Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo X στην Ελλάδα

Εντελώς νέο και αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα, το Toyota Aygo X διευρύνει το πεδίο «δράσης» του κοιτώντας με αξιώσεις την κατηγορία των μικρών crossover πόλης.

Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo X στην Ελλάδα

Εντελώς νέο και αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα, το Toyota Aygo X διευρύνει το πεδίο «δράσης» του κοιτώντας με αξιώσεις την κατηγορία των μικρών crossover πόλης.

Η Toyota ακολουθώντας τη παγκόσμια τάση της αγοράς που θέλει στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού τα crossover-SUV, εμπλουτίζει την ομολογουμένως πλούσια και ολοκληρωμένη γκάμα της με ένα ακόμα μοντέλο του είδους που τοποθετείται στη βάση. Στην κατηγορία A, εκεί που κατατάσσονται τα αυτοκίνητα πόλης, με τον πιο προσιτό χαρακτήρα.

Πρόκειται για το νέο Aygo X, που προφέρεται «Cross» και διακρίνεται για τη μοντέρνα σχεδιαστική του ταυτότητα, αλλά και τη νέα βάση, όπως αυτή μεταφράζεται σε επίπεδο πλατφόρμας, που το χαρίζει πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς.

Το Aygo X αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των crossover-SUV της Toyota, έχοντας πιο πάνω στην κατηγορία B, το Yaris Cross, στο segment C το C-HR, λίγο πιο πάνω το γνωστό και καταξιωμένο RAV-4 και στην κορυφή το θηριώδες Land Cruiser. Το Aygo X ολοκληρώνει τη γκάμα, έχοντας υψηλές φιλοδοξίες, σε μια κατηγορία που έχει δυναμική στη χώρα μας.

Μάλιστα η Toyota, κατά τα συνήθη πρότυπά της, επενδύει πολλά σε αυτό το εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο μπορεί να διατηρεί κατά το ήμισυ το όνομα του προκατόχου του, αλλά στην πράξη δεν έχει άλλους κοινούς δεσμούς. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η ευέλικτη πλατφόρμα GA-B της Toyota, γνωστή μας από τα μεγαλύτερα Yaris και Yaris Cross, κάτι που αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για μια σημαντικά βελτιωμένη… εμπειρία.

Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος είναι 3,7 μέτρα δηλαδή είναι 235 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ έχει και μεγαλύτερο κατά 90 χιλ. μεταξόνιο. Οι πιο κοντοί πρόβολοι κατά 72 χιλ. σε σχέση με το Yaris και οι μεγάλοι τροχοί που είναι διαθέσιμο, 17 ή 18 ιντσών του χαρίζουν πιο δυναμική εμφάνιση και σε συνδυασμό με το αυξημένο καθαρό ύψος από την άσφαλτο που είναι παρά κάτι 15 εκατοστά επιβεβαιώνουν το crossover χαρακτήρα του και του επιτρέπουν να κινηθεί απροβλημάτιστα, χωρίς να βρει η κοιλιά του σε κάποιο δρόμο που δεν είναι στρωμένος με άσφαλτο.

Επίσης, το πλάτος έχει αυξηθεί σε σχέση με το απελθόν Aygo κατά 125 χιλ. (1,740 μ.), με όφελος στο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, που τώρα είναι κατά 20 χιλ. μεγαλύτερος ανάμεσα στους δύο εμπρός, ενώ έχει αυξηθεί κατά 45 χιλ. και ο χώρος για τους ώμους. Ανάλογα, ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε σημαντικά σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, στα 231 λίτρα, ενώ φτάνει έως 829 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι, με τους εμπρός να κάθονται πιο ψηλά, κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός για την απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις ορατότητα που προσφέρει. Το κάθισμα του οδηγού προσφέρει πολλές ρυθμίσεις και βοηθάει στην εύρεση της ιδανικής θέσης, αντισταθμίζοντας την έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού κατά το διαμήκη άξονα.

Δύο ακόμα θα βολευτούν, τόσο όσον αφορά τα πόδια, όσο και το κεφάλι, ενώ σημαντικά περισσότερος είναι ο αέρας στον ζωτικής σημασίας χώρο για τους ώμους. Το πίσω παράθυρο ανοίγει σαν φινιστρίνι, προς τα έξω και όχι προς τα κάτω, κάτι που ίσως να μην αρέσει στους περισσότερο… κλειστοφοβικούς.

