Τι αυτοκίνητα οδηγείς όταν βρίσκεσαι ανάμεσα στους τέσσερις πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου; Ίσως οι ταπεινές επιλογές του δημιουργού του Facebook, Mark Zuckerberg, σας εκπλήξουν, ωστόσο δεν λείπουν από το γκαράζ του και διαμάντια, όπως το hypercar Pagani Huayra και μία πρόσφατη προσθήκη, μία μοναδική μετατροπή μιας Porsche Cayenne σε… minivan για τη σύζυγό του, Priscilla Chan.
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων όμως, ο άρχοντας των social media και ιδιοκτήτης της αυτοκρατορίας της Meta, που περιλαμβάνει πέραν του Facebook και το Instagram, προτιμά να μετακινείται με μικρά, ευέλικτα αυτοκίνητα που δεν τραβάνε τα βλέμματα, παρότι ανταγωνίζεται τον Elon Musk και τον Jeff Bezos για το άτυπο στέμμα του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη.
O 40χρονος Mark Zuckerberg, απόφοιτος του Χάρβαρντ, έγινε το 2004 ένας από τους ιδρυτές Facebook, σε μία ιστορία που διηγείται η ταινία «The Social Network». Διατελεί πρόεδρος, CEO και βασικός μέτοχος της Meta, της εταιρείας στην οποία υπάγεται και το Instagram. Το 2008, σε ηλικία 23 ετών, έγινε ο νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος στον κόσμο και βρίσκεται στην πρώτη τετράδα των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου.
Με τη συνολική του περιουσία να εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια, ο Mark Zuckerberg θα μπορούσε να έχει στην κατοχή του όποιο αυτοκίνητο επιθυμεί. Ωστόσο, όπως συμβαίνει πολλές φορές και με τα ρούχα του, οι τετράτροχες επιλογές του επέτρεπαν να ταξιδεύει και να μετακινείται χωρίς να γίνει αντιληπτός από τα… ραντάρ διασημοτήτων.
Ακόμα και όταν η αξία του είχε ξεπεράσει τα 2 δισ., ο Zuckerberg είχε θεαθεί να οδηγεί το ευρύχωρο supermini Honda Fit, γνωστό στην Ευρώπη ως Honda Jazz. Ακόμα και με την περιουσία του να έχει ξεπεράσει τα 100 δισ., ο Zuckerberg για πολλά χρόνια οδηγούσε ένα… άλλο Honda για την αμερικανική αγορά, το οικογενειακό sedan Acura TSX, αξίας μόλις 30.000 δολαρίων. Το προτιμούσε διότι, όπως έλεγε ο ίδιος, είναι «ασφαλές, άνετο και δεν είναι επιδεικτικό».
Στο επίπεδο τιμής του Acura κυμάνθηκε και το μαύρο hot hatchback Volkswagen Golf GTI (6ης γενιάς), το οποίο όμως προσφέρει λίγη περισσότερη συγκίνηση στην οδήγηση. Ένα αρκετά πιο premium όχημα και πάλι ιαπωνικής -θυγατρικής της Nissan- εταιρείας, το Infiniti G Sedan, με V6 κινητήρα 330 ίππων, κοσμεί επίσης το γκαράζ του. Δεν λείπουν όμως και δύο Ford Bronco: ένα γαλάζιο της δεκαετίας του 1960, που είναι το δικό του, και ένα σύγχρονο της συζύγου του.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε όμως για πραγματικές συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, ο Zuckerberg έχει επιτρέψει στον εαυτό του να αποκτήσει μόνο ένα «παιχνίδι» αντάξιο δισεκατομμυριούχου, μία Pagani Huayra του 2014, όταν το ιταλικό hypercar έγινε διαθέσιμο στις ΗΠΑ για 1,4 εκατ. δολάρια, με μόλις 100 μονάδες αυτών των προδιαγραφών να έχουν κατασκευαστεί. Ο V12 κινητήρας 6 λίτρων αποδίδει 740 ίππους και η Huayra επιταχύνει από 0-100 χλμ. σε λιγότερο από 3 δλ., ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 383 χλμ./ώρα.
Τον τελευταίο καιρό, η Meta επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, και ο Zuckerberg βλέπει την εφαρμογή της στην αυτόνομη οδήγηση. «Εάν αναγνωρίσεις ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προλαμβάνουν τα τροχαία ατυχήματα, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι υπεύθυνη για τη μείωση ενός από τα μεγαλύτερα αίτια θανάτου στον κόσμο». Επίσης, ανήρτησε ένα βίντεο με τον εαυτό του να ψάχνει το αυτοκίνητό του σε ένα πάρκινγκ και να το βρίσκει με τη βοήθεια των έξυπνων γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας Ray-Ban Meta.
View this post on Instagram
Όταν ο Brian Scotto, συνιδρυτής του Hoonigan με τον αείμνηστο Ken Block, αναρωτήθηκε σε σχόλιο στο προαναφερθέν βίντεο τι αυτοκίνητο να οδηγεί άραγε ο Zuckerberg, η απάντηση ήρθε από τον ίδιο: τον τελευταίο καιρό προτιμά κυρίως μία Cadillac CT5-V Blackwing, η οποία διαθέτει V8 turbo κινητήρα 6,2 λίτρων με απόδοση 668 ίππων, και επιταχύνει από 0-100 χλμ. σε 3,4 δλ.
Επίσης, ο Zuckerberg δημιούργησε για την Priscilla το πρώτο minivan της Porsche, μετατρέποντας μία Cayenne Turbo GT με την τεχνογνωσία της εταιρείας εξατομικευμένων οχημάτων West Coast Customs.
Το πλαίσιο επιμηκύνθηκε και προστέθηκαν ηλεκτρικές συρόμενες θύρες, με τον Zuckerberg να αναφέρει: «Η Priscilla ήθελε ένα minivan, οπότε σχεδίασα κάτι που είμαι σίγουρος ότι έπρεπε να υπάρχει: μια Porsche Cayenne Turbo GT Minivan». Για τον εαυτό του, πήρε μία 911 GT3 Touring 510 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που «αγγίζει» τα 320 χλμ./ώρα, στο ίδιο χρώμα με την Cayenne.
Η επιχειρηματίας Melinda Davenport, αναφερόμενη στις τρεις κόρες που έχει αποκτήσει το ζευγάρι, σχολίασε στη σχετική ανάρτηση: «Ναι! Γιατί οι διαδρομές για την προπόνηση των κοριτσιών μετά το σχολείο χρειάζονται 700 άλογα», στο οποίο ο Ζάκερμπεργκ απάντησε: «Αν το minivan μου δεν έχει περισσότερη ιπποδύναμη από το ελικόπτερό μου, τότε τι κάνουμε εδώ;»