H Bugatti Type 35 έναν αιώνα μετά

Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από το ντεμπούτο της πρωτοποριακής Bugatti Type 35, που κυριάρχησε τόσο στους αγώνες, όσο και τους δρόμους.

H Bugatti Type 35 έναν αιώνα μετά

Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από το ντεμπούτο της πρωτοποριακής Bugatti Type 35, που κυριάρχησε τόσο στους αγώνες, όσο και τους δρόμους.

Για να κατανοήσει κανείς την Bugatti Type 35, πρέπει πρώτα να κατανοήσει τον δημιουργό της, τον Ettore Bugatti. Χωρίς αυτόν, δεν θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει εκείνη. Στο ντεμπούτο της το 1924, η Bugatti Type 35 έθεσε τον πήχη πολύ ψηλά, παρουσιάζοντας πολλές τεχνικές καινοτομίες, και ανέβασε την τέχνη των αγώνων αυτοκινήτου σε νέα ύψη. Όλα αυτά μπορούσαν να προέλθουν μόνο από ένα μυαλό που δεν περιοριζόταν καθόλου από τις συμβάσεις της εποχής.

Ο Ettore Bugatti ήταν ένας τέτοιος άνθρωπος. Γεννημένος σε μια οικογένεια που είχε βαθιά εκτίμηση για τις τέχνες, το σχέδιο και τη δημιουργικότητα επί αιώνες, τα ενδιαφέροντα του Bugatti ήταν ποικίλα και οι γνώσεις του εκτεταμένες. Παρόλο που είχε πολλά επιτυχημένα έργα στο ενεργητικό του πριν δημιουργήσει τον Type 35, ο Bugatti δεν ήταν εκπαιδευμένος μηχανικός.

Ίσως, στην περίπτωση της Type 35, η έλλειψη επίσημης εκπαίδευσης να ήταν πλεονέκτημα και όχι εμπόδιο. Αν ο Bugatti είχε διδαχθεί την παραδοσιακή μηχανική αυτοκινήτων, ίσως να μην είχε επεκτείνει τόσο πολύ τα όρια με την Type 35. Και σίγουρα δεν θα είχε δημιουργήσει τα όμορφα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος κάθε τεχνικής καινοτομίας που συναντάμε στο αυτοκίνητο.

Το γεγονός ότι η Bugatti Type 35 άνοιξε νέους δρόμους ήταν άμεσα εμφανές σε όλους τους παρατηρητές το 1924. Ήταν το πρώτο ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Σε αντίθεση με ό,τι είχε προηγηθεί, δεν ήταν ένα αυτοκίνητο δρόμου τροποποιημένο για αγώνες (όπου κατέκτησε 2.500 νίκες κατά τη διάρκεια της ζωής της), αν και χρησίμευε και ως ένα πολύ καλό καθημερινό αυτοκίνητο.

Η σχολαστική προσέγγιση που ακολούθησε ο Ettore Bugatti στη συνολική ιδέα και σε κάθε λεπτομέρεια, είχε ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που έθεσε ασύλληπτα μέχρι τότε πρότυπα σχεδιασμού, μηχανικής, υλικών, συμπεριφοράς και επιδόσεων. Η Bugatti Type 35 γέννησε την εποχή των Grand Prix και ανάγκασε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους.

Εκεί που άλλα αυτοκίνητα υψώνονταν πολύ πάνω από το έδαφος, το αμάξωμα της Type 35 ήταν χαμηλό και κομψό. Ενώ άλλα αυτοκίνητα φορούσαν ζάντες με πολυάριθμες ακτίνες, η Type 35 χρησιμοποιούσε χυτά κράματα, για να μειωθεί η μη αναρτώμενη μάζα, με τα ταμπούρα των φρένων να έχουν ενσωματωθεί στην πλήμνη των τροχών, με έναν εξίσου επαναστατικό τρόπο.

