F1 – GP Emilia Romagna: Προεπισκόπηση πίστας

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη αυτό το Σαββατοκύριακο και την πίστα της Imola, για τον 4ο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος, το οποίο διαθέτει σπριντ το Σάββατο.

F1 – GP Emilia Romagna: Προεπισκόπηση πίστας

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη αυτό το Σαββατοκύριακο και την πίστα της Imola, για τον 4ο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος, το οποίο διαθέτει σπριντ το Σάββατο.

Ο πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας της φετινής σεζόν της Formula 1 θα είναι το Grand Prix της Emilia Romagna, στην πίστα Enzo e Dino Ferrari, δίπλα από τον ποταμό Santerno. Θα είναι επίσης ο πρώτος αγώνας της σεζόν εκ των τριών συνολικά των οποίων το τριήμερο περιλαμβάνει σπριντ το Σάββατο και τη διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών την Παρασκευή.

Επίσημα, η pole position αποδίδεται στον οδηγό που θα σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής. Ωστόσο, η σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής θα καθορίζεται από τα αποτελέσματα του σπριντ. Συνεπώς, ο poleman του Grand Prix ενδέχεται να μην εκκινεί από την pole position… Φέτος, το σπριντ μοιράζει φέτος βαθμούς στους 8 πρώτους, με το σύστημα 8-7-6-5-4-3-2-1.

H κατασκευή της αριστερόστροφης πίστας της Imola ξεκίνησε το 1950 και φιλοξένησε τον πρώτο της αγώνα το 1953. Έχει φιλοξενήσει το Ιταλικό GP (1980), το GP Σαν Μαρίνο (1981-2006) και τώρα το GP Emilia Romagna, που είναι η ονομασία του νομού της Ιταλίας στον οποίο ανήκει. Το φετινό είναι το 30ό Grand Prix της F1 που φιλοξενεί η Imola, η οποία έκανε την επιστροφή της στη Formula 1 λόγω της πανδημίας και έκτοτε εξασφάλισε πολυετές συμβόλαιο. H Imola είναι μια προκλητική πίστα, με πολλές γρήγορες στροφές, που δοκιμάζει οδηγούς και μονοθέσια στο όριο.

Επειδή πρόκειται για παλιά πίστα, είναι αρκετά στενή, γεγονός που κάνει τα προσπεράσματα δύσκολα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι διαθέτει μόνο μία ζώνη DRS (στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού), το σημείο ανίχνευσης της οποίας έχει μεταφερθεί 365 μ. νωρίτερα στη χάραξη. Η Imola διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα pit lane του Πρωταθλήματος (με μήκος 550 μ.), γεγονός που κάνει τα pit stop πιο χρονοβόρα, καθώς η απώλεια ανέρχεται έως τα 28 δλ. Σε συνδυασμό με την ήπια καταπόνηση ελαστικών, οι περισσότεροι οδηγοί αναμένεται να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop.

Ο μέσος όρος ταχύτητας διέλευσης από τις κορυφές των στροφών είναι 205 χλμ./ώρα, χαμηλότερος μόνο από αυτόν του Silverstone και της Suzuka. Η Imola διαθέτει μεγάλη ποικιλία τύπου στροφών, γεγονός που κάνει πιο δύσκολο να βρεθεί ο κατάλληλος συμβιβασμός στο στήσιμο των μονοθεσίων. Οι ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα κάνουν επίσης τη ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος αρκετά δύσκολη, ιδίως με την πρόκληση των ταλαντώσεων να εισέρχεται στην εξίσωση.

Η Imola διαθέτει επίσης τις υψηλότερες επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών, λόγω των υψηλών τιμών πρόσφυσης που παρέχει ο ασφαλτοτάπητας του 2011, καθώς και της ευθύγραμμης τροχιάς που έχουν οι οδηγοί καθώς εξέρχονται από τις περισσότερες στροφές. Αυτό τείνει να κάνει την καταπόνηση των πίσω ελαστικών τον περιοριστικό παράγοντα. Μια καλή έξοδος από τη Rivazza είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας έως την πρώτη στροφή, το chicane του Tamburello, η προσέγγιση του οποίου αποτελεί το πιο συνηθισμένο σημείο προσπερασμάτων.

Η Pirelli έχει επιλέξει μέσης σκληρότητας γόμες (C2, C3 και C4) ελαστικών για το Σαββατοκύριακο με πολύ υψηλές ελάχιστες πιέσεις 24,5 psi εμπρός και 21,5 πίσω, στους 70 βαθμούς Κελσίου. Επίσης, λόγω του σπριντ, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 12 σετ ελαστικών (αντί για 13): 2 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης και 6 σετ μαλακής γόμας. Επειδή η πίστα χρησιμοποιείται συχνά, η εξέλιξη των συνθηκών του ασφαλτοτάπητα και η πτώση των χρόνων αναμένεται να μην είναι τόσο ραγδαία όσο σε άλλες πίστες. Η κατανάλωση καυσίμου είναι υψηλή, όχι όμως και η καταπόνηση του συστήματος πέδησης.


Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 22 Απριλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 18:00
Σάββατο 23 Απριλίου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 13:30
Σπριντ: 17:30
Κυριακή 24 Απριλίου
Αγώνας: 16:00

GP Emilia Romagna – Imola (Autodromo Enzo e Dino Ferrari)
4ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 4.909 μ.
Γύροι: 63
Συνολική απόσταση αγώνα: 309,049 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:15.484 (234,121 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.609 (240,084 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Στροφές: 19 (10 αριστερές, 9 δεξιές)
Χρόνος διέλευσης του pit lane με 80 χλμ./ώρα: 24,7 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 575 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 71%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 76%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 46
Ζώνες DRS: 1 (μεταξύ των στροφών 19 – 1)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!