Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε το νέο eHybrid 4MOTION, ένα plug-in υβριδικό σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα TSI.
Σύμφωνα με την βαυαρική εταιρεία το σύνολο εξασφαλίζει ευελιξία στην πόλη, άνεση στα ταξίδια και ενισχυμένη πρόσφυση σε κάθε διαδρομή, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 95 χιλιόμετρα.
Το σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα), οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 19,7 kWh. Η ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, ενώ σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν συνολικά τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual), με δυνατότητα ρύθμισης της εμπλοκής του πίσω άξονα. Το Electronic Stability Control (ESC) κατανέμει αυτόματα την ισχύ όπου χρειάζεται, ενώ ακόμα και χωρίς φορτισμένη μπαταρία, ο πίσω κινητήρας υποστηρίζεται από τον TSI και τον εμπρός κινητήρα, που λειτουργεί ως γεννήτρια. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα ή χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα στη θέση S ή από τις ρυθμίσεις του ESC (προφίλ Individual).
Η νέα μπαταρία 19,7 kWh προσφέρει σχεδόν την διπλάσια ενέργεια, σε σχέση με το Multivan προηγούμενης γενιάς. Αποτελείται από συνολικά 96 κυψέλες και είναι υγρόψυκτη. Υπάρχουν δύο μονάδες ηλεκτρονικών ισχύος, εμπρός και πίσω, που μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα σε εναλλασσόμενο και τροφοδοτούν και το 12V κύκλωμα.
Η φόρτιση γίνεται σε οικιακή πρίζα έως 11 kW, καθώς και με ταχυφόρτιση έως 50 kW υπό ιδανικές συνθήκες, αναπληρώνοντας τη μπαταρία από το 10 στο 80% σε 26 λεπτά.
Κατά την εκκίνηση (εκτός ακραίων καιρικών συνθηκών), το σύστημα eHybrid 4MOTION αξιοποιεί τους ηλεκτροκινητήρες. Ο εμπρός κινητήρας (116 ίππων) λειτουργεί έως τα 130 χλμ./ώρα, ενώ ο πίσω (136 ίππων) παρεμβαίνει όποτε χρειάζεται. Πάνω από τα 130 χλμ./ώρα, ο πίσω άξονας αποσυνδέεται με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης.
Σε υψηλές ταχύτητες ή όταν η μπαταρία εξαντλείται, ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων TSI evo2, ο οποίος αποδίδει 177 ίππους και 250 Nm ροπής και λειτουργεί σε κύκλο Miller. Οι εναλλαγές σύμφωνα με την Volkswagen γίνονται ομαλά και ανεπαίσθητα, ενώ όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας καταναλώνει από 7,5 έως και 8,1 λίτρα/100 χλμ., κατά WLTP. Το σύστημα υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας για βελτιστοποιημένη χρήση.
Ο στάνταρ ηλεκτρικός κλιματισμός λειτουργεί κατά τη φόρτιση και τη στάθμευση, θερμαίνοντας ή ψύχοντας το εσωτερικό χωρίς ρύπους. Αυτό αυξάνει την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η καμπίνα φτάνει στη σωστή θερμοκρασία πριν την εκκίνηση. Ο ηλεκτρικός κλιματισμός στάθεμευσης λειτουργεί 30 λεπτά με εξωτερική παροχή και 10 λεπτά με μπαταρία και ενεργοποιείται από το infotainment ή την εφαρμογή smartphone. Στο California διατίθεται προαιρετικά με διαρκή θέρμανση αέρα και έλεγχο από την εσωτερική μονάδα camper.