F1: H FIA δεν υποχωρεί όσον αφορά τις αναπηδήσεις

H FIA ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει όσον αφορά τους πιο αυστηρούς περιορισμούς για την καταπολέμηση των αναπηδήσεων που παρουσιάζουν τα φετινά μονοθέσια της Formula 1, με περαιτέρω αλλαγές να παρουσιάζονται το 2023.

F1: H FIA δεν υποχωρεί όσον αφορά τις αναπηδήσεις

H FIA ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει όσον αφορά τους πιο αυστηρούς περιορισμούς για την καταπολέμηση των αναπηδήσεων που παρουσιάζουν τα φετινά μονοθέσια της Formula 1, με περαιτέρω αλλαγές να παρουσιάζονται το 2023.

Έπειτα από παράπονα οδηγών για την ένταση των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων, ιδίως στο GP Αζερμπαϊτζάν, η FIA αποφάσισε να παρουσιάσει πιο αυστηρά μέτρα για να καταπολεμήσει το φαινόμενο. Από το GP Βελγίου, σχεδιάζει να παρουσιάσει μία μετρική αεροδυναμικών ταλαντώσεων (Aerodynamic Oscillation Metric – AOM), για να περιορίσει τις αναπηδήσεις.

Επιπλέον, η AOM θα εφαρμοστεί για να διασφαλίσει ισότιμο ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων, με την παρουσίαση πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας όσον αφορά το δάπεδο και τη σανίδα νομιμότητας στο δάπεδο των μονοθεσίων, σε μια προσπάθεια να εξαλείψει έξυπνες πρακτικές που πιστεύεται ότι έχουν υιοθετήσει ορισμένες ομάδες. Αν και ορισμένες ομάδες έχουν καλωσορίσει την επέμβαση της FIA, άλλες έχουν αντιδράσει σε αυτή, αναφέροντας ότι η Διεθνής Ομοσπονδία δεν θα πρέπει να παρεμβαίνει στο στήσιμο των μονοθεσίων.

Μερικές ομάδες εγείρουν το ερώτημα αν η FIA θα πρέπει όντως να παρέμβει, δεδομένου ότι το φαινόμενο των αναπηδήσεων δεν είναι τόσο έντονο στους τελευταίους αγώνες. Το ζήτημα συζητήθηκε στη συνεδρίαση που πραγματοποίησε η Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή (TAC) της F1 την Πέμπτη (14/7), όπου η FIA ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει στάση επί του ζητήματος.

Σε ανακοίνωσή της, η FIA ανέφερε ότι οι αναπηδήσεις αποτελούν σημαντικό ζήτημα ασφάλειας, οπότε δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές στην προσέγγισή της: «Είναι ευθύνη και δικαίωμα της FIA να παρεμβαίνει για θέματα ασφάλειας και ο λόγος που οι κανονισμοί επιτρέπουν τη λήψη τέτοιων μέτρων, είναι ακριβώς για να μπορούν να λαμβάνονται αποφάσεις, χωρίς να επηρεάζονται από την ανταγωνιστική θέση στην οποία μπορεί να βρίσκεται η κάθε ομάδα».

F1

Αν και το φαινόμενο των αναπηδήσεων των μονοθεσίων δεν ήταν έντονο στους πρόσφατους αγώνες, η FIA πιστεύει ότι ο παράγοντας αυτός οφείλεται περισσότερο στα χαρακτηριστικά της εκάστοτε πίστας και σε μερικές από αυτές που ακολουθούν, όπως το Hungaroring, το Spa-Francorchamps και η Σιγκαπούρη, ενδέχεται να αποτελέσει μεγαλύτερο πρόβλημα.

2023

Η FIA φοβάται επίσης ότι καθώς οι ομάδες προχωρούν σε βελτιώσεις των μονοθεσίων τους για το 2023, η αυξημένη παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα την επόμενη χρονιά.

Συνεπώς, η FIA ανακοίνωσε επίσης και ορισμένες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023, έπειτα από συνομιλίες με τις ομάδες. Σύμφωνα με αυτές, τα άκρα του δαπέδου των μονοθεσίων θα ανυψωθούν κατά 25 χλστ., ενώ πιο ψηλά θα είναι και τα κανάλια του «λαιμού» του διαχύτη κάτω από το δάπεδο. Θα παρουσιαστούν επίσης πιο αυστηρά πλευρικά τεστ ακαμψίας του δαπέδου και θα χρησιμοποιείται πιο ακριβής αισθητήρας για τη μέτρηση των αεροδυναμικών ταλαντώσεων.

Αυτά τα μέτρα αναμένεται να υποβληθούν επειγόντως στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA για επικύρωση, ώστε οι ομάδες να έχουν τη βάση για να ξεκινήσουν να εργάζονται στις αναθεωρήσεις των μονοθεσίων του 2023.

Παράλληλα, έπειτα από το ατύχημα του Guanyu Zhou στην εκκίνηση του GP Μ. Βρετανίας, όπου η κατασκευή προστασίας της Alfa Romeo πίσω από το κεφάλι του οδηγού κατέρρευσε όταν το μονοθέσιο ανετράπη, η FIA ανακοίνωσε ότι ενόψει 2023, θα παρουσιάσει πιο αυστηρά crash test στη συγκεκριμένη περιοχή, για να αυξήσει την ανθεκτικότητά της και το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει.

«Το TAC συζήτησε επίσης το σοβαρό περιστατικό με τον Zhou Guanyu στο Silverstone. Οι ομάδες επιβεβαίωσαν τη διαθεσιμότητά τους να παρουσιαστούν πιο αυστηρά μέτρα για τα roll hoops ενόψει 2023 και η FIA ανέλαβε να ολοκληρώσει τις σχετικές αναλύσεις και να κοινοποιήσει στις ομάδες τις νέες απαιτήσεις για την ασφάλεια της κατασκευής προστασίας πίσω από το κεφάλι των οδηγών».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!