F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Προεπισκόπηση ομάδων

O εναρκτήριος αγώνας της σεζόν έδειξε μια γενική εικόνα για τις ισορροπίες στη φετινή σεζόν, ωστόσο πολλά μπορούν να αλλάξουν σε μια διαφορετική πίστα.

F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Προεπισκόπηση ομάδων

O εναρκτήριος αγώνας της σεζόν έδειξε μια γενική εικόνα για τις ισορροπίες στη φετινή σεζόν, ωστόσο πολλά μπορούν να αλλάξουν σε μια διαφορετική πίστα.

Με τη Formula 1 να επιστρέφει στη Jeddah και τη Σαουδική Αραβία σε χρονικό διάστημα μικρότερο των τεσσάρων μηνών, υπάρχουν πολλά ερωτήματα ενόψει του δεύτερου αγώνα της σεζόν. Θα είναι το ίδιο ισχυρή η Ferrari; Θα καταφέρει να επιλύσει τα προβλήματά της η Red Bull; Η Mercedes θα καταφέρει να τις πλησιάσει;

Θεωρητικά, η Ferrari θα πρέπει να είναι αρκετά δυνατή στη Jeddah. Ωστόσο η Red Bull νιώθει ότι δεν επέδειξε τις πλήρεις δυνατότητές της στο Μπαχρέιν και είναι αισιόδοξη ότι έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας. H μάχη στην κορυφή μεταξύ των δύο προαναφθερθέντων ομάδων αναμένεται να συνεχιστεί. Προς το παρόν, θα είναι δύσκολο για την Mercedes να παρεισφρήσει σε αυτήν, καθώς τα προβλήματα ταλαντώσεων που αντιμετωπίζει της στερούν απόδοση και είναι πολύ δύσκολο να έχουν επιλυθεί στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που έχει παρμβληθεί μεταξύ των δύο αγώνων.

Όπως δηλώνει και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, «μέχρι να δούμε ένα δείγμα τριών ή τεσσάρων αγώνων, δεν πρόκειται να έχουμε μια πραγματική εικόνα της ανταγωνιστικότητας κάθε ομάδας και, φυσικά, με τους κανονισμούς να είναι τόσο καινούργιοι, ο ρυθμός εξέλιξης θα είναι τάχιστος και απότομος. Φυσικά, μια ομάδα όπως η Mercedes, με τη δύναμη και το βάθος που έχει θα επανέλθει πολύ γρήγορα, αν έχει βρεθεί σε δύσκολη θέση».

Αυτό ευελπιστούν και οι άνθρωποι της ίδιας της Mercedes, η οποία ενδέχεται αυτή τη στιγμή να πρέπει να διαφυλάξει τα… νώτα της από την Alfa Romeo, αν η τελευταία καταφέρει να πραγματοποιήσει μια καλή εκκίνηση. Η Haas επωφελείται από τα προβλήματα των αντιπάλων της και αποβλέπει σε μια δυνατή συγκομιδή βαθμών, ενώ η McLaren ευελπιστεί ότι τα χαρακτηριστικά της Jeddah θα ευνοήσουν τα καλύτερα στοιχεία της MCL36. Η συμμετοχή του Sebastian Vettel στο τριήμερο παραμένει αμφίβολη.

Ferrari

Η καλύτερα προετοιμασμένη ομάδα της φετινής σεζόν προσεγγίζει το δεύτερο αγώνα με αισιοδοξία. Τα χαρακτηριστικά της πίστας ενδέχεται να τονίσουν τα ισχυρά σημεία της F1-75 καθώς επιβραβεύουν την υπεροχή ισχύος. Ο Charles Leclerc έχει ήδη ξεκινήσει τη σεζόν με το δεξί και ο Carlos Sainz θα πρέπει να αντιδράσει άμεσα, αν δε θέλει να βρεθεί σύντομα σε ρόλο δεύτερου οδηγού. Ο ιταλικός Τύπος προβλέπει ότι η επέκταση του συμβολαίου του Sainz θα ανακοινωθεί στις αρχές Απριλίου, διασφαλίζοντας τη θέση του Ισπανού στη Scuderia έως το τέλος του 2024.

Red Bull

Αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τη φύση των προβλημάτων που αντιμετώπισε στο Μπαχρέιν η Red Bull, η ομάδα είναι αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να τα επιλύσει αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Helmut Marko δήλωσε: «Για να το θέσουμε απλά, κενό αέρος στο σύστημα τροφοδοσίας έκανε τον κινητήρα να μείνει χωρίς καύσιμα. Νομίζω ότι μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στη Σαουδική Αραβία. Χωρίς να δίνω ακριβείς αριθμούς, υπήρχε ακόμα αρκετό καύσιμο στο ρεζερβουάρ και στα δύο μονοθέσια». Αξίζει να αναφερθεί ότι η Red Bull ισχυρίζεται κατάφερε να αποσπάσει έναν υψηλόβαθμο αεροδυναμιστή από την Mercedes, η οποία ισχυρίζεται ότι δεν ήταν τόσο σημαντικός.

