F1: Οι ομάδες επικρίνουν την επέμβαση της FIA για τις αναπηδήσεις

Ο συγχρονισμός της παρέμβασης της FIA στο πρόβλημα των ταλαντώσεων επικρίθηκε από ορισμένοιυς διευθυντές ομάδων της Formula 1, καθώς τους άφησε χωρίς χρόνο απόκρισης για το GP Καναδά.

F1: Οι ομάδες επικρίνουν την επέμβαση της FIA για τις αναπηδήσεις

Ο συγχρονισμός της παρέμβασης της FIA στο πρόβλημα των ταλαντώσεων επικρίθηκε από ορισμένοιυς διευθυντές ομάδων της Formula 1, καθώς τους άφησε χωρίς χρόνο απόκρισης για το GP Καναδά.

Παρότι τα μέτρα που ανακοίνωσε η FIA για τον περιορισμό των αναπηδήσεων των μονοθεσίων της Formula 1 δεν τέθηκαν σε ισχύ στο GP Καναδά, ορισμένοι διευθυντές ομάδων επέκριναν το συγχρονισμό της παρέμβασης της FIA. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο paddock του Μόντρεαλ κυκλοφορούν έντονα αναφορές ότι στη χθεσινή συνάντηση των διευθυντών ομάδων με τον CEO της F1, Stefano Domenicali, ο Toto Wolff (Mercedes) είχε έντονη λογομαχία με τον ομόλογό του στη Ferrari, Mattia Binotto όσον αφορά το ζήτημα των αναπηδήσεων και στη συνέχεια ενεπλάκη και ο Christian Horner της Red Bull.

Δεδομένου ότι η συνάντηση έγινε υπό το φακό του συνεργείου κινηματογράφησης του Netflix, για το Drive to Survive, δεν είναι απίθανο κάποιοι από τους διευθυντές των ομάδων να εξάσκησαν λίγο περισσότερο τις… υποκριτικές τους ικανότητες. Καθώς οι ομάδες ταξίδευαν για το Μόντρεαλ, η FIA εξέδωσε μια τεχνική υπόδειξη που εξηγούσε πώς σκόπευε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια που εξέφρασαν ορισμένοι οδηγοί σχετικά με τις αναπηδήσεις των μονοθεσίων τους.

Το σχέδιο της FIA είναι να δημιουργήσει μία φόρμουλα μέτρησης που θα θέτει ένα όριο όσον αφορά πόσο ισχυρές θα επιτρέπεται να είναι οι κάθετες ταλαντώσεις πριν αναγκαστούν οι ομάδες πρέπει να ανυφώσουν τα μονοθέσια από το έδαφος. Η τεχνική υπόδειξη επέτρεψε επίσης να προστεθεί δεύτερο συρματόσχοινο στήριξης του δαπέδου στο GP Καναδά. Η Mercedes αποφάσισε να εφαρμόσει δεύτερο συρματόσχοινο στο δάπεδο της W13 την Παρασκευή, ωστόσο, το αφαίρεσε για το Σάββατο.

Αυτό συνέβη διότι αντίπαλες ομάδες προειδοποίησαν ότι η χρήση του δεύτερου συρματόσχοινου θα μπορούσε να αποτελεί λόγο διαμαρτυρίας εναντίον της Mercedes και τέθηκαν ερωτήματα αν η FIA είχε ακολουθήσει σωστά τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Οι τεχνικές υποδείξεις χρησιμεύουν ως συμπληρωματικές επεξηγήσεις των τεχνικών κανονισμών.

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, η τεχνική υπόδειξη, που επιτρέπει τη χρήση δύο συρματόσχοινων, έρχεται σε αντίθεση με τον τεχνικό κανονισμό, που αναφέρεται στη χρήση μόνο ενός. Λογικά, αν το ζήτημα έπρεπε να κριθεί από τους αγωνοδίκες, αυτοί θα ανέτρεχαν στους τεχνικούς κανονισμούς για να λύσουν τη διαμάχη.

Ο Toto Wolff εξέφρασε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι άλλοι προσπαθούσαν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό και πολιτικό πλεονέκτημα μέσω μιας κατάστασης που ισχυρίζεται ότι αφορά πραγματικά την ασφάλεια των οδηγών του. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο περιοριστικός παράγοντας όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου του είναι πόσο πόνο μπορεί να αντέξει.

