Συμβουλές οδήγησης στο χιόνι από τον Kris Meeke

Το χιόνι και ο πάγος απαιτούν εξαιρετική προσοχή και συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης. Σε αυτό το βίντεο, ο έμπειρος οδηγός και νικητής πολλών ράλλυ, Kris Meeke, θα σας δώσει μερικές συμβουλές όσον αφορά την ασφαλή οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες.

Ο Kris Meeke είναι γνωστός για τις ικανότητές του πίσω από το τιμόνι αγωνιστικών αυτοκινήτων του WRC, δηλαδή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Σε αυτό το βίντεο, μας δίνει μερικές επαγγελματικές συμβουλές για καλύτερη και προπάντων ασφαλέστερη οδήγηση στο χιόνι και τον πάγο, οδηγώντας ένα Skoda Enyaq Coupe RS iV.

Πόσο ολισθηρά είναι;

Το πρώτο σημαντικό πράγμα είναι να διαπιστώσετε πόσο ολισθηρή είναι η επιφάνεια κάτω από τους τροχούς σας. Για να το κάνετε αυτό, κοιτάξτε στον καθρέφτη σας για να δείτε αν το αυτοκίνητο πίσω σας έχει αρκετό περιθώριο. Αν ναι, πατήστε ελαφρά τα φρένα με το τιμόνι ευθεία, και θα μάθετε πόση πρόσφυση έχουν τα ελαστικά. Ένα κλασικό χειμερινό ελαστικό χωρίς καρφιά λειτουργεί καλύτερα σε πατημένο, αλλά όχι εντελώς λείο χιόνι. Αν έχετε μπροστά σας λείες, γυαλιστερές αυλακώσεις, καλύτερα να μείνετε μακριά από αυτές, γιατί εκεί γλιστράει περισσότερο.

Είναι σημαντικό να παραμείνετε ήρεμοι

Αν βρίσκεστε ήδη στον πάγο και το αυτοκίνητο σταματήσει να ανταποκρίνεται, το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αφήσετε γκάζι και φρένο και να στρίψετε το τιμόνι όσο πιο απαλά γίνεται. Είναι το ίδιο με την υδρολίσθηση σε βρεγμένη άσφαλτο. Οι πανικόβλητες παρεμβάσεις στο τιμόνι συνήθως χειροτερεύουν την κατάσταση και στέλνουν το αυτοκίνητο προς μια κατεύθυνση που σίγουρα δεν θέλετε να πάει. Το πιο σημαντικό πράγμα στο χιόνι και τον πάγο είναι να παραμείνετε ψύχραιμοι και να ελέγχετε το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο απαλά.

Να είστε πολύ προσεκτικοί με το τιμόνι, το πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, καθώς το αυτοκίνητο αντιδρά διαφορετικά από ό,τι έχετε συνηθίσει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση και το φρενάρισμα. Αν οι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν κατά την επιτάχυνση, αφήστε το γκάζι και προσπαθήστε να είστε ακόμα πιο απαλοί στην προσέγγισή σας. Κάθε χιλιοστό της διαδρομής του πεντάλ μετράει.

Μειώστε την ταχύτητα και αυξήστε την απόσταση

Όταν οδηγείτε σε χιόνι και πάγο, είναι βέλτιστο να μειώνετε την ταχύτητά σας κατά τουλάχιστον 30%. Επειδή το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πιο αργά στις εντολές σας, είναι καλό να έχετε περισσότερο χρόνο για να κάνετε τα πάντα. Εισέρχεστε πάντα σε μια στροφή αρκετά προσεκτικά ώστε να έχετε τη δυνατότητα να αντιδράσετε σε ξαφνικά γεγονότα ή να αποφύγετε ξαφνικά εμπόδια.

Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μη φοβάστε να φρενάρετε πιο δυνατά, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ABS και ESC θα βοηθήσουν. Θυμηθείτε ότι ακόμα και με πλήρη πέδηση, το αυτοκίνητο τουλάχιστον υπό μερικό έλεγχο. Αποφασίστε γρήγορα από ποια πλευρά του εμποδίου θα περάσετε. Όταν δεν υπάρχει χώρος, είναι πολύ προτιμότερο να κατευθυνθείτε προς το στοιβαγμένο χιόνι στα άκρα του δρόμου, αντί να χτυπήσετε το εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά σας.

Εξασκηθείτε σε κλειστή πίστα

Ο καλύτερος τρόπος για να εξασκηθείτε στον χειρισμό του αυτοκινήτου σε αυτές τις ειδικές συνθήκες είναι σε μια κλειστή διαδρομή ή μια πίστα δοκιμών. Αν σας δοθεί η ευκαιρία, εκμεταλλευτείτε την. Αυτή η εξάσκηση θα σας δώσει την αυτοπεποίθηση, την ηρεμία και την εμπιστοσύνη που χρειάζεστε για να βγείτε στο δρόμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!