F1: Από το GP Γαλλίας οι περιορισμοί για τις αναπηδήσεις

Η FIA σχεδιάζει να θέσει σε εφαρμογή από το GP Γαλλίας την τεχνική υπόδειξη που εξέδωσε για να περιορίσει τις αναπηδήσεις των φετινών μονοθεσίων της Formula 1.

F1: Από το GP Γαλλίας οι περιορισμοί για τις αναπηδήσεις

Η FIA σχεδιάζει να θέσει σε εφαρμογή από το GP Γαλλίας την τεχνική υπόδειξη που εξέδωσε για να περιορίσει τις αναπηδήσεις των φετινών μονοθεσίων της Formula 1.

Η τεχνική υπόδειξη που εξέδωσε η FIA πριν από το GP Καναδά για να περιορίσει τις ταλαντώσεις που παρουσιάζουν τα φετινά μονοθέσια της Formula 1, επικαλούμενη λόγους ασφάλειας και σωματικής ακεραιότητας των οδηγών, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καθώς οι ομάδες έλαβαν ενημέρωση όσον αφορά τον τρόπο μέτρησης του φαινομένου. Η FIA περιέγραψε στην ενημέρωσή της προς τις ομάδες τη μεθοδολογία επάνω στην οποία θα βασιστεί το ανώτατο όριο αναπηδήσεων που θα καθοριστεί.

Υπό τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς, τρισδιάστατων δαπέδων, ορισμένα από τα μονοθέσια παρουσιάζουν έντονες αναπηδήσεις σε υψηλές ταχύτητες, λόγω της αεροδυναμικής διαμόρφωσης, που απαιτεί πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και μικρότερη απόσταση από το έδαφος για να λειτουργήσει αποδοτικά. Έπειτα από το GP Αζερμπαϊτζάν, όπου το φαινόμενο ήταν πιο έντονο από οποιοδήποτε άλλο αγώνα και αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για πόνους στην πλάτη, η FIA αποφάσισε να επέμβει, με την αμφιλεγόμενη τεχνική υπόδειξη που εξέδωσε πριν από το GP Καναδά, η οποία δεν τέθηκε σε ισχύ στο Μόντρεαλ.

Έπειτα από τη συλλογή δεδομένων στο GP Καναδά, οι ομάδες ενημερώθηκαν στο Silverstone για τον τρόπο μέτρησης των ταλαντώσεων επάνω στον οποίο θα καθοριστεί και το ανώτατο επιτρεπτό όριο από τη FIA. Oι ομάδες θα κληθούν τώρα να πραγματοποιήσουν τη δική τους ανάλυση κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο Grand Prix, «για να κατανοήσουν ποιες, αν υπάρχουν, αλλαγές που μπορεί να χρειαστεί να εφαρμόσουν, προκειμένου να πληρούν τις προϋποθέσεις όταν η τεχνική υπόδειξη τεθεί σε ισχύ από το Γαλλικό Grand Prix».

Επίσης υπάρχουν ορισμένες καινούργιες όσον αφορά τη φθορά της «σανίδας» νομιμότητας (κατασκευασμένης από ρητίνη σε χρώμα ξύλου) που έχουν κεντρικό τμήμα του δαπέδου τα μονοθέσια, καθώς και την ακαμψία του skid blocks (μπλοκ ολίσθησης) στο εμπρός μέρος δαπέδου. Αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα φετινά μονοθέσια διαθέτουν ελατήρια επάνω από το εμπρός μέρος του δαπέδου των φετινών μονοθεσίων. Αυτό επιτρέπει την απορρόφηση κραδασμών στα χτυπήματα στο έδαφος και την διατήρηση ακαμψίας για το στατικό τεστ της FIA, όπου ασκείται φορτίο 4.000 N (400 κιλών) με κατεύθυνση προς τα επάνω.

George Russell - Mercedes, GP Αζερμπαϊτζάν

Η FIA αναφέρει ότι οι καινούργιες παράμετροι «σχετίζονται εγγενώς με το ίδιο θέμα και συμβαδίζουν με τη μέτρηση. Αυτές οι αλλαγές είναι απαραίτητες προκειμένου να εξασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων, όταν εφαρμοστεί η μέθοδος μέτρησης». Ένα πράγμα που έχει αλλάξει από την αρχική τεχνική υπόδειξη του Καναδά είναι ότι καταργήθηκε η χρήση δεύτερου συρματόσχοινου στήριξης του δαπέδου, η οποία είχε προκαλέσει διαμάχες στον Καναδά.

Στο Μόντρεαλ υπήρξαν κατηγορίες ότι η Mercedes είχε πληροφορηθεί εκ των προτέρων, για αυτό και ήταν η μοναδική ομάδα που είχε προλάβει να εξοπλίσει το μονοθέσιό της με δεύτερο συρματόσχοινο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!