Ηλεκτρικά Volkswagen: Έτσι ξεκίνησαν όλα στα τέλη της δεκαετίας του ’60

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen βασίστηκε στο εξαιρετικά δημοφιλές τότε και θρυλικό σήμερα Τ2 Transporter.

Ηλεκτρικά Volkswagen: Έτσι ξεκίνησαν όλα στα τέλη της δεκαετίας του ’60

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen βασίστηκε στο εξαιρετικά δημοφιλές τότε και θρυλικό σήμερα Τ2 Transporter.

Κατά την δεκαετία του ‘60 υπήρχε η πεποίθηση ότι με τον ρυθμό κατανάλωσης των μη ανανεώσιμων κοιτασμάτων πετρελαίου, αυτά θα εξαντλούνταν πριν καν μπει η νέα χιλιετία. Παρότι οι προβλέψεις αυτές αποδείχθηκε πως ήταν ιδιαίτερα απαισιόδοξες, η Volkswagen ξεκίνησε να εξελίσσει και να αναπτύσσει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

Πίσω από αυτή την ενέργεια βρισκόταν ο Dr. Adolf Kalberlah, ο οποίος εξειδικευόταν στην ηλεκτροχημεία των μπαταριών. Σταδιακά αυτός και η ομάδα του, η οποία αποτελούταν από μόλις 10 άτομα, ξεκίνησαν την εξέλιξη ενός νέου ηλεκτροκινητήρα, το 1970.

Οι μπαταρίες που τροφοδοτούσαν τον συγκεκριμένο ηλεκτροκινητήρα ζύγιζε ούτε λίγο ούτε πολύ περί τα 850 κιλά – παραπάνω από ένα ολόκληρο Volkswagen Beetle της εποχής! Το σασί που αξιοποιήθηκε επομένως δεν ήταν άλλο από αυτό του T2 Transporter, το οποίο ήταν και το μόνο που μπορούσε να το αντέξει.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι το νέο όχημα –ονόματι Elektro Transporter – το οποίο παρουσιάστηκε το 1972, μπορούσε να καλύψει 60 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, με μέγιστη τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Μπορούσε επίσης να φορτίσει από μια τυπική πρίζα σε 10 ώρες. Τα νούμερα αυτά σίγουρα δεν ακούγονται εντυπωσιακά σήμερα, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα μπροστά για την εποχή.

Volkswagen Elektro Transporter (1)

Το Elektro Transporter συνέχισε να εξελίσσεται. Από το 1973 ως και το 1975 κατασκευάστηκαν 70 διαφορετικές εκδοχές, με αλλαγές και σταδιακές βελτιώσεις. Δύο χρόνια αργότερα, το μοντέλο κατάφερει να μπει και στην παραγωγή – αν και σε ιδιαίτερα περιορισμένα νούμερα, πουλώντας συνολικά 20 αντίτυπα.

Το 1976, η Volkswagen παρήγαγε την πρώτη ηλεκτροκίνητη έκδοση του τότε ολοκαίνουργιου Golf. Παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή και παρήχθη σε ένα μόλις αντίτυπο, ωστόσο άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη ενός εμπορικά βιώσιμου ηλεκτρικού Golf – του Golf CitySTROMer, το 1981.

Έντεκα χρόνια αργότερα, το Golf III CitySTROMer έγινε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Volkswagen. Παρήχθη από το 1992 έως 1996 και πωλήθηκαν συνολικά 120 αντίτυπα – από τα οποία τα 50 κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα στους δρόμους. Αναγνωρίζεται ευρέως ως πρωτοποριακό και είναι περιζήτητο από μουσεία σε όλο τον κόσμο.

Volkswagen Golf 3 CitySTROMer

Ακολούθησαν πολλές πρωτοποριακές ηλεκτρικές καινοτομίες, όπως το Golf IV Highbrid το 2002, το οποίο λειτουργούσε με καύσιμο από ροκανίδια ξύλου, το Space Up! Blue το 2007, ένα όχημα που συνέλεγε την ενέργειά του εν μέρει από τους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή του – και το 2011 το πρωτότυπο αυτοκίνητο Nils bubble – ένα μονοθέσιο το οποίο κινούταν από μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Όταν επομένως το Volkswagen ID.3 έφτασε στις αγορές το 2020, έγινε το πιο πρόσφατο επίτευγμα της γερμανικής εταιρείας, σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό ταξίδι που ξεκίνησε πάνω από 50 χρόνια πριν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!