F1: Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα AMR24

H ομάδα της Aston Martin στη Formula 1 παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2024, την AMR24.

F1: Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα AMR24

H ομάδα της Aston Martin στη Formula 1 παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2024, την AMR24.

H Aston Martin παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο για το Πρωτάθλημα του 2024 στη Formula 1, την AMR24. Πρόκειται για το πρώτο μονοθέσιο που κατασκευάζεται στις νέες εγκαταστάσεις της ομάδας στο Silverstone, δίπλα από την πίστα στην οποία πραγματοποιήθηκε και το αρχικό shakedown 200 χλμ. του νεογνού μονοθεσίου, με τον Lance Stroll στο τιμόνι.

Η νέα Aston Martin αποτελεί επιθετική εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου αλλά διαθέτει ενδιαφέρουσες γραμμές και μερικές τεχνικές λύσεις. Βασικοί στόχοι της Aston Martin ήταν να ελαττώσει το βάρος του μονοθεσίου, να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση και να μειώσει την οπισθέλκουσα.

Το ρύγχος είναι πιο μικρό σε μήκος και με πιο περίπλοκο σχεδιασμό, ενώ τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής έχουν έντονη διαμόρφωση outwash, διοχετεύοντας τον αέρα προς την εξωτερική πλευρά των εμπρός ελαστικών.

Η εμπρός ανάρτηση διατηρεί τις ράβδους pushrod, αλλά είναι ανασχεδιασμένη, με το ανώτερο ψαλίδι να χαμηλώνει προς τις πλήμνες των τροχών, ενώ έχει γίνει πιο έντονη η γεωμετρία anti-dive, που αποτρέπει το βύθισμα του εμπρός μέρους κατά το φρενάρισμα και διατηρεί την αεροδυναμική πλατφόρμα παράλληλη με το έδαφος.

Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν ενδιαφέρουσα μορφή, με το κάτω χείλος της εισαγωγής αέρα του ψυγείου να είναι μακρύτερο και το «σκάψιμο» κάτω από αυτήν να είναι πιο μεγάλο, όπως και το κανάλι από κάτω. Τα καλύμματα των ψυγείων είναι πολύ μικρότερα, διατηρούν το βαθύ κανάλι και το τμήμα του καλύμματος του κινητήρα από όπου εξέρχεται ο θερμός αέρας, είναι κεκλιμένος προς τα κάτω.

Στον πίσω άξονα, η Aston Martin χρησιμοποιεί το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση της Mercedes και εκεί βλέπουμε μια μεγάλη αλλαγή, την οποία αναμένεται να φέρει και το γερμανικό μονοθέσιο, καθώς η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης έχει αλλάξει από pullrod σε pushrod. Η αλλαγή έχει γίνει για αεροδυναμικά οφέλη, παράλληλα με τις μικρότερες διαστάσεις του περιβλήματος του κιβωτίου, το οποίο απελευθερώνει χώρο στην περιοχή του διαχύτη, προς βελτίωση της απόδοσή του.

H οδηγική σύνθεση της ομάδας παραμένει απαράλλακτη, με το Fernando Alonso να δηλώνει πρόθυμος να επεκτείνει τη συνεργασία του με την Aston Martin, καθώς και το Lance Stroll, γιο του ιδιοκτήτη της ομάδας, Lawrence Stroll. Πέρυσι, η Aston Martin πραγματοποίησε την καλύτερη σεζόν της ιστορίας της και φέτος, στόχος της ομάδας είναι να σημειώνει σταθερά βαθμούς και παρουσίες στο βάθρο, καθώς και η διεκδίκηση κάποιας νίκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!