F1: Ο Leclerc θέλει αλλαγές για τις ζελατίνες κράνους

Ο Charles Leclerc έκανε έκκληση να αλλάξει κάτι με τις ζελατίνες από την καλύπτρα του κράνους των οδηγών, καθώς μία από τον Max Verstappen, του στοίχισε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο GP Βελγίου.

F1: Ο Leclerc θέλει αλλαγές για τις ζελατίνες κράνους

Ο Charles Leclerc έκανε έκκληση να αλλάξει κάτι με τις ζελατίνες από την καλύπτρα του κράνους των οδηγών, καθώς μία από τον Max Verstappen, του στοίχισε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο GP Βελγίου.

Έπειτα από τη σύγκρουση των Fernando Alonso και Lewis Hamilton στον 1ο γύρο του GP Βελγίου, η Mercedes του Βρετανού άρχισε να χάνει ψυκτικά υγρά τα οποία έπεσαν επάνω στην καλύπτρα τους κράνους των οδηγών που τον ακολουθούσαν. Για αυτό και με την πρώτη ευκαιρία, οι οδηγοί αφαίρεσαν μία από τις πολλαπλές ζελατίνες που διαθέτουν, για να καθαρίσει η καλύπτρα. Αυτή που αφαίρεσε ο Max Verstappen όμως, σφηνώθηκε στον αεραγωγό του εμπρός δεξιού φρένου της Ferrari του Charles Leclerc, γεγονός που ανάγκασε τον Μονεγάσκο να κάνει pit stop πολύ νωρίς στον αγώνα και να χάσει έδαφος.

Με αφορμή το περιστατικό αυτό, ο Leclrerc έκανε έκκληση να αλλάξει η τακτική όσον αφορά την αφαίρεση της ζελατίνας και να υπάρχει ένας τρόπος να τις τοποθετούν οι οδηγοί σε κάποιο μέρος εντός του cockpit: «Νομίζω ότι ίσως προχωρώντας μπροστά, θα είναι καλό να βρούμε μια λύση για να κρατάμε τη ζελατίνα μέσα στο μονοθέσιο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, νομίζω ότι κάποιος έχανε λάδια ή κάτι τέτοιο».

«Δεν μπορούσα να δω τίποτα από την καλύπτρα μου, και όλοι οι οδηγοί μπροστά μου δεν μπορούσαν να δουν τίποτα. Έτσι, με την πρώτη ευκαιρία, έπρεπε να αφαιρέσουμε τη ζελατίνα, και αυτό έγινε σε εκείνη την ευθεία. Συνεπώς, βρέθηκα με ζελατίνες να πετούν παντού και σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα ως οδηγός. Προφανώς, δεν είμαι καθόλου θυμωμένος με τον Max, και προφανώς δεν φταίνε οι οδηγοί, αλλά ίσως εξετάσουμε κάτι για να βρούμε έναν τρόπο να κρατάμε τις ζελατίνες κάπου στο μονοθέσιο».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που έχει προταθεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο. Μάλιστα, ο Διεθνής Αγωνιστικός Κώδικας (ISC) της FIA, απαγορεύει στους οδηγούς να πετάνε ζελατίνες στην πίστα. Στο Προσάρτημα L, Kεφάλαιο ΙΙΙ, Άρθρο 1.3 του ISC αναφέρεται: «Τυχόν ζελατίνες που είναι προσαρτημένες σε καλύπτρες δεν επιτρέπεται να ρίπτονται άσκοπα στην πίστα ή στο pit lane».

Εντούτοις, έπειτα από αντιδράσεις των ομάδων, ο τότε διευθυντής αγώνων της F1, Charlie Whiting, δήλωσε ότι υπήρχε μεγαλύτερος κίνδυνος με τους οδηγούς να προσπαθούν να αποθηκεύσουν τις ζελατίνες μέσα στο cockpit παρά να τα πετάξουν έξω και έτσι το σχέδιο ματαιώθηκε. Ο Leclerc δήλωσε: «Υποθέτω ότι υπήρχαν λόγοι που αυτός ο κανονισμός καταργήθηκε, αλλά δεν γνωρίζω αυτούς τους λόγους. Αλλά ίσως υπάρχουν και άλλες λύσεις».

Τίτλοι… μόνο τέλους;

Όσον αφορά τις ελπίδες του για τον τίτλο, ο Μονεγάσκος παραδέχθηκε ότι είναι σχεδόν… ανύπαρκτες, αν και τόνισε ότι θα συνεχίσει να παλεύει μέχρι το τέλος: «Δεν ξέρω πόσοι βαθμοί χωρίζουν τον Max από εμένα. Σταμάτησα να μετράω, αλλά είναι πολλοί βαθμοί. Θα το πάρουμε αγώνα με αγώνα, θα δούμε τι είναι εφικτό και αν υπάρξει μια καλή έκπληξη στο τέλος της χρονιάς, καλώς».

«Αλλά, προφανώς, βλέποντας τα πράγματα όπως είναι τώρα, ρεαλιστικά είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα καταφέρουμε. Αλλά υπάρχουν πολλά ακόμα πράγματα για τα οποία μπορούμε να παλέψουμε, για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα. Γενικά, θα πιέσω μέχρι το τέλος».

Στρατηγικές επιλογές

Παράλληλα, ο Carlos Sainz σχολίασε για την κριτική που δέχεται η Ferrari όσον αφορά στις στρατηγικές επιλογές της στους αγώνες: «Υπήρξαν πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πήραμε τις σωστές αποφάσεις και κανείς δεν ήρθε να μας πει ‘πήρατε τη σωστή απόφαση’ ή να μας συγχαρεί γι’ αυτό. Αλλά από την άλλη πλευρά, όταν υπήρξαν δύο-τρεις, ας πούμε κακές αποφάσεις και εκ των υστέρων, υπήρξε τεράστια κριτική για αυτό. Το βρίσκω λίγο πιο δύσκολο αυτό στη Ferrari».

Ο Ισπανός σύγκρινε τις προηγούμενες ομάδες του με την προσοχή που ελκύουν οι αποφάσεις του pit wall της Scuderia. Ωστόσο, καμία από αυτές δεν διεκδικούσε τον τίτλο. Επίσης, από μία ομάδα που διεκδικεί τον τίτλο, όλοι περιμένουν ότι στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, το τμήμα στρατηγικής θα πρέπει λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις.

O Leclerc δήλωσε από την πλευρά του: «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να κατανοήσουμε τη διαφορά απόδοσης με τη Red Bull, επειδή αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα στο Spa. Νομίζω ότι έχουμε κάποιες απαντήσεις. Ή τουλάχιστον κάποιες κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσουμε. Θα δούμε. Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν μπορούμε πραγματικά να εφαρμόσουμε εδώ αυτά που μάθαμε στο Spa, αλλά στη Monza θα είναι σημαντικά».

«Πρέπει να διατηρήσω την πίστη μου στην ομάδα, και αυτό κάνω. Νομίζω ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά όταν περνάς δύσκολες στιγμές. Αλλά συνολικά, σε επίπεδο ομάδας, είμαστε πολύ ενωμένοι και έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην ομάδα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!