Μία Ferrari 250 GTO πουλήθηκε για 51,7 εκατ. δολάρια

Μία μοναδική Ferrari 250 GTO έγινε ένα από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασία στην ιστορία.

Μία Ferrari 250 GTO πουλήθηκε για 51,7 εκατ. δολάρια

Μία μοναδική Ferrari 250 GTO έγινε ένα από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε δημοπρασία στην ιστορία.

Η μοναδική στον κόσμο Ferrari 250 GTO by Scaglietti του 1962, στην οποία τοποθετήθηκε στη συνέχεια ο 4λιτρος V12 κινητήρας της 330 LM, πωλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 51.705.000 δολαρίων. Το σφυρί έπεσε στα 47 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η τελική τιμή εκτοξεύεται σε πάνω από 51 εκατ., αν συνυπολογιστούν όλες οι αμοιβές που σχετίζονται με την πώληση.

Δεν υπάρχει πιο διάσημη Ferrari από την 250 GTO. Το μοντέλο περιορισμένης παραγωγής απολάμβανε μια εξαιρετικά επιτυχημένη καριέρα σε αγώνες, αλλά το 1962, η διοργανώτρια αρχή των 24 Ωρών του Le Mans, η ACO (Automobile Club de l’Ouest), εισήγαγε μια νέα κατηγορία που όριζε ότι τα οχήματα έπρεπε να είναι εξοπλισμένα με μεγαλύτερους, 4λιτρους κινητήρες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 3765, τροποποιήθηκε και εξοπλίστηκε με έναν νέο κινητήρα και έγινε το μοναδικό GTO του 1962 που συμμετείχε σε αγώνες υπό την επιμέλεια της ίδιας της Scuderia Ferrari.

Ως επί το πλείστον, είναι παρόμοια με τις άλλες 250 GTO, αλλά αποτελεί διασταύρωση με την 330 LM, καθώς ο μεγαλύτερος V12 επέβαλε την τοποθέτηση ενός προσαρμοσμένου δαπέδου. Συμμετείχε στο Le Mans το 1962, αλλά βγήκε στα χαλίκια μετά από μπλοκάρισμα φρένων και έπεσε στην 53η θέση. Ο συνοδηγός Lorenzo Bandini επανήλθε στον αγώνα, αλλά τα προβλήματα υπερθέρμανσης που προκλήθηκαν, ανάγκασαν την ομάδα να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο στον 56ο γύρο.

Μετά την ολοκλήρωση των αγωνιστικών του καθηκόντων, το αυτοκίνητο πωλήθηκε σε έναν ιδιώτη, ο οποίος το έστειλε γρήγορα πίσω στο εργοστάσιο της Ferrari, όπου μετατράπηκε ξανά στις κανονικές προδιαγραφές της 250 GTO. Τότε ήταν που εξοπλίστηκε με τον 3λιτρο V12 που έχει ακόμα και σήμερα, μαζί με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το αυτοκίνητο συμμετείχε σε ορισμένους αγώνες μετά τη μετατροπή του, πριν πουληθεί και εξαχθεί στις ΗΠΑ το 1967.

Ο πρώην πρόεδρος του Ferrari Club of America, Fred Leydorf, αγόρασε το αυτοκίνητο το 1974 και διατήρησε την ιδιοκτησία του μέχρι το 1985, όταν πωλήθηκε στο άτομο που ανέθεσε στον οίκο RM Sotheby’s την μεταπώλησή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!