Δοκιμάζουμε το 7-θέσιο Volkswagen ID.Buzz Pro LWB με τους 286 ίππους

Το δημοφιλές ID.Buzz μακραίνει στα 5 μ. μήκος, αναβαθμίζεται σε σύστημα κίνησης και μπαταρία και αποκτά δύο επιπλέον θέσεις στην έκδοση Long Wheel Base.

Δοκιμάζουμε το 7-θέσιο Volkswagen ID.Buzz Pro LWB με τους 286 ίππους

Το δημοφιλές ID.Buzz μακραίνει στα 5 μ. μήκος, αναβαθμίζεται σε σύστημα κίνησης και μπαταρία και αποκτά δύο επιπλέον θέσεις στην έκδοση Long Wheel Base.

Είναι το ΗΙΤ της γκάμας ID. Δεν το λέμε εμείς, αλλά τα βλέμματα θαυμασμού που προκαλεί και μαγνητίζει, όπου βρεθεί κι όπου περάσει. Όλοι το χαζεύουν στο δρόμο και πολλοί σταματούν για να ρωτήσουν πληροφορίες.

Αν σου αρέσει να κάνεις νέες γνωριμίες, το Volkswagen ID.Buzz είναι το ιδανικό μέσο. Αν πάλι θέλεις να κάνεις συχνά εκδρομές με φίλους ή την πολυμελή οικογένειά σου, το 7-θέσιο ID.Buzz μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά για να εξυπηρετήσει και αυτή σου την επιθυμία – ή ανάγκη, όπως θέλεις πες την.

Να ‘μαστε λοιπόν με το ID.Buzz Long Wheel Base (LWB)  που – όπως δηλώνει και η πλήρης ονομασία του – έχει μακρύτερο κατά 25 εκ. μεταξόνιο (3,24 μ.) σε σχέση με το «απλό» ID. Buzz, 3 σειρές καθισμάτων και 7 θέσεις. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση Pro των 286 ίππων με τη μπαταρία των 86 kWh (net) που υπόσχεται αυτονομία έως 487 χλμ..

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 8

Το ‘μοντέρνο ρετρό’ στυλ στα καλύτερά του

Αν η τάση ‘μοντέρνο ρετρό’ προσφέρει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους, τότε το ID.Buzz είναι η ζωντανή, κινούμενη απόδειξη. Σπάνια ένα σχήμα αυτοκινήτου παραπέμπει τόσο έντονα στο παρελθόν, όντας άρρηκτα συνδεδεμένο με ένα θρύλο της αυτοκίνησης όπως είναι το Volkswagen T1 (αλλά και το T2) – γνωστότερο ως Transporter στην Ελλάδα, αλλά και ως Bulli ή Microbus σε άλλα μέρη της υφηλίου, διαλέγετε και παίρνετε.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 4

Χωρίς ουσιαστικά να υιοθετεί τίποτα από το T1, το ID.Buzz ξυπνά αναμνήσεις από αυτό. Είναι φρέσκο, μοντέρνο και – γιατί όχι – φουτουριστικό. Συνδέει όμορφα την ιστορία με τη νέα ηλεκτροκίνητη εποχή και την παράδοση με την καινοτομία.

Φυσικά, είναι ογκώδες! Ειδικά στην 7-θέσια έκδοση LWB που αγγίζει τα πέντε μέτρα σε μήκος (4,96 μ.)! Στις μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες ξεχωρίζουν τα μεγάλα σήματα και τα στενά φώτα LED εμπρός και πίσω, η διχρωμία στο αμάξωμα και οι ακροβολισμένοι τροχοί 20 ιντσών.

Σαλόνι για 7 σε τέσσερις τροχούς

Μέσα, το ID.Buzz είναι αντίστοιχα εντυπωσιακό και πολύ φιλόξενο. Κυριαρχεί ο ευχάριστος διάκοσμος με τις εύστοχες χρωματικές επιλογές, τα ποιοτικά υλικά (κάποια από αυτά είναι και βιώσιμα), οι ψηφιακές ανέσεις και – φυσικά – η απαράμιλλη πρακτικότητα κι ευρυχωρία.

