Η Toyota Gazoo Racing ετοιμάζεται για την απόλυτη δοκιμασία αντοχής και δεξιοτήτων καθώς πλησιάζει το Ράλλυ Ντακάρ του 2025. Ο αγώνας, γνωστός για την απαιτητική του φύση και τις απρόβλεπτες προκλήσεις του, θα διεξαχθεί και πάλι στη Σαουδική Αραβία, με τους αγωνιζόμενους να αντιμετωπίζουν πάνω από 8.000 χιλιόμετρα απαιτητικού εδάφους, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 5.000 χιλιομέτρων χρονομετρημένων ειδικών διαδρομών. Η φετινή διοργάνωση υπόσχεται να ωθήσει τους αγωνιζόμενους στα όριά τους, καθώς θα αντιμετωπίσουν μια από τις πιο δύσκολες διαδρομές στην πρόσφατη ιστορία.
Το Ράλλυ Ντακάρ 2025 θα αποτελέσει τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid (W2RC) των FIA/FIM. Μια ισχυρή επίδοση σε αυτόν τον πρώτο αγώνα είναι κρίσιμη για την Toyota Gazoo Racing, καθώς στοχεύει να συνεχίσει στο ίδιο υψηλό επίπεδο που της επέτρεψε το 2024 να εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για τρίτη συνεχή χρονιά.
Η 6η έκδοση του Ράλλυ Ντακάρ στη Σαουδική Αραβία αναμένεται να διεξαχθεί σε μία από τις πιο απαιτητικές διαδρομές μέχρι σήμερα. Οι αγωνιζόμενοι θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους από την Bisha, μια πόλη στο νοτιοδυτικό μέρος της χώρας, πριν περιηγηθούν σε μια σχολαστικά σχεδιασμένη διαδρομή που εκμεταλλεύεται τα ποικίλα και απαιτητικά εδάφη της περιοχής. Το ράλλυ ξεκινά με μία ειδική διαδρομή προλόγου μήκους 29 αγωνιστικών χλμ. στις 3 Ιανουαρίου, που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης των αγωνιζόμενων στον κύριο αγώνα.
Η διαδρομή περιλαμβάνει πολλά σημαντικά σημεία, όπως την εξαντλητική 48ωρη Chrono Stage που θα δοκιμάσει την αντοχή των πληρωμάτων στις αρχές του αγώνα και τη μαραθώνια ειδική διαδρομή, όπου τα πληρώματα πρέπει να βασιστούν αποκλειστικά στις δικές τους ικανότητες για να βγάλουν τη νύχτα χωρίς εξωτερική βοήθεια. Οι εμβληματικοί αμμόλοφοι του Empty Quarter επιστρέφουν ως κεντρικό σημείο της δεύτερης εβδομάδας του ράλλυ, παρουσιάζοντας στους συμμετέχοντες πανύψηλους αμμόλοφους και απαιτητική πλοήγηση.
Συνολικά, ο αγώνας περιλαμβάνει 12 ειδικές διαδρομές με αποστάσεις που κυμαίνονται από τη σύντομη αλλά απαιτητική τελευταία ημέρα 134 χιλιομέτρων έως την εξαντλητική 6η ειδική των 606 χιλιομέτρων. Η ημέρα ξεκούρασης στις 10 Ιανουαρίου στο Hail θα προσφέρει μια σύντομη ανάπαυλα, αλλά η ένταση συνεχίζεται αμέσως μετά, καθώς οι αγωνιζόμενοι αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες χρονομετρημένες ειδικές διαδρομές και τους απαιτητικούς αμμόλοφους τη δεύτερη εβδομάδα. Το ράλλυ θα ολοκληρωθεί στη Shubaytah στις 17 Ιανουαρίου, όπου ένα εορταστικό βάθρο περιμένει τα κορυφαία πληρώματα.
Η Toyota Gazoo Racing θα στείλει έξι πληρώματα στο Ράλλυ Ντακάρ 2025, συνδυάζοντας εμπειρία και νεανικό ταλέντο. Ο Lucas Moraes, με συνοδηγό τον Armand Monleon (#203), και ο Seth Quintero, με πλοηγό τον Dennis Zenz (#204), εκπροσωπούν το ευρωπαϊκό απόσπασμα της Toyota Gazoo Racing. Παράλληλα, η ομάδα της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής περιλαμβάνει τους Giniel de Villiers και Dirk von Zitzewitz (#206), Henk Lategan και Brett Cummings (#211), Guy Botterill και Dennis Murphy (#205) και Saood Variawa με τον Francois Cazalet (#218).
Κάθε πλήρωμα θα βασιστεί στο δοκιμασμένο Toyota GR DKR Hilux Evo, την τελευταία έκδοση της πλατφόρμας Rally-Raid της ιαπωνικής εταιρείας. Βασισμένο στην επιτυχία του μοντέλου του 2024, το Hilux Evo 2025 διαθέτει βελτιώσεις σε βασικά συστήματα και εξαρτήματα, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας, της ανθεκτικότητας και της απόδοσης στις αδυσώπητες συνθήκες του Ράλλυ Ντακάρ.
Πριν από τον αγώνα, η Toyota Gazoo Racing θα ξεκινήσει το ταξίδι της με σχολαστική προετοιμασία. Μετά την άφιξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων στη Σαουδική Αραβία, θα συναρμολογηθούν από τα τεχνικά συνεργεία. Στη συνέχεια, τα αγωνιστικά πληρώματα θα ολοκληρώσουν ένα ενδελεχές shakedown πριν από τον αγώνα για να διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα λειτουργούν άψογα πριν από την έναρξη του αγώνα.
Όλα τα αγωνιστικά πληρώματα και τα μέλη της τεχνικής ομάδας θα υποβληθούν στην υποχρεωτική διαδικασία διαπίστευσης για τη συμμετοχή τους. Τέλος, τα αυτοκίνητα θα περάσουν από αυστηρούς τεχνικούς ελέγχους, όπου οι υπεύθυνοι του αγώνα θα διασφαλίσουν ότι συμμορφώνονται με τους αυστηρούς κανονισμούς του Ντακάρ. Αυτό περιλαμβάνει ελέγχους στον εξοπλισμό ασφαλείας των οδηγών, στα συστήματα του οχήματος και τη διαπίστωση ότι τα πληρώματα πληρούν τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχουν στον αγώνα.