F1: Η Honda δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επιστροφής το 2026

Η Honda αναφέρει ότι δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Formula 1 το 2026, με τους καινούργιους κανονισμούς μονάδων ισχύος.

F1: Η Honda δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επιστροφής το 2026

Η Honda αναφέρει ότι δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Formula 1 το 2026, με τους καινούργιους κανονισμούς μονάδων ισχύος.

Η Honda αποχώρησε από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, με την ιαπωνική εταιρεία να θέλει να κατευθύνει τους πόρους που επένδυε στο σπορ προς την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα παραγωγής. Ωστόσο, η Honda προετοίμασε τις μονάδες ισχύος που χρησιμοποιεί φέτος η ομάδα της Red Bull υπό την ονομασία Red Bull Technologies και έχει αναλάβει την κατασκευή, συναρμολόγηση και συντήρησή τους έως το 2025.

Παράλληλα, το λογότυπο του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής εταιρείας, Honda Racing Corporation (HRC), εμφανίζεται στο αμάξωμα τόσο των μονοθεσίων της Red Bull, όσο και αυτών της AlphaTauri. Η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει την προβολή της στα μονοθέσια των ομάδων της Red Bull το 2023, ενδεχομένως με το κανονικό έμβλημα της Honda να επιστρέφει, μέσω μιας πιο στενής εμπορικής και τεχνικής συμφωνίας με την αυστριακή εταιρεία ενεργειακών ποτών.

Η κατάκτηση του τίτλου του 2021 και η δέσμευση της Formula 1 για ένα μέλλον με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα ενόψει της μετάβασης σε νέους κανονισμούς μονάδων ισχύος με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων από το 2026, έχει προκαλέσει εικασίες ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής ενδέχεται να επιστρέψει στο σπορ.

Η συζήτηση αυτή τροφοδοτήθηκε από την επίσκεψη που πραγματοποίησαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στο GP Αυστρίας υψηλόβαθμα στελέχη της Honda, μεταξύ των οποίων ο CEO Toshihiro Mibe, ο πρόεδρός της Seiji Kuraishi, μαζί με τον πρόεδρο του HRC Koji Watanabe και τον διευθυντή του, Yasuaki Asaki.

Red Bull RB16B

Παρότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δέσμευση όσον αφορά τη Formula 1, η Honda παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026. O Watanabe δήλωσε: «Η Formula 1 είναι η κορυφαία κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού, οπότε παρακολουθούμε πάντα τι συμβαίνει στον κόσμο της F1».

«Φυσικά, μόλις τελειώσαμε και ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας, οπότε τίποτα δεν έχει συζητηθεί εντός της εταιρείας σχετικά με τη σεζόν 2026. Οπότε, κανένα σχέδιο. Δεν είναι μια κλειστή πόρτα. Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, η F1 συζητάει για να αποφασίσει τους κανονισμούς για το 2026 και σίγουρα η κατεύθυνση προς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Αυτή είναι η ίδια κατεύθυνση με εμάς».

«Επομένως, δεν χρειάζεται να αποκλίνουμε από την ουδετερότητα του άνθρακα μέσω της F1 τώρα. Πιθανώς να είναι επίσης μια καλή ευκαιρία να μελετήσουμε την F1 με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Οπότε δεν είναι μια κλειστή πόρτα».

Red Bull - Honda

«Νομίζω ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να προσέξουμε. Αλλά από τη στιγμή που αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα της F1 για χάρη των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής και της ουδετερότητας άνθρακα, πρέπει πρώτα να επικεντρωθούμε σε αυτή την κατεύθυνση. Στη συνέχεια, μόλις συνειδητοποιήσουμε ότι μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, μπορούμε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της F1».

«Δεν γνωρίζω το ακριβές χρονικό πλαίσιο. Αλλά αν θέλουμε να επιστρέψουμε στην F1 το 2026, μάλλον πρέπει να αποφασίσουμε μέσα σε ένα με ενάμιση χρόνο. Τουλάχιστον μέχρι το 2025, η Honda θα είναι ένα είδος συνεργάτη και των δύο ομάδων. Αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα, επίσης η HRC θα γίνει ένα είδος τεχνικού συνεργάτη και των δύο ομάδων έως το 2025».

«Πρέπει να αποφασίσουμε για την επόμενη σεζόν, αλλά προσωπικά θέλω να αξιοποιήσω περισσότερο το συνδυασμό της Honda και του HRC». Όσον αφορά τη χρήση, από την πλευρά της Red Bull, τεχνολογίας πνευματικής ιδιοκτησίας της Honda, o Watanabe αποσαφήνισε: «Μπορούν να αξιοποιήσουν την πνευματική ιδιοκτησία μας, αλλά δεν τους την πουλήσαμε. Πρόκειται απλώς για μίσθωση, δηλαδή έγκριση της χρήσης της πνευματικής ιδιοκτησίας μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!