Οδηγούμε το Hyundai Kona 1.0T 120PS

Η βασική έκδοση κινητήρα του Hyundai Kona υστερεί ελαφρώς σε τεχνολογία και επιδόσεις, αλλά το αντισταθμίζει με την ελκυστική τιμή του.

Οδηγούμε το Hyundai Kona 1.0T 120PS

Η βασική έκδοση κινητήρα του Hyundai Kona υστερεί ελαφρώς σε τεχνολογία και επιδόσεις, αλλά το αντισταθμίζει με την ελκυστική τιμή του.

Καλά εξοπλισμένο, αξιοπρεπές στην οδήγηση και διόλου πολύπλοκο, το βασικό βενζινοκίνητο Hyundai Kona είναι ένα πολύ ικανό και πολυτάλαντο αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί τις ιδιότητες που χάρισαν στις μεγαλύτερες και ακριβότερες εκδόσεις του το κορυφαίο βραβείο του Auto Express. Θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας επιλογών σας, αν ψάχνετε για ένα μικρό οικογενειακό SUV.

Η δεύτερη γενιά του Hyundai Kona μας έκανε μεγάλη εντύπωση όταν αποκαλύφθηκε την άνοιξη. Ο συνδυασμός βελτιωμένων χώρων, τεχνολογίας μεγάλου αυτοκινήτου και ευρείας γκάμας κινητήρων εξασφάλισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στα βραβεία του Auto Express το καλοκαίρι. ‘Εκτοτε, η Hyundai εμπλουτίζει συνεχώς τη γκάμα του και τώρα είναι η πρώτη μας ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μοντέλο με τον βασικό κινητήρα.

Πρόκειται για ένα πραγματικά βασικό μοντέλο. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια πιο απλή εμφάνιση από αυτή του Kona Electric με τις κορυφαίες προδιαγραφές, καθώς και ένα πιο απλό σύστημα κίνησης. Αντί της μεγάλης μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα έχει έναν 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1 λίτρου, που αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής. Δεν υπάρχει ούτε ήπια υβριδική υποβοήθηση (η οποία σημειώνουμε πως είναι στάνταρ στα μοντέλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά).

Hyundai Kona

Η Hyundai κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα και συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 5,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ. Έτσι, απέχει πολύ ακόμα και από τα πιο ισχυρά βενζινοκίνητα Kona, πόσο μάλλον από την ηλεκτρική ναυαρχίδα.

Αλλά εδώ είναι το θέμα: δεν αισθάνεται σαν φτωχός συγγενής τους όταν το οδηγείτε. Στην πραγματικότητα, το Kona 1.0 είναι ευχάριστο, βοηθούμενο από τους τροχούς 17 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά ψηλού προφίλ 215/60. Αν μη τι άλλο, υπάρχει καλύτερη απόκριση σε αυτό το αυτοκίνητο από ό,τι στις μεγαλύτερες εκδόσεις, κάτι που δίχως αμφιβολία οφείλεται και στο γεγονός ότι ζυγίζει μερικές εκατοντάδες κιλά λιγότερο από αυτά που φέρουν βαριές μπαταρίες EV.

Υπάρχει κάποια κλίση του αμαξώματος στις στροφές, αλλά αν το πιέσετε σημαδεύοντας την κορυφή μίας στροφής, θα νιώσετε μια πολύ προοδευτική μετάβαση από το λύγισμα των υψηλών πλευρικών τοιχωμάτων των ελαστικών μέχρι την απώλεια της πρόσφυσης, που θα οδηγήσει άνοιγμα της τροχιάς. Δεν είναι ακριβώς διασκεδαστικό, αλλά είναι ασφαλές και προβλέψιμο.

Το Kona 1.0 δίνει επίσης την αίσθηση ότι είναι πιο γρήγορο από ό,τι υποδηλώνουν οι τιμές του κατασκευαστή. Η αίσθηση που αφήνει δεν είναι βέβαια εκρηκτική, αλλά δείχνει πως νιώθει πολύ άνετα με το μέγεθος και το βάρος του. Το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων έχει ευχάριστα ακριβείς και κοντές διαδρομές. Θα θέλαμε να είχε το κόλπο του ήπια υβριδικού συστήματος που σβήνει τον κινητήρα ενώ ταξιδεύετε, προσφέροντας μια πολύ μικρή βελτίωση της κατανάλωσης, ωστόσο ο κινητήρας εξακολουθεί να φτάνει μετά βίας τις μόλις 2.000 σ.α.λ. όταν βρίσκεστε σε γρήγορο ρυθμό στον αυτοκινητόδρομο. Και σε αυτό το σημείο, ο θόρυβος του αέρα είναι μάλλον η χειρότερη παρεμβολή που θα αντιμετωπίσετε.

Η ώριμη οδηγική εμπειρία ολοκληρώνεται από μια καμπίνα που είναι, φυσικά, εξίσου ευρύχωρη όπως και στα άλλα Kona. Πρόκειται πλέον για ένα κανονικό οικογενειακό SUV, με τρόπο που το μοντέλο της πρώτης γενιάς δεν μπορούσε ποτέ να καταφέρει. Υπάρχει χώρος για τέσσερις ενήλικες στο αυτοκίνητο και ο χώρος αποσκευών είναι 466 λίτρα ή 1.300 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Νούμερα που δείχνουν ανταγωνιστικά σε σχέση με όλα τα αυτοκίνητα παρομοίου μεγέθους, εκτός από τα πιο ευρύχωρα οικογενειακά hatchback.

Το εσωτερικό φινίρισμα είναι λιγότερο φανταχτερό στη βασική έκδοση, αλλά, πέρα από τα σκληρά υποβραχιόνια των θυρών, υπάρχουν μαλακά υλικά στις περισσότερες επιφάνειες και όπου και αν αγγίξετε η αίσθηση είναι αυτή της ποιοτικής κατασκευής. Το βασικών προδιαγραφών μοντέλο διαθέτει μεν αρκετές κενές θέσεις διακοπτών εκατέρωθεν του επιλογέα κιβωτίου, αλλά καταφέρνει και κάνει τικ στα περισσότερα κουτάκια της λίστας εξοπλισμού. Υπάρχουν στάνταρ εμπρός και πισω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμός, οθόνη 12,3” για το infotainment, θύρες USB-C και cruise control. Η οθόνη είναι εύκολη και γρήγορη στη χρήση, ενώ η Hyundai σοφά επέλεξε να προσθέσει απλούς διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού ακριβώς από κάτω.

Πρόκειται για ένα από τα πιο ευφυή μικρά SUV με τιμή κάτω από 26.000 ευρώ. Δεν είναι τόσο προσιτό όσο κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα – κυρίως το ανανεωμένο 2008 της Peugeot – αλλά βρίσκεται σίγουρα απέναντι στο Ford Puma.

Hyundai Kona

Hyundai Kona 1.0T 120PS

Κινητήρας: 3κύλινδρος 1 λίτρου turbo βενζίνης
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ισχύς: 120 ίπποι
Ροπή: 172 Nm
0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ.
Μέγιστη ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4,35 μ. / 1,825 μ. / 1,575 μ.
Κατανάλωση: 5,8 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 131 γρ./χλμ.
Τιμή: Από 25.290 €

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Hyundai στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!