F1: Γιατί ο Perez χρησιμοποιεί διαφορετικό δάπεδο

Η Red Bull θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί διαφορετικές προδιαγραφές δαπέδου στα μονοθέσια των οδηγών της στο GP Ολλανδίας αυτό το Σαββατοκύριακο, όπως επιβεβαίωσε ο Sergio Perez.

F1: Γιατί ο Perez χρησιμοποιεί διαφορετικό δάπεδο

Η Red Bull θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί διαφορετικές προδιαγραφές δαπέδου στα μονοθέσια των οδηγών της στο GP Ολλανδίας αυτό το Σαββατοκύριακο, όπως επιβεβαίωσε ο Sergio Perez.

Ενώ ο Max Verstappen συνεχίζει να χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση δαπέδου της Red Bull, o Sergio Perez επέστρεψε σε δάπεδο παλαιότερων προδιαγραφών για το GP Ολλανδίας αυτού του Σαββατοκύριακου. O Μεξικανός οδηγός ανέφερε: «Απλά έχουμε διαφορετικά δάπεδα προς το παρόν, ώστε να είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε κάποιες διαφορές που μπορεί να φέρουν καλύτερες επιδόσεις από την πλευρά μας. Θα έχουμε αυτό το δάπεδο για τους επόμενους αγώνες και θα προσπαθήσουμε να το κατανοήσουμε καλύτερα».

Το δάπεδο στο μονοθέσιο του Perez έχει ένα κόψιμο στο τμήμα εμπρός από τους πίσω τροχούς. Ο σχεδιασμός αυτός έχει να εμφανιστεί από το GP Μ. Βρετανίας τον Ιούλιο. Ο Perez δήλωσε για την εμφάνιση του team-mate του στο GP Βελγίου, όπου κέρδισε έχοντας εκκινήσει από την 14η θέση: «Ήταν πολύ γρήγορος το περασμένο Σαββατοκύριακο, πολύ δυνατός. Ήμουν στον προσομοιωτή αυτή την εβδομάδα προσπαθώντας να καταλάβω τα πάντα και ελπίζω να είμαι σε θέση να ανεβάσω ταχύτητα από την πλευρά μου».

Ο Verstappen ήταν απόλυτα εναρμονισμένος με το ουδέτερο στήσιμο της Red Bull στις γρήγορες στροφές του Spa-Francorchamps. Με πολύ μικρές κινήσεις στο τιμόνι, είχε τον απόλυτο έλεγχο ενός μονοθεσίου που θα μπορούσε να αποσταθεροποιηθεί ανά πάσα στιγμή, ενώ ο Perez δυσκολευόταν περισσότερο με ένα πιο υποστροφικό μονοθέσιο.

Ωστόσο, ο Perez δεν αισθάνεται ότι η διαφορά του από τον Verstappen ήταν αρκετά μεγάλη ώστε να προκαλεί ανησυχία: «Νομίζω ότι αν έχεις ένα κακό Σαββατοκύριακο και ο team-mate σου έχει ένα καλό Σαββατοκύριακο συνήθως αυτού του είδους η διαφορά, το έχουμε δει με άλλους team-mate». Ο Perez έχει πει αρκετές φορές στους πρόσφατους αγώνες ότι βρίσκει με την εξέλιξη του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της σεζόν, έχει γίνει πιο δύσκολο για τον ίδιο να διαχειριστεί τη συμπεριφορά της Red Bull στην οδήγηση.

F1 - Sergio Perez & Max Verstappen (Red Bull), GP Βελγίου 2022

Ο Μεξικανός δήλωσε: «Νομίζω ότι στην αρχή (της σεζόν) ήμουν πιο άνετος. Ένιωθα ότι κάθε φορά που ερχόμουν σε ένα Σαββατοκύριακο στο FP1, ήμουν ήδη εύκολα ευχαριστημένος με την ισορροπία και τα πράγματα έρχονταν φυσικά. Καθώς προχωρούσε η σεζόν, ένιωθα ότι γινόταν όλο και πιο δύσκολο, κάθε Σαββατοκύριακο πρέπει πραγματικά να σκάψω βαθιά στην ανάλυση και δεν είμαι τόσο άνετος όσο ήμουν με το μονοθέσιο πριν».

Είναι γνωστό ότι ο Verstappen προτιμά ένα μονοθέσιο με ισχυρό εμπρός άξονα, καθώς έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί περισσότερη αστάθεια στον πίσω άξονα από τους περισσότερους οδηγούς. Ο Perez δήλωσε ότι το μονοθέσιο έχει πάει «λίγο προς αυτή την κατεύθυνση» από την αρχή της σεζόν. «Το μονοθέσιο έχει εξελιχθεί και έχει πάει προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αλλά αυτή τη στιγμή η κύρια εστίασή μου είναι να βεβαιωθώ ότι είμαι σε θέση να κατανοήσω το μονοθέσιο».

