Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στην Ολλανδία

Ένα όνομα με πάνω από 40 χρόνια ιστορίας ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο που είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Το νέο Nissan Micra, στην 6η του γενιά, διατηρεί το παιχνιδιάρικο, τολμηρό και ευέλικτα μοντέρνο χαρακτήρα του.

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στην Ολλανδία

Ένα όνομα με πάνω από 40 χρόνια ιστορίας ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο που είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Το νέο Nissan Micra, στην 6η του γενιά, διατηρεί το παιχνιδιάρικο, τολμηρό και ευέλικτα μοντέρνο χαρακτήρα του.

Nissan MicraΌπως πολύ καλά μπορεί να καταλάβει κανείς, το ολοκαίνουργιο Nissan Micra, έκτης γενιάς πλέον, επιστρέφει στην κατηγορία Β το 2025 ως ένα πλήρως συνδεδεμένο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνδυάζοντας την δυναμική του προσωπικότητα με την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Το νέο Micra παραμένει πιστό στις αρχές του ως ένα κομψό και ανεπιτήδευτο αυτοκίνητο, το οποίο έχει στηρίξει τη δημοτικότητα της Nissan και του ίδιου του μοντέλου φυσικά, σε ένα μέχρι πρότινος άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η επιτυχία του άλλωστε στα compact αυτοκίνητα πόλης εδώ και πέντε γενιές, καταγράφεται για περισσότερα από 40 χρόνια και παραπάνω από 6.000.000 πωλήσεις.

Μια μίνι αναδρομή στο παρελθόν βρίσκει το ντεμπούτο Micra το 1983 με την πρώτη γενιά να σταδιοδρομεί στις εκθέσεις μέχρι το 1992, δίνοντας σκυτάλη στην δεύτερη γενιά που στην αυγή της εμφάνισής της κέρδισε και τον τίτλο του COTY. Έμεινε στην πιάτσα μέχρι το 2002 και δημιούργησε μια καλή μαγιά πωλήσεων, όντας Ιαπωνικά συνεπές στην αξιοπιστία του.

Η 3η γενιά εμφανίζεται την περίοδο 2003-2009 εμπνέεται από Renault δεδομένα και κερδίζει κριτικές περί δυναμισμού συμπεριφοράς γύρω από ένα χαριτωμένο περιτύλιγμα. Την 6ετία από το 2010 έως το 2016, η 4η γενιά Micra στοχεύει εντονότερα το δρόμο της φιλικότητας του χρήστη κάτι που το βρίσκει εξαιρετικά δημοφιλές ανάμεσα σε αυτοκίνητα εταιρικά, ενοικιάσεων, leasing και ένα καλό εργαλείο σταθερής αξίας.

Η 5η γενιά (2016-2022) ήταν ώριμη και ικανή για το καλύτερο σε κάθε σημείο κριτικής της, όμως οι περιβαλλοντικές συγκυρίες δεν το αφήσαν να καλπάσει όσο θα μπορούσε εμπορικά. Μοιραία καρπώθηκε και το κύκνειο θερμικό άσμα για την εκπροσώπηση της Nissan στα supermini. Μια υπόθεση που έμεινε μεν ορφανή εδώ και τριετία, όμως το Micra μπήκε στην μπρίζα για επανεμφάνιση!

Το μπλε χάπι της …ευεξίας!

Κάπως έτσι λοιπόν διακτινιστίκαμε μέχρι το Ρότερνταμ για μια πρώτη γεύση από κοντά, με την περιοχή να ομορφαίνει από το βαθύ γαλάζιο χρώμα με την μαύρη οροφή που είχαν όλα τα Micra που γυρόφερναν ανάμεσα σε γέφυρες, ποτάμια και …τουλίπες!

Για την οπτική διέγερση η Nissan προσφέρει ακόμα 13 χρωματικούς συνδυασμούς για την εξω εικόνα, ενώ τρεις επιλογές αναλαμβάνουν την φινετσάτη αισθητική της καμπίνας.

Η άφιξη του νέου Micra σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην τολμηρή προϊοντική στρατηγική της Nissan στην Ευρώπη, όπου η εταιρεία θα παρουσιάσει τέσσερα νέα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της στην ηλεκτροκίνηση. Το ολοκαίνουργιο Micra ανοίγει το χορό, ακολουθούμενο από τα Leaf, Juke, ένα αυτοκίνητο κατηγορίας Α, καθώς και την αναβαθμισμένη τρίτη γενιά της μοναδικής τεχνολογίας e-Power της Nissan – που προφανώς θα αφορά το best-seller της Nissan, το Qashqai.

