Ενσωμάτωση Android Automotive στο OS8 iDrive της BMW

Το λειτουργικό σύστημα του ψηφιακού σύμπαντος των νεότερων BMW με την ονομασία OS8 πρόκειται, από το 2023, να βασιστεί σε Android Automotive, δια χειρός Google

Ενσωμάτωση Android Automotive στο OS8 iDrive της BMW

Το λειτουργικό σύστημα του ψηφιακού σύμπαντος των νεότερων BMW με την ονομασία OS8 πρόκειται, από το 2023, να βασιστεί σε Android Automotive, δια χειρός Google

H πρώτη γενιά του iDrive εμφανίστηκε στην Σειρά 7 Ε65 του 2001. Από τότε, με φόντο και τις αλματώδεις εξελίξεις στο μέτωπο της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και τις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις των χρηστών έχει επωφεληθεί από πάμπολλες βελτιώσεις τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και εμφάνισης, σε ό,τι αφορά το μέγεθος των οθονών όπου φιλοξενείται.

Πλέον, με όχημα το αμιγώς ηλεκτροκίνητο iX όπου πραγματοποίησε την πρεμιέρα του το iDrive έχει υποδεχτεί την όγδοη γενιά η οποία στα προσεχώς θα υποδεχθεί μια ακόμα σημαντική αναβάθμιση, καθώς «ορισμένα από τα νέα μοντέλα» της, όπως σημειώνει η BMW, που θα ξεκινήσουν να διατίθενται από τον Μάρτιο του 2023 θα επωφεληθούν από μια νέα εκδοχή του OS8 βασισμένη στο λειτουργικό Android Automotive.

Όπως διευκρινίζουν οι Βαυαροί, η ήδη υφιστάμενη εκδοχή του λειτουργικού OS8 η οποία βασίζεται σε Linux θα εξακολουθήσει να διατίθεται εκ παραλλήλου, αναλόγως το μοντέλο.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι περί τα ψηφιακά, κρίσιμη διευκρίνιση αποτελεί ότι το Android Automotive αποτελεί τη βάση για ένα νέο λειτουργικό και δεν πρέπει να συγχέεται με το λογισμικό Android Auto το οποίο εφοδιάζει την πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων επιτρέποντας στον χρήστη-οδηγό να συνδέει το Android smartphone του με το infotainment ενός αυτοκινήτου και να αξιοποιεί τις λειτουργίες και τις δυνατότητες του πρώτου μέσω της κεντρικής οθόνης.

Σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα του Android Automotive, δια χειρός Google, η BMW σημειώνει ότι θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης και παραμετροποίησης ενώ φυσικά, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, η βαυαρική φίρμα θα εξελίξει τα δικά της interface και τις δικές της εφαρμογές οι οποίες θα προσαρμόζονται στην εκάστοτε συνθήκη που απαιτεί το κάθε μοντέλο.

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί στοιχεία για τις δυνατότητες της νέας αναβάθμισης, ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι το OS8 με βάση το Android Automotive δεν θα επιφέρει αλλαγές στη διάταξη, καθώς θα εξακολουθήσει να φιλοξενείται στο Curved Display το οποίο αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα.

Με αφορμή τη νέα εξέλιξη ο Stephan Durach, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της BMW σχολίασε:  «Ενσωματώνουμε τις καλύτερες πτυχές της ψηφιακής τεχνολογίας από όπου και αν αυτές προέρχονται, είτε πρόκειται για open source εμπορικά προϊόντα λογισμικού είτε για δικές μας in-house εξελίξεις τους, αναλόγως του τι επιθυμούμε να προσφέρουμε. Αυτό είναι η βεβαιότητα ότι οι πελάτες απολαμβάνουν μια μοναδική πλήρως παραμετροποιήσιμη εμπειρία στο αυτοκίνητό τους».

Φυσικά και το νέο σύστημα iDrive που θα βασίζεται σε Android Automotive θα εξακολουθεί να επιδέχεται over-the-air updates και συνεχείς βελτιώσεις.

Στο νέο λειτουργικό Android Automotive, εκτός από την BMW βασίζουν επίσης τα συστήματα infotainment οι Volvo και Polestar καθώς και η Renault, με το Megane E-Tech Electric να έχει κάνει την αρχή.

Μια εξίσου κρίσιμη λεπτομέρεια είναι επίσης το γεγονός ότι στις αρχές Ιουνίου η Apple, ανακοίνωσε μια νέα έκδοση του Apple CarPlay, διαθέσιμη επίσης από το 2023, την οποία θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν οι κατασκευαστές ως βάση για τα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης των αυτοκινήτων τους, και η οποία θα έχει επεκτάσιμες λειτουργίες, καθιστώντας εφικτές εκτός από τις συνήθεις δυνατότητες, τον έλεγχο και συστημάτων όπως ο κλιματισμός ή οτιδήποτε άλλο καθώς και την ανάληψη της απεικόνισης κρίσιμων ενδείξεων όπως το ταχύμετρο κ.ο.κ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!