H Red Bull ενέταξε τις προηγούμενες ημέρες στο δυναμικό της τον 30χρονο Ολλανδό gamer Rudy van Buren, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα οδηγού δοκιμών και εξέλιξης στον προσομοιωτή.

Από την πλευρά του Max

Ο Verstappen πιστεύει ότι οι αλλαγές που έχει κάνει η Red Bull στην RB18 την έχουν κάνει πιο ανταγωνιστική, οδηγώντας στην πιο κυρίαρχη επίδοση της σεζόν μέχρι στιγμής στο Spa-Francorchamps, μια πίστα που τόνισε τα δυνατά σημεία του μονοθεσίου, το οποίο συνδυάζει υψηλές τιμές αεροδυναμικού φορτίου με οπισθέλκουσα που κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Ο Verstappen δήλωσε: «Νομίζω ότι πάντα συνεχίζαμε να προσπαθούμε να δουλεύουμε και να βελτιώνουμε την ισορροπία και την αίσθηση στο μονοθέσιο. Νομίζω ότι συνολικά είναι ένα αρκετά αποτελεσματικό μονοθέσιο. Όλη τη σεζόν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στις ευθείες. Οπότε σε κάποιες πίστες, φυσικά λειτουργεί καλύτερα από άλλες. Αλλά είπα και πριν, νομίζω ότι το Spa είναι ίσως μία από τις καλύτερες πίστες για αυτό το μονοθέσιο».

«Νομίζω ότι ξεκινήσαμε τη χρονιά με ένα λίγο υπέρβαρο μονοθέσιο και αυτό δεν βοηθάει. Έτσι, σιγά-σιγά το ξεφορτωθήκαμε αυτό. Απλά κατανοώντας και τους νέους κανονισμούς, βρίσκοντας ένα καλύτερο στήσιμο στο μονοθέσιο από τον πρώτο αγώνα μέχρι τώρα και ναι, μπορείτε να δείτε ότι το μονοθέσιο έχει αλλάξει λίγο με την πάροδο του χρόνου, οπότε όλα πήγαν προς μια καλή κατεύθυνση».

Max Verstappen

«Και με όλες τις αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέχρι στιγμής, νομίζω ότι το έχουμε βάλει σε ένα καλύτερο πλαίσιο. Ένιωσα πραγματικά ευχάριστα να το οδηγώ, ειδικά στο Spa. Θα δούμε και πάλι στους επόμενους αγώνες πως θα πάει. Δεν νομίζω ότι θα είναι όπως στο Spa, γιατί και αυτό ήταν κάτι που δεν περιμέναμε. Νομίζω ότι μπορούμε να τα πάμε και πάλι καλά, αλλά περιμένω ότι η Ferrari θα είναι δυνατή και εδώ» (στο Zandvoort).

«Το Spa ήταν απλά ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο, από τον πρώτο γύρο, το μονοθέσιο ήταν σε ράγες και νομίζω ότι ήταν η πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια στο Spa που μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κανονικό αεροδυναμικό φορτίο. Τα τελευταία χρόνια, έπρεπε να χρησιμοποιούμε πιο λεπτές αεροτομές και αυτό δεν δίνει καλή αίσθηση στο δεύτερο sector, αλλά τώρα αισθανόταν πολύ καλά ισορροπημένο, οπότε ήταν πολύ ευχάριστο να το οδηγείς».

Marko: 2-3 νίκες για τον τίτλο

O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, που πιστεύει ότι ο Verstappen θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη ακόμα και αν είχε εκκινήσει από την τελευταία θέση, δήλωσε: «Γνωρίζαμε ήδη πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα ότι θα αλλάζαμε τον κινητήρα στο Spa εδώ και σκεφτήκαμε, ‘εντάξει, τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε να πάρουμε βαθμούς‘. Μετά τον γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές, σκεφτήκαμε ότι ένα βάθρο θα ήταν εφικτό, αλλά ο Jos (Verstappen) είπε, ‘όχι, θα κερδίσει‘».

Με τον Charles Leclerc να έχει παραδεχθεί ότι οι ελπίδες του για τον τίτλο έχουν ουσιαστικά τελειώσει, ο Marko προσθέτει: «Το καλό είναι ότι δεν χρειάζεται να κερδίσουμε κάθε αγώνα. Αν δούμε ότι δεν μπορούμε να κερδίσουμε, τότε πάμε για βαθμούς. Απομένουν ακόμα 8 αγώνες για το τέλος. Πιστεύω ότι πρέπει να κερδίσουμε άλλους 2-3 για να είμαστε ασφαλείς στο Πρωτάθλημα. Στο Zandvoort, πρέπει να αποδόσεις πολύ καλά στις κατακτήριες δοκιμές, γιατί τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!