«Αναρρίχηση» στο Mont Blanc μέσα από το εργοστάσιο της SEAT (video)

Τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε θερμοκρασίες έως -40 βαθμούς Κελσίου, χωρίς να φύγουν από το Martorell

«Αναρρίχηση» στο Mont Blanc μέσα από το εργοστάσιο της SEAT (video)

Τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε θερμοκρασίες έως -40 βαθμούς Κελσίου, χωρίς να φύγουν από το Martorell

Ταξιδεύοντας από την κορυφή του Mont Blanc στην έρημο Σαχάρα, μέσω της Ανταρκτικής, χωρίς μετακίνηση. Οι κλιματικοί θάλαμοι της SEAT στο Martorell ελέγχουν τα όρια των νέων κινητήρων της εταιρίας, μέσα από την «άνεση» του εργοστασίου.

Οι νέοι υβριδικοί και ηλεκτρικοί κινητήρες δοκιμάζονται κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες για να μελετηθεί η απόκρισή τους σε ακραίες καταστάσεις. Το εργοστάσιο της SEAT διαθέτει ένα από τα πρωτοποριακά κέντρα δοκιμών της νότιας Ευρώπης, με κλιματικούς θαλάμους που επιτρέπουν αλλαγές από την πιο ακραία ζέστη, σε θερμοκρασίες που μπορούν να παγώσουν  νερό σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ο Vicente Sancho, μηχανικός στο «Engine Center» της Seat, ετοιμάζεται να δοκιμάσει πώς αντιδρά ο ηλεκτροκινητήρας του SEAT Leon e-HYBRID. Το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να φορέσει ένα θερμικό μπουφάν, μπότες, γάντια και μάλλινο σκούφο, καθώς θα χρειαστεί να μπει σε ένα δωμάτιο με -40 βαθμούς Κελσίου. «Θέλουμε να δούμε πόση ώρα χρειάζεται ένας ηλεκτρικός ή υβριδικός κινητήρας για να καθαρίσει ένα εντελώς παγωμένο παρμπρίζ», λέει ο Vicente Sancho. Το αυτοκίνητο έχει παραμείνει στο θάλαμο για περίπου 10 ώρες και στη συνέχεια ψεκάστηκε με νερό, το οποίο μετατράπηκε αμέσως σε πάγο. Ο Vicente μπαίνει στο αυτοκίνητο, ανάβει τον κλιματισμό και μέσα σε 20 λεπτά το στρώμα πάγου στο παρμπρίζ έχει λιώσει. Εκτός από αυτές τις δοκιμές, η ομάδα ελέγχει ότι όλα τα συστήματα λειτουργούν κανονικά σε αυτήν τη θερμοκρασία και ότι, ακόμη και όταν ταξιδεύει στην Ανταρκτική, το όχημα θα προσφέρει το 100% της απόδοσης του.

Οι τιμές των ανανεωμένων SEAT Ibiza και Arona

Η θερμοκρασία αλλάζει δραστικά στο διπλανό δωμάτιο. Οι γιγαντιαίοι ανεμιστήρες θερμαίνουν το θάλαμο στους + 60 βαθμούς κελσίου και τα φωτεινά πάνελ εκπέμπουν την ίδια ένταση που θα βρίσκαμε στον ήλιο της ερήμου. Αυτό το δωμάτιο απαιτεί αλλαγή ρούχων και το πιο σημαντικό, προστασία των ματιών με ειδικά γυαλιά. «Η δοκιμή είναι απαραίτητη για τον έλεγχο της αντοχής όλων των συστημάτων σε υπερβολική ζέστη. Δεν χρειάζεται να ζείτε στη μέση της ερήμου για να αντέχει το αυτοκίνητο σας σε θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών κελσίου. Είναι επίσης σημαντικό να δοκιμάσουμε την ικανότητα του αυτοκινήτου να αντέχει την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου, ώστε να εγγυάται την ποιότητα τόσο του χρώματος όσο και άλλων στοιχείων», λέει ο Vicente.

Οι δοκιμές υψομέτρου είναι επίσης σημαντικές. «Ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μην σκέφτονται να πάνε σε υψόμετρο 5.000 μέτρων με τα οχήματά τους, αλλά είναι αναπόφευκτο σε χώρες όπως το Μεξικό, όπου η Seat έχει ισχυρή παρουσία», σύμφωνα με τον Vicente. Η ομάδα που κάνει τις δοκιμές υψομέτρου υποβάλλεται σε ειδικό ιατρικό έλεγχο πριν χρησιμοποιήσει την εγκατάσταση και οδηγήσει τα αυτοκίνητα για πολλές ώρες, αλλά οι οδηγοί μπορούν να μπουν μόνο εφόσον η προσομοίωση δεν υπερβαίνει τα 3.000 μέτρα.

Και τι συμβαίνει όταν πρέπει να γίνουν δοκιμές σε ακόμη μεγαλύτερα υψόμετρα; Τότε βοηθά η τεχνολογία και ένα ρομπότ παίρνει τη θέση τους. Το ρομπότ παίρνει εντολές από έναν προσομοιωτή έξω από την αίθουσα και οδηγεί το αυτοκίνητο στην κορυφή του Mont Blanc χωρίς κανένα πρόβλημα. Και όλα αυτά χωρίς να μετακινηθεί κανείς από το Martorell.

Εκτός από τους κλιματικούς θαλάμους, το πρωτοποριακό κέντρο διαθέτει εννέα ειδικούς σταθμούς που επιτρέπουν τη δοκιμή κάθε τύπου κινητήρα, από τη φάση ανάπτυξης έως την πιστοποίησή του. Λειτουργούν 24 ώρες την ημέρα και πραγματοποιούν περισσότερες από 14.000 δοκιμές κινητήρα κάθε χρόνο με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. «Οι νέες εγκαταστάσεις κινητήρων, και η τεχνική ικανότητα των ομάδων, επιτρέπουν τη δοκιμή και ρύθμιση των νέων κινητήρων για να διασφαλίσουμε την μέγιστη απόδοση με ιδιαίτερη έμφαση στους υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες», καταλήγει ο αντιπρόεδρος της SEAT S.A. για την Έρευνα και τεχνολογία Dr. Werner Tietz.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!