F1: Ο πρόεδρος της FIA δεν ήθελε να δώσει έγκριση στην πίστα του Λας Βέγκας

Έπειτα από την κατηγορία ότι παρενέβη στο αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας του 2023, τώρα ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem κατηγορείται επίσης ότι δεν ήθελε να δώσει έγκριση για το σιρκουί του Λας Βέγκας.

F1: Ο πρόεδρος της FIA δεν ήθελε να δώσει έγκριση στην πίστα του Λας Βέγκας

Έπειτα από την κατηγορία ότι παρενέβη στο αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας του 2023, τώρα ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem κατηγορείται επίσης ότι δεν ήθελε να δώσει έγκριση για το σιρκουί του Λας Βέγκας.

Νέες κατηγορίες προέκυψαν εναντίον του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), Mohammed Ben Sulayem, έπειτα από τον ισχυρισμό ότι προσπάθησε να αναστείλει την ποινή που δέχθηκε ο Fernando Alonso στο περυσινό GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1.

Τώρα, όπως αναφέρει το BBC (που αποκάλυψε και την προαναφερθείσα κατηγορία), ο Ben Sulayem φέρεται να είπε στους υπεύθυνους της FIA να μην εγκρίνουν το σιρκουί πόλης του Λας Βέγκας λίγο πριν από το παρθενικό Grand Prix εκεί. Ο πληροφοριοδότης αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι της FIA δέχθηκαν εντολή από τον πρόεδρο της FIA να βρουν έναν τρόπο να μην εγκρίνουν την πίστα του Λας Βέγκας ως ασφαλή για αγώνες.

Ο ισχυρισμός περιλαμβάνεται σε έκθεση του υπεύθυνου συμμόρφωσης της FIA προς την επιτροπή δεοντολογίας της. Ένας υπεύθυνος Τύπου της FIA δήλωσε: «Από αθλητική άποψη και από άποψη ασφάλειας, η έγκριση της πίστας του Λας Βέγκας ακολούθησε το πρωτόκολλο της FIA όσον αφορά την επιθεώρηση και την πιστοποίηση. Αν θυμάστε, υπήρξε μια καθυστέρηση στη διάθεση της πίστας για επιθεώρηση, λόγω των συνεχιζόμενων κατασκευαστικών εργασιών του τοπικού διοργανωτή».

Στην έκθεση που έχει στα χέρια της η επιτροπή δεοντολογίας της FIA, o πληροφοριοδότης αναφέρει ότι επικοινώνησε μαζί του ο διευθυντής του. Αυτός, «με εντολή του προέδρου της FIA, του έδωσε εντολή να βρει κάποιο λόγο ανησυχίας, για να εμποδίσει τη FIA να πιστοποιήσει την πίστα πριν από το Σαββατοκύριακο του αγώνα». Ο πληροφοριοδότης αναφέρει ότι σκοπός ήταν να βρεθούν ελαττώματα στην πίστα προκειμένου να μην χορηγηθεί η άδεια».

Στην έκθεση του υπεύθυνου συμμόρφωσης της FIA, αναφέρεται επίσης: «Κληθείς να γίνει πιο συγκεκριμένος, ο πληροφοριοδότης είπε ότι σκοπός ήταν τα θέματα στην πίστα να εντοπιστούν τεχνητά, ανεξάρτητα από την πραγματική τους ύπαρξη, με απώτερο στόχο να μην εκδοθεί η άδεια».

Ο πληροφοριοδότης είπε ότι ανέθεσαν σε έναν υπάλληλο να εκτελέσει αυτό το έργο, και κατονόμασε δύο ακόμη υπαλλήλους που βρίσκονταν στο δωμάτιο εκείνη τη στιγμή. Οι υπεύθυνοι δεν μπόρεσαν να βρουν κανένα πρόβλημα με την πίστα, κατά συνέπεια πιστοποίησαν ότι η πίστα είναι κατάλληλη για τον αγώνα». Το BBC αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι που ήταν παρόντες στο δωμάτιο έχουν διαφορετική ανάμνηση των γεγονότων από τον καταγγέλλοντα.

Ο αγώνας αποτελούσε σημαντικό γεγονός για την F1 και η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του αθλήματος, Liberty Media, είχε επενδύσει 600 εκατ. δολάρια στη διοργάνωση του Grand Prix, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς γης για τη διαμόρφωση του κτιρίου των pits. H F1 προσπαθεί μέσω αυτού του αγώνα να προβάλλει περισσότερο το άθλημα στις ΗΠΑ, αλλά και τον κόσμο.

Την ίδια στιγμή, ο Ben Sulayem έκανε διάφορες προσπάθειες να αποσπάσει περισσότερα χρήματα από την F1 για τη FIA. H Liberty Media καταβάλλει περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο στη FIA για να διατελέσει το καθήκον της ως «διαιτητής» της F1.

O Ben Sulayem δήλωσε στο περιοδικό GP Racing: «Ο πρόεδρος της FIA είναι αυτός που υπογράφει την έγκριση για τη νέα πίστα ή για όλες τις πίστες. Το υποστήριξα. Θα μπορούσα να έχω πει όχι (επειδή η πίστα δεν ήταν έτοιμη εγκαίρως για επιθεώρηση). Αλλά μόλις η ομάδα μου είπε ότι ήταν ασφαλές… επειδή είμαι οδηγός, νοιάζομαι για την ευημερία των οδηγών και των ανθρώπων γύρω τους, του προσωπικού μας και των ανθρώπων της πίστας. Το έκανα».

«Ήταν ένα μεγάλο πράγμα. Αν είχα πει όχι, θα ήταν καταστροφικό. Αλλά θα ήταν νόμιμο. Αλλά είμαι προσεκτικός επειδή αγαπώ το άθλημα. Στο τέλος της ημέρας, είμαστε στην ίδια βάρκα. Μπορεί να έχουμε διαφορετικές αποστολές. Αλλά είμαστε στην ίδια βάρκα. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το άθλημα να βουλιάξει».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!