F1: Αλλαγές κανονισμών έπειτα από τα συμβάντα της Jeddah

H FIA ανακοίνωσε ότι έπειτα από το μπέρδεμα με την ποινή του Fernando Alonso στο GP Σαουδικής Αραβίας, οι γρύλοι δεν θα επιτρέπεται να αγγίζουν τα μονοθέσια όταν εκτίεται χρονική ποινή σε pit stop, ενώ διευρύνθηκαν οι θέσεις εκκίνησης.

F1: Αλλαγές κανονισμών έπειτα από τα συμβάντα της Jeddah

H FIA ανακοίνωσε ότι έπειτα από το μπέρδεμα με την ποινή του Fernando Alonso στο GP Σαουδικής Αραβίας, οι γρύλοι δεν θα επιτρέπεται να αγγίζουν τα μονοθέσια όταν εκτίεται χρονική ποινή σε pit stop, ενώ διευρύνθηκαν οι θέσεις εκκίνησης.

Έπειτα από το περιστατικό λανθασμένης τοποθέτησης του μονοθεσίου του Fernando Alonso στη σειρά εκκίνησης του GP Σαουδικής Αραβίας, η Formula 1 θα διαθέτει κατά 20 εκατοστά πιο πλατιές θέσεις εκκίνησης στο GP Αυστραλίας. Συνεπώς, από 2,5 μέτρα πλάτος που είχαν οι θέσεις εκκίνησης φέτος (πέρυσι ήταν 2,30), τώρα θα έχουν 2,70 μ. πλάτος. Επεκτάθηκε επίσης η ενδεικτική κίτρινη γραμμή που βοηθάει τους οδηγούς να τοποθετήσουν σωστά τον εμπρός άξονα του μονοθεσίου.

Επίσης, θα υπάρχει μία κεντρική γραμμή που θα οδηγεί σε κάθε θέση εκκίνησης, την οποία οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να ευθυγραμμίσουν το ρύγχος των μονοθεσίων τους κατά την παράταξή τους στο grid. Επίσης, έπειτα από το μπέρδεμα που οδήγησε στην αφαίρεση και επιστροφή της 3ης θέσης στον Fernando Alonso στην Jeddah, η FIA αποσαφήνισε τους κανονισμούς που διέπουν τη διαδικασία έκτισης ποινής πριν από pit stop.

Όταν ο Fernando Alonso εξέτισε την ποινή 5 δλ. που είχε δεχθεί για λανθασμένη τοποθέτηση στη σειρά εκκίνησης, ο χειριστής του πίσω γρύλου τον ακούμπησε στο μονοθέσιο του Ισπανού κατά τη διάρκεια της ποινής. Αυτό οδήγησε στην προσωρινή αφαίρεση της 3ης θέσης του Alonso, καθώς δεν ήταν αποσαφηνισμένο αν μπορούν ή όχι να ακουμπάνε το μονοθεσίο οι γρύλοι κατά τη διάρκεια έκτισης ποινής πριν από pit stop.

Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι οι μηχανικοί δεν έχουν το δικαίωμα να εργαστούν επάνω στα μονοθέσια κατά τη διάρκεια της ποινής. Έπειτα από την συνεδρίαση της Αγωνιστικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της F1, η FIA αποφάσισε να αποσαφηνίσει ότι εφεξής, απαγορεύεται οποιαδήποτε επαφή χεριού μηχανικού ή εργαλείου (συμπεριλαμβανομένων των γρύλων) με το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια έκτισης της ποινής, διότι αυτό θα καθιστά ότι έγινε εργασία επάνω του.

Θα επιτρέπεται η χρήση εξωτερικών συσκευών απαγωγής θερμότητας κατά τη διάρκεια της ποινής, εφόσον αυτές δεν ακουμπούν το μονοθέσιο. Αναφέρεται επίσης ότι δύο χρονικές ποινές π.χ. 5 και 10 δλ. μπορούν να συνδυαστούν στην έκτιση μίας ποινής 15 δλ.

Παράλληλα, η διεύθυνση αγώνα υπενθύμισε στις ομάδες ότι ο Διεθνής Αγωνιστικός Κώδικας απαγορεύει στους μηχανικούς να σκαρφαλώνουν στους μεταλλικούς φράχτες που διαχωρίζουν την πίστα με το pit lane για πανηγυρισμούς στον τερματισμό, καθώς το προσωπικό των Red Bull και Aston Martin είχε ανέβει αρκετά ψηλά στους φράχτες όταν κυμάτιζε η καρό σημαία στη Jeddah.

Η παράβαση αυτού του περιορισμού θα οδηγήσει σε αναφορά της ομάδας στους αγωνοδίκες, οι οποίοι θα κρίνουν αν πρέπει να επιβάλουν ποινή, αν και δύσκολα αυτή θα αφορά το αγωνιστικό αποτέλεσμα. Το προσωπικό των ομάδων θα έχει πάντως το δικαίωμα να γέρνει προς την πίστα από τα ανοίγματα που υπάρχουν στον προστατευτικό φράχτη για να δείχνουν οι μηχανικοί τις ενημερωτικές πινακίδες στους οδηγούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!