Πατάει στις αρετές των ντεμοντέ πλέον πολυμορφικών και δημιουργεί ένα νέο trend. Επαναφέρει την χρηστικότητα της καμπίνας στο προσκήνιο και την κάνει πρωταγωνιστή.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 38 resize

Οι χώροι είναι τεράστιοι στις δύο πρώτες σειρές καθισμάτων και άκρως ικανοποιητικοί στην τελευταία, όπου δύο ενήλικες κάθονται μεν με την πλάτη σε κάπως όρθια στάση, έχουν όμως επαρκή αέρα για τα γόνατα και άπλετο για το κεφάλι.

Προσθέστε επίσης τις βολικές θήκες που υπάρχουν διάσπαρτες στην καμπίνα, τα καθίσματα με υποβραχιόνια (εμπρός), που σύρονται μπρος-πίσω κατά 20 εκ. (μεσαία σειρά,) και αναδιπλώνονται πλήρως (δύο τελευταίες σειρές), τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες οδηγού και συνοδηγού, τις θύρες φόρτισης κινητών σε όλες τις θέσεις, το αφαιρούμενο ράφι και τα δύο κουτιά αποθήκευσης αντικειμένων στον χώρο αποσκευών, το επίσης αφαιρούμενο ID. Buzz BOX ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό και τις ηλεκτρικά συρόμενες πλαϊνές πόρτες, κι έχετε μια εικόνα για το κορυφαίο επίπεδο πρακτικότητας που απολαμβάνουν οι επιβάτες.

Ηλεκτρικά ανοιγοκλείνει και το πορτμπαγκάζ που αποκαλύπτει έναν απόλυτα τετραγωνισμένο και αχανή χώρο για αποσκευές. Με 1.340 λίτρα διαθέσιμα στην πενταθέσια διάταξη (έναντι 1.121 λτ. στο «κοντύτερο» μοντέλο) το ID.Buzz γίνεται το απόλυτο εκδρομικό όχημα.

Και αν χρειαστείς μετακόμιση, η αναδίπλωση των καθισμάτων της 2ης και 3ης σειράς αποκαλύπτει έναν χώρο φόρτωσης 2.469 λτ.! Ακόμη και στην περίπτωση που κάθονται 7 άτομα στην καμπίνα, ο χώρος των 306 λίτρων είναι αξιοσημείωτος.

Από τη θέση του οδηγού, το ID.Buzz LWB είναι ίδιο με τις εκδόσεις με το κανονικό μεταξόνιο. Κάθεσαι ψηλά – πολύ ψηλά – και απολαμβάνεις άπλετη ορατότητα εμπρός. Η εργονομία ωστόσο έχει μερικά φάουλ. Θα θέλαμε π.χ. να υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού, οι διακόπτες αφής στο τιμόνι να ήταν λιγότερο ευαίσθητοι στο ακούσιο άγγιγμά τους, καθώς και να υπήρχαν ξεχωριστά μπουτόν για τη λειτουργία των πίσω ηλεκτρικών παραθύρων. Η λύση με δύο διακόπτες μόνο συν έναν για να επιλέγεις τα εμπρός ή τα πίσω παράθυρα, δεν είναι ιδιαίτερα βολική.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 27 resize

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3 ιντσών, που δείχνει μικρός αλλά έχει μπόλικη πληροφορία. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 12,9’’ που φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση, ψυχαγωγία και φιλοξενεί τον φωνητικό βοηθό IDA που ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT, λειτουργεί με φυσικές φωνητικές εντολές και απαντά μεταξύ άλλων και σε ερωτήσεις γενικής γνώσης, χρησιμοποιώντας την online σύνδεση με βάσεις δεδομένων όπως η Wikipedia.

Την πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα ενισχύει η νέα, high-tech πανοραμική ηλιοροφή με πολυστρωματικό γυαλί, το οποίο αλλάζει ηλεκτρονικά – με το πάτημα ενός κουμπιού – από διαφανές σε αδιαφανές και αντίστροφα.

Σβέλτο, αποδοτικό και αποτελεσματικό

Μη νομίζετε πως η μόνη σύνδεση του ID.Buzz με το Transporter είναι στη σχεδίαση. Τα δύο μοντέλα συνδέονται μεταξύ τους και μέσω του… ηλεκτρισμού! Η πρώτη απόπειρα της Volkswagen στην ηλεκτροκίνηση έγινε το 1972 με το Elektro Transporter που κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος και μπορούσε να καλύψει 60 χλμ. με μία φόρτιση.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 13

Το ID.Buzz LWB μπορεί φυσικά να προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη αυτονομία: έως 487 χλμ. στη θεωρία, περίπου 400 χλμ. στην πράξη, με την κατανάλωση ενέργειας να κυμαίνεται στις 20 kWh/100 χλμ. κατά μέσο όρο (εργοστασιακή τιμή: 18,3 kWh/100 χλμ.)