Ενώ άλλα αυτοκίνητα είχαν την πίσω ανάρτηση εκτεθειμένη, στην Type 35, αυτή ήταν καλά κλεισμένη μέσα στο αμάξωμα κράματος αλουμινίου. Παρότι η αεροδυναμική μπορεί ήταν μια επιστήμη που δεν είχε γίνει απολύτως κατανοητή εκείνη την εποχή, αυτή η πρωτοποριακή προσέγγιση ενίσχυσε περαιτέρω τη χαμηλή οπισθέλκουσα του αμαξώματος.

Κάτω από το αμάξωμα του ανοικτού διθέσιου αυτοκινήτου, κάθε λεπτομέρεια είχε μελετηθεί εξονυχιστικά, και σχεδόν όλα αντιπροσώπευαν μια νέα και ανώτερη μορφή σκέψης. Η Type 35 έκανε το ντεμπούτο της με έναν 2λιτρο 8κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με λεπτά τοιχώματα μπλοκ και 24 βαλβίδες.

Στη συνέχεια, η χωρητικότητά του αυξήθηκε σε 2,3 λίτρα και προστέθηκε υπερπλήρωση. Η πρωτοποριακή εφαρμογή ενός στροφαλοφόρου άξονα από αλουμίνιο που υποστηριζόταν από ρουλεμάν, επέτρεψε στον κινητήρα να ανεβάζει έως και 6.000 στροφές ανά λεπτό, αποδίδοντας 90 ίππους, κορυφαία τιμή στην κατηγορία για την εποχή.

Bugatti Type 35

Ο Ettore Bugatti γνώριζε πολύ καλά ότι οι υψηλότερες επιδόσεις δεν προέρχονταν μόνο από την προσθήκη ιπποδύναμης αλλά και από την αφαίρεση βάρους. Η αφοσίωσή του στη διασφάλιση ότι κάθε εξάρτημα κατασκευάστηκε όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, χωρίς να διακυβεύεται η λειτουργικότητα ή η αξιοπιστία, οδήγησε το βάρος του οχήματος στα μόλις 750 κιλά.

Τα πολυάριθμα μέτρα που έλαβε ο Bugatti για την επίτευξη του στόχου του περιλάμβαναν την εξέλιξη ενός νέου ελαφρού κοίλου εμπρός άξονα με σφραγισμένα άκρα. Η διαμόρφωση του πίσω άξονα ήταν εξίσου επαναστατική. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς άξονες, δεν ήταν ευθύγραμμος, αλλά βυθιζόταν στη μέση, για να χωράει γύρω από το πλαίσιο, ενώ στα άκρα του ανέβαινε για να συνδεθεί με τις πλήμνες των τροχών.

Louis Chiron - Bugatti Type 35

Τέτοιες καινοτομίες βοήθησαν να διατηρηθεί χαμηλό τόσο το ύψος όσο και το βάρος του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το σχεδιασμένο και βαθμονομημένο σύστημα διεύθυνσης ακριβείας και το ελαφρύ πλαίσιο που ενσωμάτωνε τον κινητήρα ως προέκταση, η Type 35 ξεκλείδωσε πρωτόγνωρα επίπεδα ευελιξίας, απόκρισης και οδηγικής απόλαυσης.

Τα όμορφα ισορροπημένα φρένα με ταμπούρα και το ρεζερβουάρ βενζίνης με πίεση για τη βελτιστοποίηση της ροής καυσίμου ήταν περαιτέρω στοιχεία που σχεδιάστηκαν από την Bugatti για να επιτρέψουν στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν κάθε ίχνος των επιδόσεων της Type 35 στο δρόμο και στην πίστα.

Κατά το λανσάρισμά της το 1924, η Bugatti Type 35 λειτούργησε ως ακρογωνιαίος λίθος για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλάζοντας εντελώς τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονταν το σχεδιασμό και τη μηχανολογία των οχημάτων. Έναν αιώνα αργότερα, ο αντίκτυπος και η γοητεία της δεν έχουν μειωθεί.

Bugatti Type 35

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!