Datsun Fairlady 1200 Roadster: Το σπορ ντεμπούτο της Nissan στις ΗΠΑ

Η συναρπαστική κληρονομιά σπορ αυτοκινήτων της Nissan στις ΗΠΑ χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Datsun Fairlady 1200 Roadster: Το σπορ ντεμπούτο της Nissan στις ΗΠΑ

Η συναρπαστική κληρονομιά σπορ αυτοκινήτων της Nissan στις ΗΠΑ χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Στο υπόγειο του Lane Motor Museum στο Nashville του Tennessee, η συλλογή Nissan Heritage Collection στεγάζει μια σειρά από αυτοκίνητα παραγωγής και πρωτότυπα οχήματα που είναι σημαντικά για τις δραστηριότητες της μάρκας στις ΗΠΑ.

Η συναρπαστική κληρονομιά σπορ αυτοκινήτων της Nissan στις ΗΠΑ χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν η άφιξη του Datsun Fairlady 1200 Roadster στη Βόρεια Αμερική έδωσε το έναυσμα. Αυτό το μικρό cabrio μπορεί να μην κυριάρχησε στην αγορά όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων, αλλά σηματοδοτεί αρκετές σημαντικές πρωτιές για τη Nissan στις ΗΠΑ.

Το Fairlady 1200 Roadster ήταν η πρώτη εξαγωγή σπορ αυτοκινήτου Datsun από τη Nissan στη Βόρεια Αμερική. Η Datsun πωλούσε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ από το 1958, αλλά πριν από αυτό το μοντέλο μόνο φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα ήταν διαθέσιμα στο μικρό αμερικανικό δίκτυο αντιπροσώπων της μάρκας. Το Fairlady υποστηρίχθηκε από το θρυλικό στέλεχος της Nissan και λάτρη των σπορ αυτοκινήτων Yutaka Katayama, γνωστό ως «Mr. K» και ευρέως αναγνωρισμένο ως πατέρα του σπορ αυτοκινήτου Z.

Αυτό το αυτοκίνητο είναι επίσης αξιοσημείωτο καθώς είναι το πρώτο που χρησιμοποίησε το όνομα «Fairlady», ένα σήμα που συνέχισε να κοσμεί δεκαετίες σπορ αυτοκινήτων της Nissan εκτός της αγοράς των ΗΠΑ. Το όνομα έχει μία γοητευτική ιστορία προέλευσης: Ο Katsuji Kawamata, πρόεδρος τότε της Nissan, είδε το μιούζικαλ του Broadway «My Fair Lady» σε μια επίσκεψή του στις ΗΠΑ και εμπνεύστηκε να ονομάσει ένα αυτοκίνητο με το όνομα της θεατρικής επιτυχίας.

Βασισμένο στα μηχανικά υποστυλώματα του φορτηγού Datsun 223, το Fairlady που βλέπετε στις φωτογραφίες διαθέτει έχει έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 59 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων. Το ελκυστικό, καμπυλωτό αμάξωμά του κρύβει μία τετραθέσια καμπίνα, ενώ τα μηχανικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν φρένα με ταμπούρα, εμπρός ανάρτηση με ράβδο στρέψης και πίσω ανάρτηση με φυλλοειδή ελατήρια.

Φυσικά, αυτό το αυτοκίνητο ήταν μόνο το πρώτο σε μια μακρά σειρά σπορ αυτοκινήτων που τράβηξαν την προσοχή των φίλων της οδήγησης στην Datsun και τη Nissan. Σύντομα ακολούθησε το πιο ισχυρό Datsun Fairlady 1500, ενώ το 1969 η άφιξη του αρχικού σπορ αυτοκινήτου Z -που στην ιαπωνική αγορά του ονομαζόταν Fairlady Z– έδωσε το έναυσμα για επτά γενιές κληρονομιάς και ενθουσιασμού σπορ αυτοκινήτων που συνεχίζονται με το σημερινό Nissan Z.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!