F1-GP Μπαχρέιν: Ο Μax Verstappen νικητής στο «1-2» της Red Bull

O Max Verstappen κατέκτησε μία άνετη νίκη στον πρώτη αγώνα του Πρωταθλήματος του 2024 στη Formula 1, με το Sergio Perez να κάνει το «1-2» για τη Red Bull, και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το βάθρο.

F1-GP Μπαχρέιν: Ο Μax Verstappen νικητής στο «1-2» της Red Bull

O Max Verstappen κατέκτησε μία άνετη νίκη στον πρώτη αγώνα του Πρωταθλήματος του 2024 στη Formula 1, με το Sergio Perez να κάνει το «1-2» για τη Red Bull, και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το βάθρο.

Σα να μην άλλαξαν και πολλά από την περυσινή σεζόν, ο Max Verstappen κέρδισε με χαρακτηριστική ευκολία το εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Μπαχρέιν, για να σημειώσει την 55η νίκη και το 5ο grand slam (νίκη, pole position, ταχύτερο γύρο, και όλους τους γύρους του αγώνα επικεφαλής) της καριέρας του. O Ολλανδός «αναχώρησε» στους πρώτους γύρους του αγώνα και είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει καταιγιστικό ρυθμό, που ήταν πολύ ταχύτερος από αυτόν ακόμα και του team-mate του, Sergio Perez. «Όλα πήγαν τέλεια», όπως ανέφερε ο Verstappen.

Ο Perez επωφελήθηκε από τα προβλήματα των άμεσων αντιπάλων του στα αρχικά στάδια του αγώνα για να ανέβει στη 2η θέση, αλλά δεν είχε καμία ελπίδα να πλησιάσει το Max Verstappen, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με την πλαγιολίσθηση των ελαστικών και την επιβράδυνση της μονάδας ισχύος. Ωστόσο, ο Perez έκανε αυτό ακριβώς που ήθελε η Red Bull, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση, για να συγκεντρώσει το μέγιστο εφικτό σύνολο βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μπαχρέιν

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Carlos Sainz με τη Ferrari, o οποίος κατάφερε να διατηρηθεί σε αρκετά μικρή απόσταση από τον Perez, αλλά στο τελευταίο stint, όπου ο Ισπανός είχε τη σκληρή γόμα και ο Μεξικανός τη μαλακή, την οποία η Red Bull είχε τη δυνατότητα να τη διατηρήσει σε αρκετά καλή κατάσταση.

Έτσι, ο Perez διατήρησε σε απόσταση ασφαλείας το Sainz έως την καρό σημαία. O Ισπανός έδωσε σκληρές μάχες με τον team-mate του στη Ferrari (τον οποίο προσπέρασε δύο φορές, καθώς η Ferrari του έκανε undercut) και ανέκαμψε με πυγμή έπειτα από μία κακή εκκίνηση, όπου έχασε μία θέση, για να ξεκινήσει την τελευταία του σεζόν στη Ferrari με βάθρο.

O Charles Leclerc τερμάτισε στην 4η θέση, έχοντας αντιμετωπίσει προβλήματα με τα εμπρός φρένα του (είχαν έως και 100 βαθμούς Κελσίου διαφορά στη θερμοκρασία και το μονοθέσιο τραβούσε προς τα δεξιά) από τα αρχικά στάδια του αγώνα, που του στέρησαν τη δυνατότητα να παλέψει για το βάθρο.

Ωστόσο, ο Μονεγάσκος οδήγησε πολύ καλά, παρά τα προβλήματα που επέμειναν έως το τέλος, και κατάφερε στα τελικά στάδια του αγώνα να περάσει μπροστά από το Geοrge Russell, που αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης της μονάδας ισχύος, που του στέρησαν την ευκαιρία να παλέψει για το βάθρο, παρότι είχε δείξει να έχει καλό ρυθμό στους αρχικούς γύρους.

O Russell είχε ίσως δώσει περισσότερη βαρύτητα στην απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές στο στήσιμο του μονοθεσίου, σε μία απογοητευτική ημέρα για τη Mercedes, που ήταν ξεκάθαρο ότι δεν είχε το ρυθμό αγώνα της Ferrari σήμερα, επειδή αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης και δεν ήταν γρήγορη με τη σκληρή γόμα, που τα ιταλικά μονοθέσια εξείχαν. Ο Russell είδε το Lando Norris να τον πλησιάζει στους τελευταίους γύρους, αλλά όχι αρκετά για να επιτρέψει στο συμπατριώτη του με τη McLaren να επιτεθεί. Ίσως ο Norris είχε καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν είχε κάνει λάθος στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλά ο ρυθμός της McLaren σίγουρα δεν ήταν στο επίπεδο της Ferrari.

