F1: Περιορισμένες οι επιλογές οδηγών για την Alpine

Οι επιπτώσεις της υπόθεσης Piastri εξακολουθούν να αντηχούν στην Alpine, η οποία θέλει έναν έμπειρο οδηγό για το 2023, αλλά οι επιλογές της είναι περιορισμένες, λόγω και των τελευταίων εξελίξεων με τη superlicence του Herta.

F1: Περιορισμένες οι επιλογές οδηγών για την Alpine

Οι επιπτώσεις της υπόθεσης Piastri εξακολουθούν να αντηχούν στην Alpine, η οποία θέλει έναν έμπειρο οδηγό για το 2023, αλλά οι επιλογές της είναι περιορισμένες, λόγω και των τελευταίων εξελίξεων με τη superlicence του Herta.

Όπως έχουμε αναφέρει, στο επίκεντρο των εξελίξεων στη μεταγραφική της Formula 1 βρισκόταν η FIA και κατά πόσο θα ήταν πρόθυμη να παραχωρήσει superlicence στον Αμερικανό οδηγό του IndyCar, Colton Herta, παρότι δεν διαθέτει τους απαιτούμενους βαθμούς (32 από 40), για να προσχωρήσει στην AlphaTauri. Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αφότου ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem εξέτασε το ζήτημα, θέλει να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, χωρίς να επικαλεστούν λόγοι ανωτέρας βίας.

Ένας εκπρόσωπος Τύπου της FIA ανέφερε: «Η FIA δεν θα πιεστεί από καμία ομάδα να λάβει αποφάσεις για θέματα όπως οι βαθμοί superlicence. Ο πρόεδρος της FIA έχει εφαρμόσει μια ισχυρή διακυβέρνηση και θα τηρήσουμε αυτή την πολιτική». Άλλωστε, ούτε ο ίδιος ο Herta ήθελε να αποκτήσει την supelicence με αυτό τον τρόπο: «Θα προτιμούσα να μην πάρω εξαίρεση. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτός είναι πραγματικά ο τρόπος που θα ήθελα να το κάνω».

«Καταλαβαίνω και τις δύο πλευρές του επιχειρήματος. Κατά μία έννοια, θέλουν τα παιδιά να πάνε εκεί και να αγωνιστούν στα τροφοδοτικά Πρωταθλήματα, αλλά φαίνεται επίσης λίγο ασεβές προς το Indycar να δίνει τόσο λίγους βαθμούς για εμάς». Αν ο Herta αποκτούσε τη superlicence, θα προκαλούσε αρκετές αντιδράσεις μεταξύ των ομάδων. Εφόσον η Red Bull δεν έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει τον Herta, δύσκολα θα είναι πρόθυμη να παραχωρήσει τον Pierre Gasly στην Alpine.

Αυτό συμβαίνει διότι η Red Bull δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένη από τις επιδόσεις των νεαρών οδηγών που διαθέτει στη Formula 2, Liam Lawson, Jehan Daruvala και Juri Vips. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko είναι εντυπωσιασμένος από τον Ayumu Iwasa, αλλά πιστεύει ότι ο Ιάπωνας χρειάζεται μία ακόμη σεζόν στη Formula 2. To ίδιο ισχύει και για τον Γάλλο (με ρίζες από την Αλγερία) Isack Hadjar, που πρωταγωνιστεί στη Formula 3.

Αν ο Gasly δεν προσχωρήσει στην Alpine, ποιες είναι οι εναλλακτικές της γαλλικής ομάδας, που από ό,τι φαίνεται δεν εξετάζει το ενδεχόμενο του Daniel Ricciardo; Σύμφωνα με τον CEO της Alpine, Laurent Rossi: «Χρειαζόμαστε κάποιον που βοηθάει στην ανάπτυξη της ομάδας, την εξέλιξη του μονοθεσίου. Χρειαζόμαστε έναν αρκετά έμπειρο και αποτελεσματικό οδηγό που θα σημειώσει άμεσα βαθμούς και θα ανεβάσει μαζί του και την ομάδα. Αυτά είναι τα κριτήρια που εξετάζουμε».

Ο Rossi παραδέχθηκε ότι ο 19χρονος Αυστραλός Jack Doohan (γιος του 5 φορές Πρωταθλητή MotoGP, Mick Doohan), μέλος της ακαδημίας νεαρών οδηγών της Alpine, «είναι μία σκέψη. Πιστεύουμε σε αυτόν, έχει δείξει πολλές δυνατότητες, ειδικά τον τελευταίο καιρό. Είναι σπουδαίος άνθρωπος, είναι γρήγορος, ο πατέρας του είναι επίσης ένας πρωταθλητής που θαυμάζω και ένας άνθρωπος που θαυμάζω. Είναι σπουδαίοι άνθρωποι. Είναι στα σχέδιά μας».

«Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα προσπαθήσουμε να τον βάλουμε σε ένα μονοθέσιο της F1 κάποια στιγμή. Θα δούμε ποιο θα είναι το τοπίο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Θα έχουμε περισσότερη σαφήνεια για όλες τις επιλογές. Μέχρι τότε, υποθέτω ότι θα κάνουμε μια επιλογή». Από τα λεγόμενα του Rossi, η Alpine ψάχνει για έναν πιο έμπειρο οδηγό. Έχει κάνει αρκετά ο Mick Schumacher για να αποτελεί υποψήφιο;

Εκτιμάται ότι η Alpine ήρθε σε επικοινωνία μαζί του τον Αύγουστο, αν και αναφέρεται επίσης ότι η Audi ενδιαφέρεται για το Γερμανό. Ο Guanyu Zhou αναμένεται να ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Alfa Romeo, την ονομασία την οποία θα χρησιμοποιεί μέχρι το τέλος του 2023 η ομάδα της Sauber, η οποία στη συνέχεια θα καταλήξει στα χέρια της Audi. Ο CEO της Williams, Jost Capito δήλωσε ότι ο Schumacher θα πρέπει να βρίσκεται στον κατάλογο κάθε ομάδας που διαθέτει ελεύθερο cockpit. Η αλήθεια είναι ότι στην κατάσταση που έχει βρεθεί η Alpine, οι επιλογές έμπειρων οδηγών είναι λίγες.