Την κίνηση αναλαμβάνει το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα που ανέπτυξε η Volkswagen και τοποθετεί και στο ID.Buzz με το κανονικό μεταξόνιο (NWB). Αυτό αποτελείται στην έκδοση Pro από τον νέο ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 550 Nm ροπής, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 86 kWh (79 kWh στο ID.Buzz NWB) που μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 200 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 15

Στην πράξη, το 7-θέσιο ID.Buzz είναι πρόθυμο να επιταχύνει με δύναμη στο σανίδωμα του γκαζιού. Ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (προς όφελος της αυτονομίας).

Η αίσθηση οδήγησης είναι αυτή που περιμένεις από ένα μακρύ, ψηλό και βαρύ (2,7 τόνοι) όχημα. Στην πόλη, εκτιμάς ιδιαίτερα το τιμόνι που κόβει πολύ και προσφέρει απίστευτη για το μέγεθος του αυτοκινήτου ευελιξία, αλλά και την ανάρτηση που προσφέρει καλό επίπεδο άνεσης.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 18

Στο ταξίδι, γίνεται αισθητός ο θόρυβος κύλισης στις πίσω θέσεις, αλλά γενικά το ID.Buzz LWB καλύπτει γρήγορα και άνετα μεγάλες αποστάσεις και προσφέρει αίσθηση ασφάλειας και στιβαρότητας. Σε δρόμο με συνεχείς στροφές συμπεριφέρεται αναλόγως με το πως θα του φερθείς Με ήρεμη οδήγηση είναι αποτελεσματικό, χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η τοποθετημένη στο δάπεδο μπαταρία.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 2

Στην πίεση από την άλλη, φροντίζει να σου θυμίσει τον όγκο και το βάρος του με τάσεις πλεύσης στις απότομες τιμονιές. Αυτό το στυλ οδήγησης, προφανώς, δεν ταιριάζει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Άλλωστε, περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης βοηθούν τον οδηγό σε κάθε περίπτωση.

Στα θετικά θα πρέπει να προσθέσουμε και τα δυνατά φρένα. Θα θέλαμε από την άλλη, εκτός από την επιλογή «Β» που αυξάνει την ισχύ ανάκτησης ενέργειας (συνεπώς και την επιβράδυνση) στο άφημα του γκαζιού, να υπάρχει και η πολύ βολική λειτουργία one-pedal.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 1

Τελικά;

Αν το θρυλικό Volkswagen T1 συμβόλιζε την ελευθερία πνεύματος μέσα από την απλότητα, το ID.Buzz συμβολίζει το απελευθερωμένο ταξίδι στην ηλεκτροκίνηση με όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Ξαναφέρνει παράλληλα στη μόδα τα πολυμορφικά οχήματα, ειδικά στην 7-θέσια έκδοση LWB.

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 17

Μπαίνεις μέσα και σου δημιουργείται αυτόματα η επιθυμία να το γεμίσεις με παρέα και μπαγκάζια και να φύγεις εκδρομή. Σου φτιάχνει τη διάθεση σε κάθε περίσταση, σε κάθε διαδρομή. Και αυτή η καλή διάθεση, πως να το κάνουμε, έχει γίνει δυσεύρετη και πολύτιμη στην εποχή μας. Γι’ αυτό και το ID.Buzz LWB με τους 286 ίππους και τη μπαταρία των 86 kWh, αξίζει κάθε λεπτό από τα 54.000 ευρώ της (αρχικής) τιμής του.

Για όσους βέβαια αναζητούν το μέγιστο επίπεδο ανέσεων, στην έκδοση More (58.000 €) θα απολαύσει σημαντικά πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό με 49% λιγότερο κόστος σε σύγκριση με τον προαιρετικό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης του ID.Buzz.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ – Γ. ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Volkswagen ID.Buzz 7 seat Pro 296ps Test 2025 6

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!