Αρκούσε όμως ώστε ο Lando Norris να διατηρήσει πίσω του το Lewis Hamilton, ο οποίος έκανε έναν αρκετά ανώνυμο αγώνα, για να τερματίσει στην 7η θέση, έχοντας περάσει μέσω στρατηγικής τον Oscar Piastri, που τερμάτισε στην 8η θέση για τη McLaren. Oι δύο Aston Martin συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, καθώς φαίνεται να είναι η καθαρή 5η δύναμη, χωρίς να μπορεί να απειλήσει τους προπορευόμενους ή να απειλείται μετόπισθεν, όπως συνέβαινε πέρυσι με την Alpine. Αυτό υποδηλώνει και η 10η θέση του Lance Stroll, ο οποίος είχε βρεθεί τελευταίος στην πρώτη στροφή του αγώνα και τερμάτισε πίσω από τον team-mate του, Fernando Alonso.

Χρονικό αγώνα

Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με μαλακή γόμα ελαστικών και ο Verstappen τέθηκε επικεφαλής στην εκκίνηση καλύπτοντας την εσωτερική, και σπρώχνοντας το Leclerc προς την εξωτερική. Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να υποχωρήσει λίγο, και αυτό ανάγκασε τον Perez να επιβραδύνει καθώς μαχόταν με το Russell για την 3η θέση, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να διατηρηθεί μπροστά. Ο Hulkenberg έκανε πολύ κακή εκκίνηση και χτύπησε από πίσω στην 1η στροφή το Stroll, με αποτέλεσμα να γυρίσει η Aston Martin και να τραυματιστεί η εμπρός αεροτομή της Haas.

F1 - GP Μπαχρέιν 2024, Εκκίνηση

Ο Leclerc άρχισε να χάνει έδαφος και να μπλοκάρει τα φρένα του και πολύ σύντομα τον προσπέρασε ο Russell, και μάλιστα από την εξωτερική στην 4η στροφή του 3ου γύρου για τη 2η θέση. Ο Norris δεν είχε ασύρματο, αλλά κατάφερε να περάσει τον Alonso για την 6η θέση. O Leclerc μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 10, και ο Sainz πλησίασε τον Perez που ακολουθούσε την άλλη Ferrari.

Ήδη είχαν ξεκινήσει οι προειδοποιήσεις για υπέρβαση ορίων πίστας. Ο Alonso έχασε άλλη μία θέση από την άλλη McLaren, του Piastri, ενώ ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 5 δλ. έως τον 7ο γύρο, που ο Perez κατάφερε να περάσει το Leclerc στην ευθεία μεταξύ των στροφών 10-11, για την 3η θέση.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Charles Leclerc (Ferrari), GP Μπαχρέιν 2024

Αυτό συνέβη επειδή ο Leclerc είχε μπλοκάρει τα φρένα του ξανά στη στροφή 10 ενώ είχε πλησιάσει το Russell. Η καταπόνηση των πίσω ελαστικών είχε γίνει εμφανής στο Leclerc, ενώ αντίστοιχα παράπονα έκανε και ο Norris.

O Hamilton προσπέρασε τον Alonso για την 8η θέση, ενώ ο Sainz πέρασε μπροστά από τον team-mate του στον 11ο γύρο, στο τέλος του οποίου οι Russell και Leclerc εισήλθαν στα pits για τη σκληρή γόμας. To παράδειγμά τους ακολούθησε ο Perez στον επόμενο γύρο και επέστρεψε στην πίστα ανάμεσά τους και στο 14ο γύρο κατάφερε να περάσει εμπρός από το Russell, που έκανε ένα λάθος στα φρένα της 1ης στροφής.

Στο τέλος του 15ου γύρου εισήλθε στα pits και ο Sainz, για να βρεθεί ξανά πίσω από τον team-mate του, ο εξακολουθούσε να μπλοκάρει συνεχώς τα εμπρός φρένα του. Παράλληλα, ο Hamilton μείωσε την ενέργεια της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος και έχασε λίγο χρόνο από τις McLaren. Οι δύο οδηγοί της Ferrari άρχισαν να μάχονται έντονα, βρισκόμενοι ακριβώς πίσω από το Russell. O Sainz έκανε την κίνησή του αργά στα φρένα στην 1η στροφή του 17ου γύρου και ο Leclerc δεν είχε απάντηση, καθώς διαφορετικές θερμοκρασίες στα εμπρός φρένα έστριβαν το μονοθέσιο προς τα δεξιά.

