F1: Πρώτες ενδείξεις από τις δοκιμές

Έπειτα από την πρώτη ημέρα δοκιμών προετοιμασίας για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1, υπάρχουν μερικές αρχικές ενδείξεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων, με τη Mercedes να εκτιμά ότι βρίσκεται 4-6 δέκατα του δλ. πίσω από τη Red Bull.

F1: Πρώτες ενδείξεις από τις δοκιμές

Έπειτα από την πρώτη ημέρα δοκιμών προετοιμασίας για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1, υπάρχουν μερικές αρχικές ενδείξεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων, με τη Mercedes να εκτιμά ότι βρίσκεται 4-6 δέκατα του δλ. πίσω από τη Red Bull.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στην πρώτη ημέρα δοκιμών προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν, η Red Bull έδειχνε να είναι το καλύτερο μονοθέσιο, πραγματοποιώντας stint πολλών γύρων με πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Είναι σχεδόν τρομακτικό να βλέπεις πόσο ομαλά έχουν λειτουργήσει όλα μέχρι στιγμής».

«Ειλικρινά, όλα λειτούργησαν τέλεια εχθές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ελπίζουμε να συνεχίσουμε έτσι σήμερα και αύριο. Είμαστε σε καλύτερη θέση αυτή τη στιγμή από ό,τι πέρυσι τέτοια εποχή». Ο Αυστριακός δήλωσε για την αίσθηση του Max Verstappen, που ανέλαβε οδηγικά καθήκοντα για τη Red Bull την πρώτη ημέρα: «Όπως και εγώ, παραμένει επιφυλακτικός, αλλά ναι, ήταν ευχαριστημένος με την ημέρα του».

«Είναι ευχαριστημένος με την RB19, προσπάθησε να κατανοήσει τα ελαστικά. Καθώς αλλάξαμε λίγο την RB19 σε σχέση με την RB18, ήταν πιο εύκολο για αυτόν να επικεντρωθεί σε αυτό». Ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, όταν ρωτήθηκε ποιοι θα είναι οι βασικοί αντίπαλοι της Πρωταθλήτριας ομάδας, απάντησε: «Mercedes, Ferrari και ίσως η Aston Martin. Αυτά είναι τρία μονοθέσιο που είναι πολύ κοντά μας και πολύ δυνατά. Νομίζω ότι η Aston Martin έχει κάνει καλή πρόοδο. Έχουν ένα concept πολύ κοντά στο δικό μας».

Για τον χθεσινό πολύ γρήγορο χρόνο του Fernando Alonso, η Aston Martin ανέφερε ότι ο Ισπανός δεν είχε πολύ ελαφρύ φορτίου καυσίμου. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ισπανός σημείωσε το χρόνο του όταν είχαν πέσει αρκετά οι θερμοκρασίες και είχαν βελτιωθεί οι συνθήκες στην πίστα. Πάντως υπάρχει η αίσθηση ότι η Aston Martin διαθέτει ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο από πέρυσι.

Η Mercedes 4-6 δέκατα πίσω από τη Red Bull

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα ενόψει της φετινής σεζόν της Formula 1, είναι πόση από τη διαφορά που χώριζε τη Mercedes από την κορυφή έχει καταφέρει να καλύψει η γερμανική ομάδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, παρουσιάζοντας ένα πλήρως ανασχεδιασμένο μονοθέσιο. Παρότι η Mercedes είναι πολύ ικανοποιημένη από το γεγονός ότι δεν αντιμετωπίζει αναπηδήσεις με την καινούργια W14, δεν πιστεύει ότι βρίσκεται ακόμα στο επίπεδο των Red Bull και Mercedes.

Ωστόσο, ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Mike Elliott δήλωσε ότι η Red Bull βρίσκεται διαθέτει αυτή τη στιγμή 4-6 δέκατα του δευτερολέπτου προβάδισμα επί της γερμανικής ομάδας. Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes δήλωσε: «Δεν είχαμε αναπηδήσεις και οι οδηγοί αισθάνθηκαν καλύτερη πρόσφυση στο πίσω μέρος. Αυτό βελτίωσε την ισορροπία του μονοθεσίου. Αλλά η Red Bull είναι αυτή τη στιγμή 4-6 δέκατα του δλ. ταχύτερη από εμάς».

