Η Audi καταφεύγει στην τεχνητή νοημοσύνη για τον σχεδιασμό των τροχών

Οι σχεδιαστές της Audi θα έχουν πλέον ένα πολύτιμο σύμμαχο στην έμπνευσή τους για τον σχεδιασμό τροχών και ζαντών με την μορφή ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης

Η Audi καταφεύγει στην τεχνητή νοημοσύνη για τον σχεδιασμό των τροχών

Οι σχεδιαστές της Audi θα έχουν πλέον ένα πολύτιμο σύμμαχο στην έμπνευσή τους για τον σχεδιασμό τροχών και ζαντών με την μορφή ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης

Η γερμανική φίρμα αποφάσισε να αξιοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για τη σχεδίαση των τροχών στο πλαίσιο του στόχου της για την πλήρη τεχνολογική αναμόρφωση των διαδικασιών σχεδίασης παραγωγής με τη συνδρομή χρήσης δεδομένων και ευφυούς τεχνολογίας.

Για την ακρίβεια, οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμα θα μπορούν πλέον να έχουν χρήσιμο βοηθό που θα παράγει ιδέες σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό τροχών. Πρόκειται για ένα νέο λογισμικό AI, ονόματι FelGAN, από τη γερμανική λέξη για τις ζάντες Felge και το αρκτικόλεξο GAN από το Generative Adversarial Networks, (Παραγωγικό Αντιπαραθέτικο Δίκτυο) το οποίο ουσιαστικά παρά την συνθέτη και κάπως δυσνόητη ονομασία, χονδρικά αντιστοιχεί στην τεχνητή νοημοσύνη με δυνατότητα εκμάθησης.

Το υπολογιστικό πρόγραμμα λειτουργεί βάσει δύο αλγορίθμων οι οποίοι επιδιώκουν αφενός την εκμάθηση από μέρους του συστήματος αλλά και μέσω αυτής της συνεχούς βελτίωσης. Ειδικότερα το FelGan λειτουργεί αφενός ως ένας παραγωγός τρισδιάστατων εικόνων για ζάντες αυτοκίνητων τις οποίες φροντίζει να αντιπαραθέτει με πραγματικά σχέδια προκειμένου να καταλήξει στην ιδανική σχεδίαση.

Επί της ουσίας, μέσω του συγκεκριμένου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας θα μπορούν να «παίξουν» με διαφορετικά μοτίβα, φινιρίσματα και υφές, έχοντας στη διάθεσή τους μια ανεξάντλητη βάση δεδομένων και ιδεών.

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, οι αλγόριθμοι στους οποίους βασίζεται το εν λόγω σύστημα μπορούν να μάθουν από τυχόν αποτυχίες αλλά και να ενσωματώσουν βελτιώσεις με ταχείς ρυθμούς σε σημείο, που ένα σχέδιο που έχει παραχθεί από το σύστημα να μην ξεχωρίζει από μια συμβατικά σχεδιασμένη ζάντα.

Την διόρθωση του συστήματος αναλαμβάνουν τα εμπλεκόμενα τμήματα σχεδιαστών, ενώ τόσο το feedback όσο και η λειτουργία του συστήματος αυτή καθ΄αυτή, βασίζεται σε cloud λόγω των απαιτήσεων σε υπολογιστική ισχύ αλλά και τον όγκο των δεδομένων. Επιπλέον, κάθε καινούριο σχέδιο που προκύπτει από την τεχνητή νοημοσύνη καταχωρείται με έναν αριθμό τον οποίο οι σχεδιαστές της Audi ονομάζουν DNA και ο οποίος μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στο μέλλον εφόσον χρειαστεί.

Βέβαια, προς το παρόν, υπάρχουν μόνο ορισμένα μέρη των σχεδιασμών που προκύπτουν από την τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιούνται στα τελικά σχέδια, αφού προσαρμοστούν από τους σχεδιαστές. Στη συνέχεια δημιουργείται ένα πρόπλασμα είτε από αλουμίνιο είτε από πλαστικό προκειμένου να αξιολογηθεί η σχεδίαση επί πραγματικού.

Να σημειωθεί ότι αυτό είναι μόνο ένα μέρος της προσπάθειας της Audi να αναμορφώσει τις διαδικασίες σχεδιασμού και παραγωγής καθώς η γερμανική φίρμα, σκοπεύει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις σύγχρονες τεχνολογίες προκειμένου να βελτιστοποιήσει τις συγκεκριμένες διαδικασίες.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!