Στο τέλος του γύρου εισήλθε στα pits και ο Verstappen, για να επιστρέψει επικεφαλής, ενώ ο Sainz κατάφερε να περάσει το Russell στον επόμενο γύρο, καθώς ο Βρετανός αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης της μπαταρίας του ERS και δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την επιπλέον ισχύ της λειτουργίας Ovetake. O Verstappen άρχισε να ανοίγει τη διαφορά του από τον team-mate του, ενώ ο Sainz ακολουθούσε σε απόσταση 2,4 δλ. τον Perez, ενώ οι Russell και Leclerc έχαναν έδαφος και ο Norris προσπαθούσε να τους πλησιάσει.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Μπαχρέιν 2024

Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes δέχθηκαν εντολή να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πολύ πριν από τις ζώνες πέδησης, για να διατηρήσουν τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου υπό έλεγχο. Στη συνέχεια, ο Hamilton ανέφερε ότι έσπασε το κάθισμά του. O Alonso είχε βρεθεί πολύ πίσω από τους προπορευόμενους και μπροστά από αυτούς που ακολουθούσαν, στο μέσο μεταξύ των δύο γκρουπ ομάδων στο άνω και κάτω άκρο του grid.

Στο τέλος του 31ου γύρου ο Russell ξεκίνησε το δεύτερο γύρο pit stop και μετά έκανε το ίδιο και ο Hamilton. O Russell έχασε λίγο χρόνο πίσω από τον Alonso, ενώ ο Norris εισήλθε στα pits δύο γύρους αργότερα. Ο Leclerc επισκέφθηκε τα pits και παρέμεινε μπροστά από το Norris, αλλά ο Piastri, με αργή αλλαγή εμπρός αριστερού ελαστικού, έχασε μία θέση από το Hamilton, καθώς προσπάθησε να υπερασπιστεί, αλλά είχε κρύα ελαστικά και κατέληξε λίγο εκτός πίστας.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes) & Oscar Piastri (McLaren), GP Μπαχρέιν 2024

Οι Sainz και Perez ήταν οι επόμενοι που επισκέφθηκαν τα pits, με τον Ισπανό να έχει τη σκληρή γόμα και το Μεξικανό τη μαλακή (αμφότεροι με καινούργιο σετ), με 20 γύρους να απομένουν και τη διαφορά μεταξύ τους να είναι στα 2 δλ. Ο Verstappen έκανε το δεύτερο pit stop του (για τη μαλακή γόμα) έχοντας επεκτείνει τη διαφορά του από τον Perez από τα 5 στα 19 δλ. O Leclerc είχε αρχίσει να πλησιάζει το Russell που είχε δεχθεί εντολή να είναι πιο συντηρητικός στην αρχή του stint με το δεύτερο σετ σκληρής γόμας, για να τα εκμεταλλευτεί καλύτερα.

Ο Alonso είχε καθυστερήσει το δεύτερο pit stop του έως το τέλος του 41ου γύρου και είχε να προσπεράσει τους Zhou και Stroll. Έως τον 43ο γύρο, ο Leclerc είχε DRS εναντίον του Russell. O Sainz ρώτησε πότε περιμένουν να είναι ταχύτερα τα σκληρά του ελαστικά από τα μαλακά του Perez και δέχθηκε την απάντηση σε εκείνο το γύρο (45ο από 57), που η διαφορά ήταν στα 3 δλ. και αυξήθηκε περισσότερο πριν πέσει ξανά στο τέλος.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari) & George Russell (Mercedes), GP Μπαχρέιν 2024

Στον 46ο γύρο, ο Russell μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 10 και βγήκε εκτός πίστας, επιτρέποντας στο Leclerc να περάσει στην 4η θέση και να απομακρυνθεί. Κάποιες εντολές ομάδων στην RB δεν πήγαν κατευθείαν όπως θα ήθελε η ομάδα. Στους τελικούς γύρους, ο Perez ανέφερε μερικά μπλοκαρίσματα φρένων και ο Sainz μείωσε λίγο τη διαφορά, και ο Norris είχε αρχίσει να πλησιάζει απειλητικά το Russell, αλλά καμία από τις δύο μάχες δεν  συνέβη κάτι έως την καρό σημαία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!