Η Audi βελτιώνει και πάλι το RS Q e-tron. Πριν από την τρίτη του συμμετοχή στο Ράλλυ Ντακάρ, το πρωτότυπο αυτοκίνητο Rally Raid με το πρωτοποριακό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία υψηλής τάσης και μετατροπέα ενέργειας, δέχεται καινοτομίες σε πολλούς τομείς. Τα πληρώματα των οδηγών της Audi, Mattias Ekstrom/Emil Bergkvist, Stephane Peterhansel/Edouard Boulanger και Carlos Sainz/Lucas Cruz, θα επωφεληθούν από πολλές βελτιώσεις τον Ιανουάριο του 2024. Οι αναβαθμίσεις καθιστούν το RS Q e-tron πιο ασφαλές, πιο αξιόπιστο, πιο άνετο και λίγο πιο ελαφρύ, καθώς και με μικρότερους χρόνους συντήρησης για την ομάδα.
Τον Ιανουάριο του 2024, η Audi θα συμμετάσχει για τρίτη φορά στο πιο δύσκολο ράλλυ ερήμου του κόσμου. Από τα μέσα της χρονιάς, η ομάδα έχει ενσωματώσει διαδοχικά τις αλλαγές και έχει ξεκινήσει τις δοκιμές. Τα ατυχήματα των Stephane Peterhansel και Carlos Sainz στο Ράλλυ Ντακάρ του 2023 ώθησαν την Audi να βελτιώσει για άλλη μια φορά την ασφάλεια. «Στόχος μας ήταν να μειώσουμε την μέγιστη κατακόρυφη επιτάχυνση κατά την προσγείωση μετά από μεγάλα άλματα», λέει ο Leonardo Pascali, ο νέος τεχνικός διευθυντής του εγχειρήματος.
Ασφάλεια
Δουλεύοντας με τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και το πλαίσιο, οι μηχανικοί έχουν κατανείμει καλύτερα μέρος του βάρους με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, επιτρέπουν τον βέλτιστο έλεγχο της πλατφόρμας, ο οποίος είναι σημαντικός για τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Ένας δεύτερος παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό, προέρχεται από τον αφρό στα καθίσματα. Βοηθούν στην κατανομή των φορτίων στον οδηγό και τον συνοδηγό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έτσι μειώνουν τα φορτία αιχμής.
Η προστασία των επιβατών μετά από μια σκληρή μετωπική προσγείωση του οχήματος, όπως το δεύτερο ατύχημα του Carlos Sainz στο Ράλλυ Ντακάρ 2023, που κατέληξε σε ανατροπή του αυτοκινήτου, ήταν επίσης στο μυαλό των υπευθύνων. Η κατασκευή πρόσκρουσης από CFRP στο εμπρός άκρο της δομής του πλαισίου είναι τώρα μακρύτερη, χωρίς να διακυβεύεται η γωνία προσέγγισης, η οποία είναι πολύ σημαντική για τα cross-country ράλλυ. Τώρα, απορροφά την ενέργεια που παράγεται κατά τη διάρκεια τέτοιων ατυχημάτων καλύτερα από ό,τι πριν.
Επιδόσεις
Οι μηχανολόγοι της Audi Sport εξέτασαν διάφορες πτυχές για να κάνουν το Audi RS Q e-tron ακόμα πιο ανταγωνιστικό στο πλαίσιο των κανονισμών. Η εξέλιξη των αμορτισέρ και των ελατηρίων βοήθησε την ομάδα να βρει ένα ακόμα καλύτερο στήσιμο. Για να πλησιάσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο ακόμη περισσότερο το ελάχιστο βάρος των 2.100 κιλών, ενώ το βάρος των νέων, πιο ανθεκτικών ελαστικών αυξήθηκε, βελτιστοποιήθηκαν διάφορα εξαρτήματα. Αυτό ισχύει για το πίσω καπό, καθώς και για τις μικρότερες δαγκάνες των φρένων, αλλά και για το υποπόδιο για το συνοδηγό.
