Δοκιμάζουμε το DS 4 E-Tense

Η ναυαρχίδα του γαλλικού DS 4 είναι η Plug-in υβριδική έκδοση E-Tense, που έχει τα φόντα να σαγηνεύσει, συνδυάζοντας στιλ, άνεση και οικονομία καυσίμου.

Δοκιμάζουμε το DS 4 E-Tense

Η ναυαρχίδα του γαλλικού DS 4 είναι η Plug-in υβριδική έκδοση E-Tense, που έχει τα φόντα να σαγηνεύσει, συνδυάζοντας στιλ, άνεση και οικονομία καυσίμου.

Αυτό που αντιπροσωπεύει η μάρκα της DS Automobiles ανέκαθεν ήταν ελκυστικό. Με έμφαση στον πρωτοποριακό σχεδιασμό τόσο στον τομέα του στιλ αλλά και τεχνολογικά, η γαλλική μάρκα διακρίνεται για τον ξεχωριστό χαρακτήρα της και την έντονη προσωπικότητα που διαθέτουν τα μοντέλα της. Ιδιαίτερα με το DS 4, κάνει μια σαφή δήλωση προθέσεων, με ένα εντυπωσιακό, μοναδικό και συνάμα πολύ καλό αυτοκίνητο που φαίνεται να έχει πετύχει τις ιδανικές ισορροπίες, αλλά απέχει από τα συνηθισμένα SUV.

Λιγότερο εκκεντρικό από τα προηγούμενα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, αλλά διατηρώντας μοναδική προσωπικότητα, αυτός ο συνδυασμός crossover με hatchback με την χαρακτηριστικά χαμηλή οροφή (το συνολικό του ύψος είναι μόλις 1.470 χλστ.), πετυχαίνει μία σωστή ισορροπία. Η εμφάνισή του είναι επιβλητική, με τις επιθετικές γραμμές του αμαξώματος να δεσπόζουν, αποφεύγοντας όμως την υπερβολική επιτήδευση. Παράλληλα, έχει σαφή προσανατολισμό προς την αποδοτικότητα, συνδυάζοντας τα προτερήματα της ηλεκτροκίνησης με την αυτονομία ενός θερμικού κινητήρα.

Σύστημα κίνησης

Στην Plug-in υβριδική έκδοση E-Tense, η μπαταρία 12,4 kWh έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις καθημερινές διαδρομές του μέσου οδηγού καταναλώνοντας αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, καθώς η αυτονομία του μπορεί να φτάσει τα 54 χιλιόμετρα. Δεδομένου ότι η μπαταρία φορτίζεται κάθε βράδυ, η κατανάλωση καυσίμου -και κατά συνέπεια οι εκπομπές ρύπων- είναι σε εκπληκτικά επίπεδα, φτάνοντας τα 1,3 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, με συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης. Παράλληλα, δεν υπάρχει περιορισμός αυτονομίας στην κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων ή ταξιδιών, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει το έργο της πρόωσης.

Ο υπετροφοδοτούμενος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων αποδίδει 180 ίππους και σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, αγγίζουν συνδυαστική ισχύ 225 ίππων, η οποία μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (e-EAT8), του οποίου οι σχέσεις είναι ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση. Το κιβώτιο δίνει τη δυνατότητα χειρισμού και μέσω των μοχλών πίσω από το τιμόνι, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για γρήγορα κατεβάσματα, για τη διεκπεραίωση π.χ. μίας προσπέρασης.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 7,7 δλ. και με 330 Nm συνδυαστικής ροπής, δεν του λείπει το «νεύρο», ιδίως στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το οποίο πραγματικά κάνει διαφορά, όταν ο οδηγός αισθάνεται τη διάθεση να κινηθεί με λίγο πιο επιθετικό ρυθμό. Η απόκριση του δεξιού πεντάλ γίνεται πιο άμεση, το τιμόνι σκληραίνει, όπως και η απόκριση της ανάρτησης, θυσιάζοντας κάτι όσον αφορά την άνεση. Η οδική του συμπεριφορά δεν απογοητεύει στις πιο υψηλές ταχύτητες. Αλλά το DS 4 δεν εστιάζει στις εντυπωσιακές επιδόσεις.

Απόλαυση στο εσωτερικό

Εκεί που πραγματικά εξέχει, είναι στην ήρεμη απόλαυση της διαδρομής με άνεση και πολυτέλεια, διαθέτοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε αυτό τον τομέα τα πηγαίνει περίφημα και καταφέρνει να σε κερδίσει. Για αυτή την αίσθηση ενδεικνύονται οι επιλογές προγράμματος οδήγησης Comfort και Hyrbid, ενώ υπάρχει και η επιλογή αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού ξεχωρίζει ίσως ακόμη περισσότερο από τη μορφή του αμαξώματος. Με επιβλητικό και μεγαλοπρεπή -αλλά όχι πομπώδη- σχεδιασμό και υλικά υψηλής ποιότητας κατασκευής με δερμάτινη επένδυση στην πλειονότητα των επιφανειών, η αίσθηση στο εσωτερικό του DS 4 μαγνητίζει. Από τις γραμμές του ταμπλό, που συνεχίζονται στη διαμόρφωση των θυρών, οι οποίες διαθέτουν ξύλινες λεπτομέρειες και κομψά, περίτεχνα χειριστήρια για τα παράθυρα, έως τους κρυφούς αεραγωγούς κλιματισμού, τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, και την ηλεκτρικά ελεγχόμενη ηλιοροφή, το DS 4 καθηλώνει στο εσωτερικό ακόμα και τους πιο απαιτητικούς.

