Oliver Stefani: O αναμορφωτής της Skoda Auto μιλά στο MotorOne για το Vision 7S

Με αφορμή την έλευση του τελευταίου πρωτότυπου της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην χώρα μας και την παρουσία του στην Αθήνα (εμπορικό κέντρο Golden Hall) έως την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου, μιλήσαμε στο Μόναχο με τον ηγέτη του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας για την φιλοσοφία του.

Oliver Stefani: O αναμορφωτής της Skoda Auto μιλά στο MotorOne για το Vision 7S

Με αφορμή την έλευση του τελευταίου πρωτότυπου της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην χώρα μας και την παρουσία του στην Αθήνα (εμπορικό κέντρο Golden Hall) έως την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου, μιλήσαμε στο Μόναχο με τον ηγέτη του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας για την φιλοσοφία του.

Αναλάβατε επικεφαλής σχεδιασμού στην Skoda Auto τον Σεπτέμβριο του 2017 με την προοπτική να «αλλάξετε» την μάρκα. Ποια είναι η σπουδαιότερη πρόκληση για εσάς σε αυτή την διαδικασία;

Η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιαδήποτε ριζική αλλαγή προχωράς στην εικόνα μιας μάρκας είναι να εντοπίσεις και τελικά να καταλήξεις στην κεντρική ιδέα που επιθυμείς να εφαρμόσεις.

Αποτέλεσμα αυτής τη κεντρικής ιδέας είναι το Vision 7S. Πως θα περιγράφατε την ιστορία του;

Με το Vision 7S εισάγουμε στην ιστορία της Skoda την φιλοσοφία Modern Solid η οποία περιγράφεται με τις έννοιες «αυθεντικότητα», «λειτουργικότητα» και «σταθερότητα». Χρησιμοποιήσαμε πολλές διαφορετικές εικόνες για να περιγράψουμε ο ένας στον άλλον μέσα στην ομάδα τι έχουμε στο μυαλό μας. Αυτό μας βοήθησε να καταλήξουμε στο τι πραγματικά θέλουμε και πώς θα διαφοροποιηθούμε από όσα χαρακτηρίζουν τη μάρκα σήμερα. Η απλότητα και η καθαρότητα των γραμμών του Vision 7S χαρακτηρίζει απόλυτα τη δουλειά μας. Σε αυτές προσθέσαμε ισχυρές, οπτικά, λεπτομέρειες όπου το κρίναμε απαραίτητο. Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς τους καταναγκασμούς των θερμικών κινητήρων, μας απελευθέρωσε ώστε να δημιουργήσουμε κάτι εντελώς νέο.

Πρέπει απαραίτητα να υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στην εξωτερική και στην εσωτερική σχεδίαση ενός αυτοκινήτου;

Αναμφίβολα ναι! Ο βασικός λόγος για τον οποίο αποκτάς ένα αυτοκίνητο είναι διότι σου αρέσει. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι πολύ σημαντικό να σε ελκύει αισθητικά, να σε προσκαλεί να το δεις από πιο κοντά για να διαπιστώσεις αν «απαντά» στις επιθυμίες σου. Για αυτό άλλωστε όλοι μιλούν για την εξωτερική σχεδίαση. Από την άλλη πλευρά όμως η τελική απόφαση λαμβάνεται πια όταν βρεθείς μέσα στο αυτοκίνητο και ανακαλύψεις ότι καλύπτει και τις ανάγκες σου, ότι μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου να ζει μαζί του κάθε μέρα. Έτσι η μία εικόνα δεν μπορεί να απέχει από την άλλη.

Πως εμπνευστήκατε τον σχεδιασμό του Vision 7S;

Οι πηγές έμπνευσης για το Vision 7S ήταν αρκετές και διαφορετικές μεταξύ τους. Ως ομάδα μας ενέπνευσαν η λειτουργικότητα και ταυτόχρονα η προστασία που παρέχουν τα μοντέρνα κράνη στους ποδηλάτες, τα έντονα γραφικά τους, οι γραμμές τους. Από την άλλη πλευρά, η κάψουλα των αστροναυτών είναι επίσης ένα πολύ λειτουργικό αντικείμενο χωρίς τίποτα περιττό. Αποπνέει μια σταθερότητα η οποία σε κάποιους μπορεί να φανεί βαρετή αλλά, πιστέψτε με, δεν είναι. Ούτως ή άλλως πάντως, οι πηγές της έμπνευσής μας ποικίλλουν.

Με αφορμή το Vision 7S αναρωτιέμαι ποιο ρόλο παίζει στη δουλειά σας το μέγεθος του αυτοκινήτου που καλείστε να σχεδιάσετε;

Tο μέγεθος κάθε μοντέλου μπορεί να το κάνει περισσότερο ή λιγότερο ελκυστικό. Αυτό που κάνει το μέγεθος (στην περίπτωση του Vision 7S μιλάμε για ένα επταθέσιο οικογενειακό μοντέλο) είναι να δίνει στο αυτοκίνητο περισσότερη ή λιγότερη λειτουργικότητα. Δεν επιδρά στο πόσο ελκυστικό φαίνεται. Αυτό που τελικά πρέπει να κάνει ο σχεδιαστής είναι να προσαρμόσει τις σχεδιαστικές αρχές που έχει επιλέξει στο μοντέλο που πρόκειται να σχεδιάσει.

Σχεδιάζετε μοντέλα που διατίθενται σε διαφορετικά γεωγραφικά σημεία του κόσμου. Πως αντιλαμβάνεστε την έννοια της παγκοσμιοποίησης στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Πράγματι, τα μοντέλα της Skoda κυκλοφορούν σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Αυτό, ωστόσο, δεν αποτελεί πρόβλημα. Το δύσκολο στην δουλειά μας δεν είναι να σχεδιάσεις ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο το οποίο απευθύνεται σε όλους, αλλά το να βρεις «κάτι» που θα είναι μοναδικό, διαφορετικό από τους άλλους και ταυτόχρονα θα ταιριάζει στο ύφος της μάρκας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!