Οι κανονισμοί μετατοπίζουν επίσης ελαφρώς την ισορροπία μεταξύ του μοντέλου T1U της Audi και των αντιπάλων της κατηγορίας T1 όσον αφορά την αναλογία ισχύος προς βάρος: Η μέγιστη ισχύς των 263 kW (358 ίππων) των ηλεκτροκινητήρων στην αρχή της σεζόν 2023 (συμπεριλαμβανομένου του συντελεστή απόδοσης) μετατράπηκε σε 271 kW (368 ίππους) κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Ντακάρ, μετά από αλλαγή των κανονισμών. Από τον Ιανουάριο του 2024, η τιμή αυτή θα αυξηθεί σε 286 kW (389 ίππους). Ταυτόχρονα, οι κανονισμοί αυξάνουν το βάρος των αντίπαλων μοντέλων T1 κατά 10 κιλά, στα 2.010 κιλά.
Αξιοπιστία
Το Audi RS Q e-tron είναι ένα πολύ αξιόπιστο αγωνιστικό αυτοκίνητο, ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες: Και τα τρία αυτοκίνητα είδαν τη γραμμή του τερματισμού στον πρώτο τους αγώνα στο Ράλλυ Ντακάρ του 2022. Το γεγονός ότι δύο από τα τρία αυτοκίνητα δεν τερμάτισαν το 2023 δεν οφειλόταν σε τεχνικά προβλήματα, αλλά σε ατυχήματα. Καθώς η πολύπλοκη τεχνολογία του συστήματος κίνησης έχει αναπτυχθεί ολοκληρωμένα, η Audi Sport μπορεί να επικεντρωθεί στις λεπτομέρειες που αφορούν την αξιοπιστία.
Παλαιότερα, πέτρες αιχμαλωτίζονταν ανάμεσα στις ζάντες, τα δισκόφρενα και την πλήμνη του τροχού. Σε ορισμένες περιπτώσεις, προκαλούσαν σημαντικές ζημιές και απαιτούσαν χρονοβόρες αλλαγές τροχών σε περισσότερες από μία περιπτώσεις. Τα νέα στοιχεία στερέωσης για της πλήμνης επιτρέπουν μεγαλύτερη απόσταση, ώστε οι πέτρες να απελευθερώνονται πιο εύκολα. Παράλληλα, η Audi Sport χρησιμοποιεί πιο ανθεκτικές ζάντες. Τα ισχυρότερα πλευρικά τοιχώματα καθιστούν επίσης λιγότερο ευάλωτη τη νέα γενιά ελαστικών της BF Goodrich.
Άνεση
Η Audi βασίζεται σε έμπειρους, καλά συντονισμένους και υψηλών επιδόσεων οδηγούς και συνοδηγούς. Για να διευκολύνουν το επίπονο έργο τους, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν την ακουστική θωράκιση, καθώς και τη στεγανοποίηση του cockpit. Ένα τροποποιημένο εμπρός καπό απωθεί πλέον καλύτερα τη λάσπη και το νερό, γεγονός που επιτρέπει στο παρμπρίζ να παραμένει πιο καθαρό.
Χρόνοι συντήρησης
Στην αναζήτηση βελτιώσεων, η ομάδα εξέλιξης της Audi Sport εξέτασε επίσης τις καθημερινές εργασίες συντήρησης κατά τη διάρκεια των αγώνων. Χάρη σε πολλές πρακτικές ιδέες σε αυτόν τον τομέα, αρκετά βήματα έχουν απλοποιηθεί. Για παράδειγμα, οι τροποποιημένες βιδωτές συνδέσεις, οι βελτιωμένες υποδοχές εργαλείων, οι βελτιστοποιημένες διατάξεις καλυμμάτων πλήρωσης για τα υγρά λειτουργίας, οι νέες λύσεις ασφάλισης για τα μέρη του αμαξώματος και οι βιδωτές αντί για κολλητές συνδέσεις συμβάλλουν στην απλούστερη και ταχύτερη συντήρηση.