Στους μόλις τρεις αγώνες που έχουμε δει στη φετινή σεζόν της Formula 1, έχουν παρουσιαστεί δύο προβλήματα όσον αφορά τα συστήματα πέδησης δύο κορυφαίων μονοθεσίων. Ο Charles Leclerc αντιμετώπισε ένα πρόβλημα διαφοράς θερμοκρασίας 100 βαθμών Κελσίου μεταξύ των δίσκων του εμπρός άξονα της Ferrari στο GP Μπαχρέιν.
Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 3ο γύρο του GP Αυστραλίας με πρόβλημα στο πίσω δεξί φρένο της Red Bull. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, από την εκκίνηση, η δαγκάνα του φρένου βρισκόταν σε επαφή με το δίσκο, δημιουργώντας στο Verstappen την αίσθηση ότι είχε «χειρόφρενο».
Η τριβή οδήγησε σε υπερθέρμανση, ανάφλεξη και στο τέλος έκρηξη, όταν η αστοχία του τροχού/ελαστικού απελευθέρωσε τον αέρα που βρίσκεται μέσα του. Ο Verstappen εθεάθη να προφέρει κάποια… γαλλικά όταν επέστρεψε στα pits, αλλά αργότερα εξηγήθηκε ότι αναφερόταν στο σχέδιο του pit crew της Red Bull να αλλάξει ελαστικά, παρότι η ζημιά ήταν τερματική.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Η ιταλική Brembo προμηθεύει όλο το grid της Formula 1 με δαγκάνες φρένων και με δίσκους την πλειονότητα των ομάδων. Στις δοκιμές προετοιμασίας για τη σεζόν, η Red Bull, που μέχρι πέρυσι, όπως και η Mercedes, χρησιμοποιούσε δίσκους της γαλλικής Carbon Industries, δοκίμαζε δίσκους της Brembo τους οποίους και χρησιμοποιεί φέτος.
Η Brembo ανέφερε: «Μετά από έρευνα σε κάθε ομάδα, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Leclerc και Verstappen δεν σχετίζονται με ανωμαλίες εξαρτημάτων της Brembo ή δυσλειτουργίες υλικών. Και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα προήλθε από λάθος ρύθμιση/επιλογή της ομάδας όσον αφορά τη διαμόρφωση του μονοθεσίου (αλλά δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες, αυτές είναι πληροφορίες των ομάδων), οπότε δεν υπάρχει άμεση ευθύνη της Brembo και για τα δύο προβλήματα».
Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι η απώλεια αεροδυναμικού φορτίου -και κατά συνέπεια απόδοσης- που παρατηρήθηκε στο μονοθέσιο του Sergio Perez περίπου στο μέσο του αγώνα, αφότου προσπέρασε το Fernando Alonso, οφείλονταν σε μία ζελατίνα καλύπτρας κράνους η οποία είχε εκγλωβιστεί στο δάπεδο της RB20, σε σημείο που κόστιζε πολύ σε αεροδυναμική απόδοση.
A dramatic day in Melbourne 😵
Max Verstappen’s chances of a record-equalling 10th straight victory went up in smoke 😫#F1 #AusGP pic.twitter.com/XyG9RPS31V
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024