F1: Tροποποιήσεις αγωνιστικών κανονισμών

H FIA τροποποίησε τους αγωνιστικούς κανονισμούς της Formula 1, προς αποφυγή επανάληψης των γεγονότων του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι.

F1: Tροποποιήσεις αγωνιστικών κανονισμών

H FIA τροποποίησε τους αγωνιστικούς κανονισμούς της Formula 1, προς αποφυγή επανάληψης των γεγονότων του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου δημοσιοποίησε την 5η έκδοση των φετινών αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 και σε αυτήν, αναφέρεται σαφώς πλέον ότι όλα τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο πίσω θα πρέπει να προσπεράσουν τον πρωτοπόρο και το αυτοκίνητο ασφαλείας, εφόσον δοθεί η εντολή αυτή από τη διεύθυνση αγώνων, για να ξεκινήσει ξανά η αγωνιστική δράση.

Πέρυσι, ο συγκεκριμένος κανονισμός ανέφερε την αγγλική λέξη «any» την οποία για να αιτιολογήσουν αυτό που συνέβη στο GP Άμπου Ντάμπι, όπου επετράπη μόνο τα μονοθέσια μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου να προσπεράσουν, οι αγωνοδίκες είχαν αναφέρει ότι δε σημαίνει «όλοι» στην προκειμένη περίπτωση. Η λέξη αυτή άλλαξε σε «all» στην καινούργια έκδοση των κανονισμών, στο άρθρο 55.13, ώστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες ότι πρόκειται για όλα τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια και όχι μόνο για ορισμένα.

Επίσης, έπειτα από τη διαμάχη που δημιουργήθηκε στο περυσινό GP Βραζιλίας, όπου ο Max Verstappen ακούμπησε με το χέρι του την πίσω αεροτομή της Mercedes του Lewis Hamilton και δέχθηκε πρόστιμο 50.000 δολαρίων, ένα καινούργιο άρθρο προστέθηκε (60.5), το οποίο ορίζει ότι οι οδηγοί δε θα πρέπει με κανένα τρόπο να παρεμβαίνουν στο πρωτόκολλο του parc ferme έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές και τους αγώνες.

Άλλες αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς αναφέρουν ότι οι τρεις πρώτοι οδηγοί κάθε αγώνα θα πρέπει να εμφανίζονται στο βάθρο και τις συνεντεύξεις μετά τον τερματισμό με κουμπωμένη την αγωνιστική τους φόρμα έως το λαιμό και θα πρέπει να φορούν τον πλήρη εξοπλισμό τους όταν ζυγίζονται. Μέχρι πρότινος ορισμένοι οδηγοί συνήθιζαν να βγάζουν το κράνος, την μπαλακλάβα και τα γάντια τους για να ζυγιστούν.

Υπάρχει επίσης μια μικρή αλλαγή στην απονομή βαθμών εφόσον έχει συμπληρωθεί μεταξύ 50% και 75% τις προγραμματισμένης συνολικής απόστασης του αγώνα, με τον 4ο να λαμβάνει πλέον 10 βαθμούς αντί για 9, καθώς το σύστημα διαμορφώθηκε ακολούθως: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.

Τέλος, όταν ένα Grand Prix θα ξεκινά ξανά έπειτα από περιόδους κόκκινης σημαίας, όπου έχει διακοπεί ο αγώνας, οι ομάδες θα λαμβάνουν προειδοποίηση ένα λεπτό πριν από την επανεκκίνηση σχετικά με το αν θα πρόκειται για εκκίνηση από στάση ή εν κινήσει. Μέχρι πέρυσι, δεν είχε τεθεί χρονικό πλαίσιο προειδοποίησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!