Έπειτα από τη χθεσινή ημέρα, ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας, Andrew Shovlin, δήλωσε: «Έχουμε ήδη εντοπίσει αρκετούς βασικούς τομείς στους οποίους μπορούμε να βρούμε κάποια απόδοση. Θα δουλέψουμε με την παραδοχή ότι πρέπει να καλύψουμε έδαφος και πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας για να βρούμε απόδοση πριν από τον πρώτο αγώνα».

«Είναι δύσκολο να ξέρουμε πού βρισκόμαστε στην κατάταξη, αλλά θα έχουμε καλύτερη αίσθηση τις επόμενες ημέρες. Χρειάζονται πάντα μερικές ημέρες για να κατανοήσουμε ένα νέο μονοθέσιο, αλλά έχουμε μια λογική εικόνα για τους τομείς που θέλουμε να βελτιώσουμε την ισορροπία. Ήταν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι είναι μια πολύ πιο ήρεμη και σταθερή πλατφόρμα για να δουλέψουμε, σε σχέση με την W13».

Πειραματισμοί στη Ferrari

Ο Charles Leclerc δήλωσε ότι η Ferrari ολοκλήρωσε εχθές το συσχετισμό δεδομένων μεταξύ προσομοιώσεων και πίστας: «Σήμερα θα επικεντρωθούμε περισσότερο στην αίσθηση του μονοθεσίου. Η πρώτη αίσθηση είναι καλή. Έχουμε κάνει μικρά βήματα προς τα εμπρός με ένα μονοθέσιο που φαίνεται καλύτερο από πέρυσι. Αυτή τη στιγμή είναι ακόμα πολύ νωρίς για να αξιολογήσουμε, αλλά όλα τα δεδομένα που πήραμε είναι σύμφωνα με αυτά που περιμέναμε και αυτό είναι ένα θετικό σημάδι». Πάντως εχθές υπήρχαν κάποια δείγματα υπερβολικής καταπόνησης των ελαστικών στη Ferrari.

Με μία πολύ πιο λεπτή πίσω αεροτομή, η Ferrari έχει καταφέρει να αυξήσει την τελική της ταχύτητα στις ευθείες πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα (7 χλμ./ώρα έναντι 1-2) σε σχέση με πέρυσι στο Μπαχρέιν. Ο Leclerc ανέφερε ότι η ιταλική ομάδα δοκίμαζε εχθές εναλλακτικό στήσιμο και ενδεχομένως αναφερόταν σε ρυθμίσεις υψηλότερης από το συνηθισμένο ταχύτητας στις ευθείες.

Στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού εχθές, ο Carlos Sainz έφτασε το πρωί τα 325 χλμ./ώρα, ο Max Verstappen τα 320 χλμ./ώρα και ο Lewis Hamilton τα 314 χλμ./ώρα. Η Mercedes έχει διατηρήσει προς το παρόν την ογκώδη περυσινή πίσω αεροτομή, αλλα εκτιμάται ότι θα την αντικαταστησει έως τον αγώνα στο Μπαχρέιν. Ο Hamilton ήταν σε θέση να κινηθεί ταχύτερα στη στροφή 1 και αυτό το μοτίβο επαναλήφθηκε σε όλο το υπόλοιπο πρώτο sector. Στις ευθείες μετά τις στροφές 10 και 13, η Red Bull ήταν η ταχύτερη.

Ο Hamilton ήταν ταχύτερος στις στροφές 4, 8, 10, 11, 13 και 14. Ίσως αυτό δείχνει ότι η Mercedes έχει διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της από πέρυσι στις αργές στροφές. Μεταξύ των στροφών 12 και 13, οι Hamilton και Verstappen πέρασαν με τέρμα γκάζι, ενώ ο Sainz σήκωσε το πόδι του, για να πέσει στο 83% και ακούμπησε και το πεντάλ του φρένου. Ήταν προσπάθεια να κρύψει απόδοση; Μόνο οι άνθρωποι της Ferrari γνωρίζουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!