Από την πρώτη κιόλας επαφή, τα εξαιρετικά αναπαυτικά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, καθίσματα με πολλαπλές λειτουργίες μασάζ, κάνουν ιδιαίτερα εύκολη την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης ανεξαρτήτως προτιμήσεων, όσο ψηλά ή χαμηλά και να θέλει κάποιος να καθίσει. Το δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών δεν απογοητεύει όσον αφορά την απόκριση.

Τεχνολογία

Η τεχνολογία που προσφέρει το DS 4 επίσης προκαλεί δέος. Οι αισθητήρες και οι κάμερες που διαθέτει επιτρέπουν στο όχημα να «διαβάσει» ανά πάσα στιγμή τις συνθήκες στις οποίες βρίσκεται και να ανταποκριθεί αυτόματα με τον οδηγό να επιλέγει τους τομείς στους οποίους έχει τη δυνατότητα να επέμβει η ηλεκτρονική τεχνολογία.

Η νυχτερινή όραση, μέσω χρήσης υπέρυθρης κάμερας στη γρίλια, εντοπίζει κινδύνους έως και 200 μέτρα μακριά σε νυχτερινές συνθήκες περιορισμένης ορατότητας και τους επισημαίνει στην οθόνη οργάνων του οδηγού, παράλληλα με το head up display που προβάλλεται στο παρμπρίζ. Πολλαπλοί αισθητήρες, ραντάρ στις τέσσερις γωνίες του οχήματος και η κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ επιτρέπουν στο DS 4 να «τοποθετεί» τον εαυτό του εκεί που επιθυμεί ο οδηγός, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, που αναλύει τα συλλεγόμενα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.

Στην ήδη δοκιμασμένη και αναβαθμισμένη πλατφόρμα EMP2 έρχεται να προστεθεί, βελτιώνοντας την άνεση του συνόλου, το σύστημα ενεργής ανάρτησης Active Scan Suspension. Χρησιμοποιώντας κάμερα, τέσσερις αισθητήρες συμπεριφοράς και τρία επιταχυνσιόμετρα, «σαρώνει» το δρόμο εμπρός από το αυτοκίνητο για να προβλέψει τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος και να ανταποκριθεί ανάλογα στην απόσβεση κραδασμών, ελέγχοντας κάθε τροχό ξεχωριστά. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, και πολλές φορές σε κάνει να νιώθεις ότι κινείσαι σε πολύ χαμηλότερες ταχύτητες από αυτές που πηγαίνει το αυτοκίνητο στην πραγματικότητα.

Χαϊδεύει τα αυτιά

Σε αυτό συμβάλλει και η εξαιρετική ηχομόνωση. Ο ήχος από τα ελαστικά δεν διαπερνά την καμπίνα επιβατών, δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ ο θερμικός κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται, εκτός και αν ο οδηγός βυθίσει το πόδι του στο γκάζι. Σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή πιστότητα του ηχοσυστήματος, το οποίο παρέχει η γνωστή για την κορυφαία στον τομέα του ήχου Focal. Με τα τουίτερ για τις υψηλές συχνότητες να είναι τοποθετημένα στις πρώτες κολόνες, βελτιώνεται η ευκρίνεια του προτιμώμενου sοundtrack της διαδρομής, προσφέροντας μια απολαυστική ακουστική εμπειρία.

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν όμως και ορισμένες ιδιοτροπίες. Η έλλειψη πολυχρωμίας της ενσωματωμένης κεντρικής οθόνης 10” του συστήματος infotainment ταιριάζει με την αισθητική του εσωτερικού. Το μενού είναι λίγο περίπλοκο, με πολλές υποκατηγορίες, αλλά ευτυχώς, υπάρχει το φυσικό κουμπί «εξόδου» που επιστρέφει το χρήστη στην αρχική οθόνη. Ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού θα μπορούσε να είναι πιο εύκολος με διαφορετική επιλογή φυσικών μπουτόν καθώς τα ήδη υπάρχοντα δεν καλύπτουν τις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται περισσότερο.

Η μικρή οθόνη αφής Smart Touch που βρίσκεται στην δερμάτινα επενδυμένη κεντρική κονσόλα, προσφέρει τη δυνατότητα πλοήγησης στις έξι -ρυθμιζόμενες- συντομεύσεις του αρχικού μενού, χωρίς ο οδηγός να είναι αναγκασμένος να εκτείνει το δεξί του χέρι στη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ίσως θα θέλαμε κάτι παραπάνω για να δικαιολογήσει απόλυτα την ύπαρξή της. Παρά ταύτα, η διάθεση πειραματισμού προσδίδει στην πρόθεση του DS 4 να εκμεταλλευτεί κάθε διαθέσιμη τεχνολογία, για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.

Συμπέρασμα

Το DS 4 σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Το ελκυστικό του στιλ μπορεί να σε κερδίσει από την πρώτη ματιά. Όταν εισέρχεσαι στο εσωτερικό του, η καλαισθησία του δημιουργεί ένα άκρως ερωτεύσιμο συναίσθημα, που αφήνει χαμόγελο στα χείλη. Εν κινήσει, εξακολουθεί να σαγηνεύει με την άνεση που προσφέρει και την ποιότητα κύλισης. Ως πολυτελές αυτοκίνητο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους -κυρίως προερχόμενους από τη Γερμανία- αντιπάλους στην κατηγορία του.

Φωτογραφίες: MotorOne

DS4 E-Tense Plug-In Hybrid

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!