F1: Μονάδες ισχύος με λειτουργία «override» από το 2026

Από το 2026, οι οδηγοί της Formula 1 θα έχουν τη δυνατότητα, με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι του μονοθεσίου τους, να έχουν επιπλέον ισχύ από το υβριδικό σύστημα, σε ένα μέτρο που σκοπεύει να βοηθήσει τις μάχες στην πίστα.

F1: Μονάδες ισχύος με λειτουργία «override» από το 2026

Από το 2026, οι οδηγοί της Formula 1 θα έχουν τη δυνατότητα, με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι του μονοθεσίου τους, να έχουν επιπλέον ισχύ από το υβριδικό σύστημα, σε ένα μέτρο που σκοπεύει να βοηθήσει τις μάχες στην πίστα.

Σε μία προσπάθεια να προσελκύσει νέους κατασκευαστές, η Formula 1 θα αλλάξει τους τεχνικούς κανονισμούς των μονάδων ισχύος από το 2026. Θα παραμείνουν υβριδικοί V6 με χωρητικότητα 1,6 λίτρων, ωστόσο θα απλοποιηθούν, με την αφαίρεση του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), που είναι συνδεδεμένος στο turbo, και θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα.

Αυτό θα μειώσει την ισχύ του θερμικού κινητήρα θα μειωθεί από 550-560 kW (748-761 ίππους) σε 400 kW (544 ίππους). Την απώλεια ισχύος θα καλύψουν τα υβριδικά συστήματα, καθώς οι μέγιστες δυνατότητες της ενισχυμένης MGU-K θα ανέβουν από 120 kW (163 ίππους) σε 350 kW (476 ίππους).

Το τελευταίο προσχέδιο των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026 της FIA παρουσιάζει ορισμένες νέες λειτουργίες για το υβριδικό σύστημα, ώστε να συμβάλλει στη βελτίωση των μαχών τροχό με τροχό. Εδώ και καιρό ότι υπήρχε ζήτηση για μία λειτουργία push-to-pass με τις νέες μονάδες ισχύος, αντί όλη η ενέργεια να κατανέμεται κατά τη διάρκεια ενός γύρου στα ίδια σημεία της πίστας για όλους τους οδηγούς.

Αλλά οι λεπτομέρειες ενός τέτοιου συστήματος δεν είχαν ακόμη ανακοινωθεί επίσημα. Ενώ αυτό το τελευταίο σχέδιο των κανονισμών δεν καλύπτει τα πάντα, το άρθρο 5.4.8 θέτει ένα μέρος του πλαισίου, ορίζοντας μία καμπύλη απελευθέρωσης ενέργειας από το υβριδικό σύστημα ERS-K μέχρι τα 345 χλμ./ώρα.

Το δεύτερο τμήμα της καμπύλης καλύπτει αυτό που η FIA ονομάζει «override mode» σύμφωνα με την οποία ο οδηγός θα μπορεί να ζητήσει πρόσθετη ισχύ έως τα 355 χλμ./ώρα. Αυτή η λειτουργία θα παρέχει μια πιο στρατηγική πτυχή στη χρήση της ενέργειας της μπαταρίας και θα απαιτεί από τον οδηγό να αποφασίσει εάν ή πότε θα τη χρησιμοποιήσει.

F1 - GP Αυστραλίας 2024

Είναι ένα εργαλείο παρόμοιο σε λειτουργία με το KERS που είχαν τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2009 έως το 2013, με τους οδηγούς να μπορούν να χρησιμοποιούν την επιπλέον ενέργεια του υβριδικού συστήματος για να επιτεθούν, να αμυνθούν ή για τη βελτίωση του χρόνου στο γύρο.

Δεδομένου ότι από το 2026 και έπειτα, οι μονάδες ισχύος θα βασίζονται πολύ περισσότερο στην υβριδική πλευρά, οι οδηγοί δε θα έχουν πάντα τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λειτουργία override. Επίσης, αν το κάνουν, μπορεί να διακινδυνεύσουν να βρεθούν με λιγότερη ενέργεια στις επόμενες στροφές ή γύρους.

Κανονισμοί πλαισίου για το 2026

Τα μονοθέσια του 2026 θα είναι πολύ διαφορετικά από τα σημερινά, χάρη στην εφαρμογή νέων κανονισμών πλαισίου. Η FIA σκοπεύει να μειώσει το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων από κατά 40-50 κιλά, από τα 798 κ. που είναι τώρα, μαζί με τον οδηγό και τον εξοπλισμό του. Ωστόσο, πρόσφατα απορρίφθηκε η σμίκρυνση των τροχών από διάμετρο 18” σε 16”, κάτι που θα μείωνε τη μη αναρτώμενη μάζα.

Τα μονοθέσια του 2026 θα έχουν μικρότερο μήκος, καθώς το μέγιστο επιτρεπτό μεταξόνιο θα μειωθεί από τα 3,6 στα 3,4 μέτρα. Επίσης, το πλάτος τους θα μειωθεί από τα 2 μ. στα 1,9 μ. Η πιο σημαντική αλλαγή όμως θα είναι η προσθήκη κινούμενων αεροδυναμικών στοιχείων, που θα μειώνουν την οπισθέλκουσα στις ευθείες και θα μεγιστοποιούν το αεροδυναμικό φορτίο (και την πρόσφυση) στις στροφές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!