WRC: Συνοδηγός για μία ημέρα

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι σημειώσεις του συνοδηγού είναι πολύ σημαντικές για να είναι ανταγωνιστικό ένα πλήρωμα. Παρακολουθήστε το βίντεο της Hyundai που εξηγεί τις σημειώσεις των πλοηγών.

To WRC είναι ένα άθλημα συνεργασίας, όπου ο οδηγός εξαρτάται απόλυτα από τις πληροφορίες που του παρέχει ο συνοδηγός του για να κινηθεί όσο το δυνατόν ταχύτερα. Είναι πολύ σημαντικό για τον οδηγό να γνωρίζει τι ακολουθεί στο δρόμο, διότι είναι αδύνατο να θυμάται τις ειδικές διαδρομές εκ μνήμης. Οπότε, το τέμπο και ο συγχρονισμός των οδηγιών του πλοηγού πρέπει να είναι άψογος.

Ο Julian Porter, δημοσιογράφος του WRC, έχοντας κάνει ένα αναγνωριστικό πέρασμα από την ειδική διαδρομή στο δεξί μπάκετ του Hyundai i20 Rally1 του περυσινού Πρωταθλητή του WRC2, Andreas Mikkelsen, έχει σημειώσει αυτά που του είπε ο Νορβηγός οδηγός.

Στις σημειώσεις, το 6L αναφέρεται στη γωνία της στροφής (6 είναι η ταχύτερη διαβάθμιση) και την κατεύθυνσή της (Left – αριστερή) και half long, η διάρκειά της. Αν ακολουθεί «and» στις σημειώσεις, σημαίνει ότι έρχεται αμέσως μετά η επόμενη στροφή.

Ο αριθμός που ακολουθεί (100) σηματοδοτεί την απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών στροφών. Στην περίπτωση του παραδείγματος ήταν 100 Twist που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ακολουθήσει ευθεία γραμμή, αλλά ο δρόμος έχει δεν είναι ευθύγραμμος. Υπάρχουν σημεία που ο πλοηγός θα επισημάνει στον οδηγό αν ο δρόμος στενεύει, για να προσαρμόσει τη γραμμή του.

Ο Mikkelsen προσπάθησε να διατηρήσει τις σημειώσεις απλές, αλλά αν βρισκόταν σε αγωνιστικές συνθήκες θα είχε βάλει τριπλάσιες πληροφορίες. Στη συνέχεια, ήταν η ώρα για την πραγματική δοκιμή στη χιονισμένη διαδρομή. Μετά το τέλος της, ο Mikkelsen είπε αστειευόμενος: «Είναι πολύ ωραίο να γνωρίζω τη στροφή στην οποία βρίσκομαι ήδη. Θα ήταν καλυτερο να ξέρω πού πηγαίνω», συνιστώντας ότι ο Porter αργούσε να του διαβάσει τις σημειώσεις, παρότι είχαν αρκετά αργό ρυθμό στο χιονισμένο έδαφος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!