Ο Wolff δήλωσε: «Το να προσπαθούν οι επικεφαλής των ομάδων να χειραγωγήσουν τα λεγόμενα προκειμένου να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να παίζουν πολιτικά παιχνίδια όταν η FIA προσπαθεί να βρει μια γρήγορη λύση, ώστε τα μονοθέσια να βρεθούν σε καλύτερη θέση, είναι ανειλικρινές. Και αυτό είπα».

«Έχουμε μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που δεν μπορούμε καν να κρίνουμε. Αλλά ανά πάσα στιγμή αυτό αποτελεί κίνδυνο ασφάλειας, και το να καταλήξουμε σε χειριστικές κινήσεις στο παρασκήνιο, ή στην ενημέρωση των οδηγών ή να παίζουμε χαλασμένο τηλέφωνο, είναι απλά αξιοθρήνητο».

«Φυσικά, ο κόσμος θα αμφισβητήσει αν η θέση μου είναι ειλικρινής ή όχι. Γι’ αυτό λέω ότι δεν είναι μόνο δικό μας πρόβλημα. Αλλά αν ένας οδηγός της Red Bull λέει ότι φτάνεις τα 300 χλμ./ώρα, όπου προκύπτει το ζήτημα, ‘μπορείς να χάσεις ακόμα και την όρασή σου όταν φρενάρεις ή να μην μπορείς να τοποθετήσεις σωστά το μονοθέσιο’, όπως είπε ο Perez».

«Στη συνέχεια, ακούς τα λόγια του Sainz, ακούς τι έχει πει ο Ricciardo, ακούς τι έχει πει ο Ocon, ο Magnussen και οι δύο οδηγοί μας. Αυτό δεν είναι πρόβλημα μιας ομάδας. Αυτό είναι ένα θέμα σχεδιασμού των μονοθεσίων με ground effect που πρέπει να αντιμετωπιστεί πριν έχουμε ένα περιστατικό, όποιο κι αν είναι αυτό. Και δεν αντιμετωπίζεται μόνο με την ανύψωση των μονοθεσίων, επειδή δεν λύνει την ακαμψία των εγγενών αεροδυναμικών χαρακτηριστικών» κατέληξε ο Αυστριακός.

Ο Wolff έχει δηλώσει ότι η απλοποίηση των φετινών αναρτήσεων έπληξε την Mercedes περισσότερο από άλλες ομάδες. Η Red Bull είχε προτείνει το χειμώνα να επιστρέψουν τα περίπλοκα inerter του παρελθόντος που είχαν και το ρόλο να καταπολεμούν τις ταλαντώσεις των μονοθεσίων, αυξάνοντας και το βάρος των μονοθεσίων κατά 10 κιλά, αλλά η πρόταση αυτή απορρίφθηκε.

Πάντως, ο συγχρονισμός της κίνησης της FIA να παρουσιάσει τεχνική υπόδειξη λίγο πριν από το GP Καναδά επικρίθηκε από ορισμένους διευθυντές ομάδων. Ο Mike Krack της Aston Martin δήλωσε: «Νομίζω ότι ο συγχρονισμός της τεχνικής υπόδειξης δεν ήταν ιδανικός, επειδή όλη η ομάδα ταξιδεύει και τα πάντα γίνονται επί τόπου».

«Μπορείς να αντιδράσεις, αλλά πρέπει να είσαι πραγματικά σίγουρος για το τι κάνεις ή πρέπει να ξέρεις εκ των προτέρων τι θα κάνουν οι αλλαγές. Έτσι, νομίζω ότι σε μια τέτοια κατάσταση πρέπει να ακολουθήσεις μια συντηρητική προσέγγιση και στη συνέχεια να το ψάξεις για τον επόμενο αγώνα. Ο συγχρονισμός θα μπορούσε πραγματικά να ήταν καλύτερος».

Ο διευθυντής της AlphaTauri, Franz Tost: «Ο συγχρονισμός δεν ήταν απολύτως καλός, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι ταξίδευαν. Και το να στέλνεις μια τεχνική υπόδειξη λίγες ημέρες πριν από τον αγώνα σίγουρα δεν είναι το καλύτερο».