Mercedes

Η ομάδα παραδέχθηκε ότι προτίμησε για τους πρώτους αγώνες να ακολουθήσει πιο συντηρητική τακτική στα pit stop, ώστε να διασφαλίσει ότι δε θα έχει άσχημες εκπλήξεις αποκλείοντας τον κίνδυνο μιας καταστροφικής για το αποτέλεσμα του αγώνα αλλαγής ελαστικών, θυσιάζοντας χρόνο. Ο φετινός σχεδιασμός των πίρων στις -ίδιες για όλους- ζάντες της BBS, που οι μηχανικοί πρέπει να ευθυγραμμίσουν στις οπές της πλήμνης κατά τη διάρκεια του pit stop, κάνει πιο δύσκολη την επίτευξη γρήγορων αλλαγών. Τις επόμενες εβδομάδες, η Mercedes θα επικεντρωθεί στη βελτίωση των χρόνων της και σε αυτό τον τομέα. Προτεραιότητα όμως έχει η επίλυση του προβλήματος των ταλαντώσεων, στην οποία έχει επιδοθεί η γερμανική ομάδα. Ίσως στην Jeddah να έχουμε περισσότερα στοιχεία για την απόδοση της γερμανικής μονάδας ισχύος.

McLaren

Το βασικό πρόβλημα της McLaren αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη αρνητικής άντωσης, σύμφωνα με τις δηλώσεις των δύο οδηγών της. Ο Lando Norris δήλωσε ότι η ομάδα αλλάζει καθημερινά τα σχέδιά της, προσπαθώντας να αντιδράσει στην κατάσταση εντός της οποίας έχει βρεθεί, καθώς αποτελεί την απογοήτευση του πρώτου αγώνα. Ίσως τα χαρακτηριστικά της Jeddah να βοηθήσουν λίγο την MCL36.

Alfa Romeo

H Alfa Romeo θα πρέπει να βρει λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει με το συμπλέκτη της, που οδήγησαν σε κακή εκκίνηση αμφότερων των οδηγών της στο Μπαχρέιν. Ο Valtteri Bottas δήλωσε ότι οι μισές δοκιμαστικές εκκινήσεις μέχρι τον αγώνα δεν ήταν καλές, λόγω ενός μηχανικού προβλήματος, που προκαλεί ταλαντώσεις στο συμπλέκτη. Όταν συμβεί αυτό ο πίσω άξονας χάνει πρόσφυση. Η ομάδα θα προσπαθήσει να περιορίσει το πρόβλημα για τη Σαουδική Αραβία, μέχρι να βρει τρόπους να το επιλύσει. Δεν είναι η μοναδική ομάδα που αντιμετωπίζει αυτά τα προβλήματα, αλλά της Alfa Romeo είναι πιο έντονα από οποιουδήποτε άλλου μονοθεσίου.

Alpine

Ο Esteban Ocon θα έχει στη διάθεσή του σε αυτό τον αγώνα τα καινούργια καλύμματα ψυγείων της Alpine. Είχε αναγκαστεί να αγωνιστεί στο GP Μπαχρέιν με τον παλιό σχεδιασμό, όταν το αμάξωμα καταστράφηκε στον πρώτο του γύρο. H γαλλική ομάδα εμφανίστηκε στη Jeddah με μία πολύ «λεπτή» πίσω αεροτομή.

AlphaTauri

H ιταλική ομάδα δε γνώριζε στο Μπαχρέιν την έκταση των ζημιών που προκάλεσε η φωτιά στο μονοθέσιο του Pierre Gasly. Υπάρχει περίπτωση να απαιτηθεί αντικατάσταση εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος, του κιβωτίου και ακόμα και του πλαισίου. Εξαρτήματα της μονάδας ισχύος ή/και το κιβώτιο ενδέχεται να σταλούν πίσω στο εργοστάσιο της AlphaTauri -και της Honda, προμηθευτή κινητήρων της ομάδας- για να διαπιστωθεί η έκταση των ζημιών και αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά.

Aston Martin

Ο Sebastian Vettel δεν έχει βρεθεί αρνητικός σε τεστ Covid-19 για να έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει από την Ελβετία στη Σαουδική Αραβία. Η Aston Martin θα καθυστερήσει όσο μπορεί την να λάβει την απόφασή της σχετικά με το ποιος θα οδηγήσει το μονοθέσιο, αλλά έχει καλέσει τον Nico Hulkenberg στη Jeddah, ώστε να είναι έτοιμος. Πέραν από τα προβλήματα ταλαντώσεων που αντιμετωπίζει το μονοθέσιο, είναι και υπέρβαρο. Φημολογείται ότι η ομάδα εργάζεται σε αναβαθμίσεις που θα αλλάξουν κατά πολύ τη μορφή της AMR22.

Haas

Παρά τις δυσκολίες του χειμώνα, η αμερικανική ομάδα ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τη φετινή σεζόν της. Ο θυσιασμός της περυσινής χρονιάς απέδωσε, αν και ήδη προέκυψαν παράπονα από αντιπάλους όσον αφορά τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας με τη Ferrari για αμφότερες τις ομάδες. Η Haas έχει ξεκινήσει κι άλλες φορές τη σεζόν πολύ δυνατά για να μείνει στη συνέχεια πίσω στον αγώνα εξέλιξης των μονοθεσίων. Ωστόσο, από τις αισθήσεις που λαμβάνει στο cockpit ο Kevin Magnussen, αισθάνεται ότι στην περίπτωση της φετινής VF-22 τα πράγματα δε θα εξελιχθούν έτσι. Ο Δανός αποτελεί ένα πολύ καλό σημείο αναφοράς για τον Mick Schumacher, ο οποίος δεν είχε το καλύτερο Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν. Η Haas είναι 8 κιλά βαρύτερη από την Alfa Romeo.

Williams

Ο Nicholas Latifi θα πρέπει να πλησιάσει το επίπεδο του Alex Albon για να επιτρέψει στη Williams να παλέψει για κάτι καλύτερο.

Nicholas Latifi - Williams

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!