Το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect αναβαθμίζει την εμπειρία άνεσης, με οθόνης υψηλής ανάλυσης 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενημερώσεις Over-The-Air και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Διαθέσιμο είναι ηχοσύστημα της JBL με 5 ηχεία και ενισχυτή 300 watt, το οποίο υπήρχε στην έκδοση Limited που είχαμε στην πρώτη οδηγική επαφή με το μοντέλο. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος με ψηφιακή οθόνη που προβάλει όλες τις πληροφορίες και επιτρέπει ρυθμίσεις.

Όσον αφορά την τεχνολογία ασφάλειας, το νέο Toyota Aygo X διαθέτει το σύστημα Smart Sense το οποίο για την περίπτωση ονομάζεται Toyota T-Mate και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα Pre-Collision, Emergency Steering Assist, Intersection Assist, Lane Trace Assist, Adaptive Cruise Control, Road Sign Assist, Rear View Camera, Rear Seat Reminder.

Με νεύρο και οικονομία

Η πλατφόρμα GA-B, η οποία όπως προαναφέραμε χρησιμοποιείται και στα Yaris και Yaris Cross, άνοιξε την πόρτα στο Aygo X στις νέες τεχνολογίες, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, όσο και στους κινητήρες. Είναι δεκτική στην τοποθέτηση υβριδικών συνόλων, κάτι που ίσως δούμε στο μέλλον. Σε αυτή τη φάση όμως το Aygo X εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, απόδοση 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ.

Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων με καλή και σφιχτή αίσθηση (υπάρχει και έκδοση με αυτόματο CVT), με το μικρό ιαπωνικό μοντέλο να έχει το νεύρο που αναζητάς από ένα αυτοκίνητο πόλης, ιδιαίτερα σε υψηλές στροφές. Το πλαίσιο μάλιστα του επιτρέπει να κινηθεί αξιόλογα και σε πιο ανοιχτό δρόμο. Η αίσθηση στιβαρότητας είναι ανώτερη από αυτή που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας A, με το Aygo μάλιστα να παρουσιάζεται και ιδιαίτερα ξεκούραστο ευχάριστο, αλλά και οικονομικό.

Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ. κάτι που μπορεί να επιτύχει με κάποια προσοχή, ενώ, πιο ρεαλιστική τιμή, σε κανονικές συνθήκες φαίνεται να είναι τα 6 λτ./100 χλμ. και όποια παραπάνω τιμή μοιάζει να έρχεται μόνο αν έχεις στόχο να… κάψεις βενζίνη. Οι απόλυτες επιδόσεις δεν αντικατοπτρίζουν ακριβώς την αίσθηση που λαμβάνεις, αφού μοιάζει πιο σβέλτο, από τα 14,9 δλ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τα 0-100 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 158 χλμ./ώρα. Καθαρό, με προδιαγραφές Euro 6D και με χαμηλές εκπομπές CO2 στα 108 γρ./χλμ. το Aygo X προσθέτει στα θετικά του την ελεύθερη είσοδο στη περιοχή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας.

Το νέο Toyota Aygo X έρχεται με πολλά εφόδια στις αποσκευές του να διεκδικήσει μια θέση ψηλά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Η μοντέρνα αισθητική συνοδεύεται από ένα δυνατό πλαίσιο που του χαρίζει ποιοτική αίσθηση στο δρόμο, ενώ ο κινητήρας συνδυάζει νεύρο και οικονομία με χαρακτηριστική ευκολία. Το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού το καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό, με την τιμή του που ξεκινά από τα 14.370 ευρώ να είναι ελκυστική αν αναλύσεις τα στοιχεία με τα οποία είναι διαθέσιμο και τα συγκρίνεις με αυτά του ανταγωνισμού. Στα σπουδαία φυσικά περιλαμβάνεται η 6ετής εγγύηση που το συνοδεύει, αλλά και το γεγονός ότι είναι ετοιμοπαράδοτο. Εναλλακτικά για νέα παραγγελία ο χρόνος παράδοσης υπολογίζεται στους τρεις μήνες.

Φωτογραφίες: Motorone.gr

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!