελευταία στροφή και βρέθηκε στο πλάι της McLaren του Piastri από την εξωτερική στην τελευταία στροφή, καθώς προσπαθούσε να ξεκινήσει ένα γρήγορο γύρο. O Βρετανός οδηγός της Mercedes μπλόκαρε τα φρένα του, για να πάει ευθεία, στην είσοδο του pit lane. O Hamilton δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία, επειδή διέσχισε τη γραμμή της εισόδου του pit lane.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes) & Oscar Piastri (McLaren)

Ο Hamilton ανέφερε ότι το μονοθέσιο της Mercedes ήταν πολύ «κακό» και ζήτησε από την ομάδα να γίνει κάτι με τις αναπηδήσεις. Η Mercedes αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ ελαστικών, για να το διατηρήσει για το υπόλοιπο τριήμερο, όπως αποφάσισε να κάνει και η Ferrari με τους οδηγούς της, καθώς και ο Fernando Alonso, για αυτό και όλοι τους βρέθηκαν στις πιο πίσω θέσεις, μακριά από την πρώτη δεκάδα.

Περίπου 15 λεπτά πριν από το τέλος του FP1, ο Alonso, ψάχνοντας το όριο στην είσοδο του pit lane, μπλόκαρε τα φρένα του και κατευθύνθηκε ευθεία, πριν κάνει αναστροφή και συνεχίσει. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με τον Piastri, με τα μονοθέσια να έχουν ούριο άνεμο σε αυτό το σημείο, ο οποίος αιφνιδίαζε τους οδηγούς.

Όσον αφορά τις αναβαθμίσεις, η Alpine παρουσίασε τροποποιήσεις στο δάπεδο του μονοθεσίου του Esteban Ocon, η Haas διαθέτει διαφορετικό αεροδυναμικό σχεδιασμό καθρεπτών του Kevin Magnussen, η Racing Bulls μείωσε τις διαστάσεις του προσκέφαλου του οδηγού, ενώ η Mercedes άλλαξε τη διαμόρφωση των κάθετων πτερυγίων στο πίσω μέρος της βάσης του halo. Αλλαγές στο εμπρός μέρος του halo πραγματοποίησε και η Williams.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, στο μονοθέσιο του George Russell τοποθετήθηκε καινούργια μονάδα ισχύος, με το Βρετανό να χρησιμοποιεί το 2ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo, MGU-K και MGU-H. Αμφότεροι οι οδηγοί της Aston Martin, όπως και ο Daniel Ricciardo (Racing Bulls) χρησιμοποιούν αυτό το τριήμερο καινούργιο κιβώτιο, το 2ο της σεζόν, ενώ ο Alex Albon (Williams), πέρασε στο 3ο κιβώτιό του για φέτος, από τα πέντε που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν χωρίς ποινή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!