Η Audi στοχεύει σε μια επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής στις σκληρές συνθήκες του Rally Dakar. Το Audi RS Q e-tron, εξελιγμένο ειδικά για τον αγώνα και τις ακραίες κλιματολογικές του συνθήκες, χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα.
Σε σύγκριση με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E, στο οποίο η Audi συμμετείχε από την έναρξή του μέχρι και το τέλος της σεζόν 2021, το RS Q e-tron καλείται να ανταπεξέλθει σε καθημερινές διαδρομές πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, τεράστια αντίσταση κύλισης στην άμμο της ερήμου, υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και μίνιμουμ βάρος που ορίζεται από τους κανονισμούς στους δύο τόνους.
Με τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών δεν θα ήταν δυνατό να δημιουργηθεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό off-road όχημα (BEV) για το Rally Dakar. Για τον λόγο αυτό οι μηχανικοί του project επέλεξαν τη λύση του μετατροπέα ενέργειας με ένα μικρό θερμικό κινητήρα, που αναλαμβάνει την επαναφόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει.
Λόγω και της χρονικής πίεσης, η Audi βασίστηκε σε δοκιμασμένη τεχνολογία μπαταριών. Η χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι 52 kWh, που δίνει επαρκή αυτονομία για τις απαιτήσεις κάθε σκέλους του αγώνα. Το βάρος της, συμπεριλαμβανομένου του ψυκτικού είναι περίπου 370 κιλά.
Στο Rally Dakar υπάρχει η ιδιομορφία ότι οι ομάδες μαθαίνουν λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν τα πληρώματα λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση. Έτσι, ξεκινώντας την ημέρα, το Audi RS Q e-tron με πλήρως φορτισμένη μπαταρία υψηλής τάσης, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένο για όλες τις συνθήκες όσον αφορά τις αποστάσεις, τις ταχύτητες, τη δυσκολία του εδάφους και άλλους παράγοντες.
Οι μηχανικοί έχουν προγραμματίσει αλγόριθμους για να διατηρείται η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (SoC) εντός καθορισμένων ορίων, ανάλογα με την προβλεπόμενη ζήτηση ενέργειας. Η απορρόφηση ενέργειας και η επαναφόρτιση της μπαταρίας πρέπει να βρίσκονται πάντα σε ιδανική ισορροπία. Εάν, για παράδειγμα, μια δύσκολη διέλευση αμμόλοφων με υψηλή αντίσταση κύλισης απαιτεί μέγιστη ενέργεια για σύντομο χρονικό διάστημα, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να παραμένει εντός ενός ελεγχόμενου εύρους.
Ο λόγος, η κινητήρια ισχύς στον μπροστινό και τον πίσω άξονα περιορίζεται στο μέγιστο των 288 kW, σύμφωνα με τους κανονισμούς, με τον μετατροπέα ενέργειας να παρέχει μέγιστη ισχύ φόρτισης 220 kW. Σε ακραίες περιπτώσεις, επομένως, η κατανάλωση αναμένεται να είναι για σύντομο διάστημα υψηλότερη από την παραγωγή ενέργειας.
Για να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση στην έρημο, η Audi βασίζεται επίσης στην τεχνογνωσία της από το Le Mans και τη Formula E, με το RS Q e-tron να ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Οι κινητήρες-γεννήτριες (MGU) στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, μπορούν να μετατρέψουν την περιστροφική κίνηση των τροχών σε ηλεκτρική ενέργεια. Η ροή ισχύος σε αυτήν την αντίστροφη κατεύθυνση δεν υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς ισχύος όπως κατά την επιτάχυνση. Αυτό που ακούγεται τόσο απλό, απαιτεί ένα εξελιγμένο από την Audi, πολύπλοκο έξυπνο σύστημα πέδησης (IBS), που συνδυάζει τη λειτουργία υδραυλικής πέδησης με το ηλεκτρικό φρένο ανάκτησης ενέργειας.