Laurent Rossi

Υπόθεση Piastri

Παράλληλα, ο Laurent Rossi, έκανε μερικά σχόλια σχετικά με την υπόθεση του Oscar Piastri, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την μεταγραφή του νεαρού Αυστραλού στη McLaren, αν και παραδέχθηκε ότι η γαλλική ομάδα έκανε λάθη στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την κατάσταση: «Προσλάβαμε ένα άτομο μόνο και μόνο για να του βρούμε μια θέση σε άλλη ομάδα, επειδή θέλαμε να το κάνουμε σωστά. Μέχρι το τέλος Απριλίου, του βρήκαμε μια θέση στη Williams».

«Όταν η ευκαιρία της Williams ήταν έτοιμη να μετατραπεί σε μια συγκεκριμένη συμφωνία, σε τέτοιο βαθμό που είχε προγραμματιστεί η κατασκευή καθίσματος, εκείνοι (η ομάδα μάνατζμεντ του Piastri) είπαν ‘έχουμε μια πιθανή ευκαιρία στη McLaren’. Δεν είπε ότι επρόκειτο να φύγει, είπε ότι είχε μια ευκαιρία. Στη συνέχεια, είδαμε τον Ιούλιο ότι ο Ricciardo επιβεβαίωσε ότι θα παραμείνει το 2023».

«Έτσι σκεφτήκαμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά μπορεί να μην υπάρχει καν θέση. Υπήρχε ίσως μια ευκαιρία, αλλά η πόρτα κλείνει, οπότε ο Oscar είναι ακόμα διαθέσιμος για εμάς. Αυτό εξηγεί γιατί αποφασίσαμε να τον προάγουμε: ήταν εφεδρικός και τον ανεβάσαμε σε οδηγό αγώνων. Ο Otmar (Szafnauer, επικεφαλής της ομάδας Alpine) τον είδε, του το είπε και το ανακοινώσαμε. Δεν γνωρίζαμε ποτέ με βεβαιότητα ότι είχε υπογράψει. Δεν μας το είπε ποτέ».

«Εξακολουθούσαμε να πιστεύουμε ότι η θέση της Williams ήταν μια σπουδαία θέση, μια σπουδαία ευκαιρία να μάθει με λιγότερη πίεση, μια πολύ καλή ομάδα για να μάθει κανείς, πολύ έμπειρη, ικανή να μεγαλώσει ταλέντα όπως ο George (Russell). Μπορούμε όμως να καταλάβουμε ότι τον προσέλκυσε η προοπτική μιας καλύτερης αγωνιστικής πρόκλησης».

Oscar Piastri

«Θεωρήσαμε ότι όταν είχαμε την ευκαιρία να του προσφέρουμε, θα έλεγα, μια καλύτερη θέση σε εμάς, επειδή είμαστε εργοστασιακή ομάδα, νιώθαμε ότι θα του την προσφέραμε και θα την περίμενε, καθώς δεν υπήρχε καλύτερη επιλογή, ο Ricciardo θα έμενε. Δεν υπέγραψε ποτέ κανένα συμβόλαιο που του θέσαμε. Του προτείναμε συμβόλαια πολλές φορές. Ποτέ δεν υπογράφηκαν. Δεν μπορούσαμε να τον κρατήσουμε επειδή δεν υπέγραψε συμβόλαιο μαζί μας. Περιμέναμε περισσότερη αφοσίωση».

«Κάναμε κάποια νομικά και τεχνικά λάθη. Αφήσαμε την πόρτα ανοιχτή διότι δεν τον αναγκάσαμε να δεχθεί ένα συμβόλαιο που είναι τόσο σφιχτό που δεν θα μπορούσε να κινηθεί. Γιατί το κάναμε αυτό; Είναι μια μικρή αβλεψία, γιατί ποτέ δεν σκεφτήκαμε ότι όταν δίνεις τόσα πολλά σε κάποιον, όταν του δίνεις εκπαίδευση, έναν ρόλο εφεδρικού, μια θέση σε μια συνεργαζόμενη ομάδα, δεν θα το δεχτεί, αφού τον υποστηρίζεις τόσα χρόνια και κέρδισε το Πρωτάθλημα (Formula 2) μέσω της υποστήριξής σου».

«Είμαι λίγο έκπληκτος που ο Oscar σκέφτηκε ότι ήταν καλύτερος από τον Williams. Μπορώ να καταλάβω ότι από αγωνιστική άποψη η McLaren μπορεί να είναι πιο ενδιαφέρουσα με βάση τα καθαρά αποτελέσματα στην πίστα από τη Williams, αλλά δεν περιμέναμε ότι μετά από τόση υποστήριξη, τόση αφοσίωση, θα χρησιμοποιούσαν αυτή την πίσω πόρτα για να κοιτάξουν γύρω και να πάρουν αυτό που τους έμοιαζε καλύτερο συμβόλαιο για αυτούς. Αυτές δεν είναι οι αξίες που επιδείξαμε».

«Αλλά θα έλεγα ότι τα πράγματα συμβαίνουν για κάποιο λόγο. Δεν μοιραζόμαστε τις ίδιες αντιλήψεις για τα πράγματα και ίσως δεν μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες, οπότε είναι ίσως καλύτερα έτσι, να χωρίσουν οι δρόμοι μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!