Ο επικεφαλής της ομάδας Alpine, Otmar Szafnauer, δήλωσε ότι η ενημέρωση των ομάδων για την τεχνική υπόδειξη μόλις την Πέμπτη σήμαινε ότι κάθε ομάδα που δεν είχε ήδη προετοιμάσει κάτι για να ενισχύσει τον δάπεδό της, είχε πιθανό μειονέκτημα. «Νομίζω ότι αυτό δεν είναι δίκαιο για τους υπόλοιπους από εμάς που δεν μπορούσαν να φέρουν ένα συρματόσχοινο, για παράδειγμα. Οπότε, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην αλλάξουμε τους όρους στα μέσα της σεζόν».

Ο διευθυντής της Alfa Romeo, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Δεν είμαι σίγουρος ότι η εισαγωγή μίας καινούργιας τεχνικής υπόδειξης είναι ο σωστός τρόπος για να το κάνουμε. Θα έχουμε και πάλι νέα πράγματα να διαχειριστούμε, να ελέγξουμε και θα περιπλέξουμε και πάλι τους κανονισμούς. Νομίζω ότι κάποια μονοθέσια είναι γρήγορα με τις αναπηδήσεις, όπως η Ferrari, και κάποιες ομάδες που κατάφεραν να το διορθώσουν, όπως η Red Bull, αλλά εναπόκειται στην ομάδα να αποφασίσει προς τα που θέλει να πάει».

Ο Szafnauer πρόσθεσε ότι κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να απαλλαγεί άμεσα από τις αναπηδήσεις με ανύψωση του μονοθεσίου από το έδαφος: «Αντιμετωπίζουμε ακριβώς τους ίδιους περιορισμούς στη λειτουργία αυτών των μονοθεσίων με όλους τους άλλους».

«Απλά τείνουμε να ρυθμίζουμε το μονοθέσιο σε μία απόσταση από το έδαφος που εξακολουθεί να αποφέρει τις επιδόσεις που χρειαζόμαστε, αλλά δεν τραυματίζει τους οδηγούς και δεν καταστρέφει το μονοθέσιο. Το λειτουργούμε με ασφάλεια. Πιστεύω ότι κάθε ομάδα έχει την ευκαιρία να το κάνει. Απλά αυξήστε την απόσταση από το έδαφος. Θα είναι ασφαλές και δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα άλλο. Απλά κάποιοι επιλέγουν να μην το κάνουν και πιέζουν τη FIA να κάνει αλλαγές».

Ο Christian Horner, διευθυντής της Red Bull, δήλωσε: «Νομίζω ότι χρειάζεται λίγο περισσότερη συζήτηση για να καταλάβουμε πως θα αστυνομευτεί. Αυτό είναι προφανώς πάντα το θέμα με αυτά τα πράγματα. Έτσι, νομίζω ότι υπάρχουν καλές προθέσεις, αλλά η εφαρμογή είναι ζωτικής σημασίας.

«Τι γίνεται αν αλλάξουν οι συνθήκες, αν αλλάξει ο άνεμος ή οτιδήποτε άλλο; Νομίζω ότι αυτή θα είναι πάντα η δυσκολία. Αλλά κοιτάξτε, νομίζω ότι αντέδρασαν στην πίεση που τους ασκήθηκε, η οποία ήταν αναπόφευκτη, για λόγους ασφάλειας, φυσικά. Νομίζω ότι μερικές φορές πρέπει να μην περιπλέκουμε υπερβολικά την κατάσταση».

«Η μέτρηση της συχνότητας μπορεί να οδηγήσει σε πολύ αμφιλεγόμενες καταστάσεις ή εκτιμήσεις. Θα αποκλειστεί ένα μονοθέσιο που θεωρείται ότι έχει υπερβολικές αναπηδήσεις και θα αφαιρούνταν μια νίκη από αυτό; Αμφιβάλλω αν θα γινόταν αυτό. Οπότε, όλες οι ομάδες πρέπει να βάλουν το κεφάλι τους κάτω με τη FIA και να πουν ‘τι μπορούμε να κάνουμε’ προκειμένου να το θέσουμε υπό έλεγχο».

Ένα από τα προβλήματα είναι ότι η ένταση των αναπηδήσεων εξαρτάται και από τις συνθήκες που επικρατούν, όπως το φορτίου καυσίμου, η ένταση και η κατεύθυνση αέρα, τα επίπεδα πρόσφυσης του ασφαλτοτάπητα και φυσικά τα χαρακτηριστικά της πίστας. Υπάρχει περίπτωση ένα μονοθέσιο που δεν παρουσιάζει ταλαντώσεις τη μία ημέρα, να έχει πολύ έντονες την επόμενη και αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!