Το Nissan Design Europe με έδρα το Λονδίνο έχει σχεδιαστές που καλούνται να δώσουν οπτική μορφή, χαρακτήρα και συναίσθημα στις κατασκευές και εδώ έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε να εμφανίσουν ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, με βάση το επίσης πετυχημένο στην υλοποίησή του Renault 5, από το οποίο προκύπτει. Οι προφανείς λόγοι συνεργασίας Renault και Nissan φέρνουν κοινή χρήση της πλατφόρμας AmpR Small και των δεδομένων που την περιτριγυρίζουν με τον κάθε κατασκευαστή να βάζει την σφραγίδα του. Η Renault επιλέγει την ρετρομοντέρνα εκδοχή του 5αριού στοχεύοντας στο νοσταλγικό συναίσθημα και η Nissan έρχεται με την δική της παιχνιδιάρικη εκδοχή κεντρίζοντας το μοντέρνο – απαιτητικό κοινό.

Nissan Micra 2025 blue first drive (7)

Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας θυμίζουν την τρίτη γενιά του μοντέλου. Οι εμβληματικοί προβολείς υποδέχονται τον οδηγό, προεξέχοντας ελαφρώς από την καθαρή κεκλιμένη επιφάνεια που σχηματίζει γωνία από το εμπρός κάτω μέρος μέχρι το καπό. Κατά το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου, τα φώτα εκτελούν τη σύντομη χορογραφία «κλείσιμο ματιού», όπου τα μπροστινά φώτα πάλλονται από αριστερά προς τα δεξιά και στη συνέχεια από δεξιά προς τα αριστερά. Σε γενικές γραμμές, το Micra έρχεται με αύρα χαμογελαστή και ευδιάθετη, δείγμα μιας αισιόδοξης τάσης που επικρατεί στη Nissan.

Nissan Micra 2025 blue first drive (8)

Μια αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και πίσω με την ανάγλυφη γραμμή στον σχεδιασμό του να συνεχίζεται και στην πλαϊνή όψη από τα εμπρός φτερά έως τις πίσω πόρτες και σε συνδυασμό με τους επανασχεδιασμένους θόλους που γεμίζουν με τροχούς 18 ιντσών, βοηθούν το ιαπωνικό supermini στην διαφοροποίηση με το αδέρφι από την Γαλλία. Φυσικά υπάρχουν και οι μικρές λεπτομέρειες, όπως οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, οι οποίες προδίδουν σχεδιαστικά την κοινή προέλευση πλατφόρμας και μοντέλων. Συνολικά όμως έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα δυναμικό, μοντέρνο και εκδηλωτικά αισιόδοξο πρόσωπο αυτοκίνησης, που ξεχωρίζει ευχάριστα.

Nissan Micra 2025 blue first drive (5)

Η AmpR Small πλατφόρμα διατίθεται με μπαταρία 40 ή 52 kWh. Αυτή τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια έναν εμπρός τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα, ενώ υπάρχουν δύο επιλογές από πλευράς ισχύος: με 122 και 150 ίππους (η ροπή διαμορφώνεται στα 225 και 245 Nm αντίστοιχα). Ο βασικός, συνδυάζεται με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, ενώ ο ισχυρότερος με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh, ενώ η αυτονομία που υπόσχεται η Nissan είναι 317 και 416 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Με μήκος κάτω των 4 μέτρων και πλάτος μικρότερο από 1,8 μέτρα, το νέο Micra δείχνει εύστοχο για να σουλατσάρει με επιτυχία ευελιξίας στο αστικό περιβάλλον. Με ένα μεταξόνιο 2,54 μέτρων έχει το τριπλό πλεονέκτημα που αντικατοπτρίζεται στους εσωτερικούς χώρους, στην δυναμική προσφορά του στο δρόμο και σε έναν εξαιρετικά ισορροπημένο συνδυασμό ευελιξίας και σταθερότητας.

Για να απλοποιηθούν οι επιλογές για τους πελάτες, το νέο Micra θα διατίθεται μόνο σε πεντάθυρες εκδόσεις, αξιοποιώντας στο έπακρο το μακρύ μεταξόνιό του και την ευκολία στην είσοδο – έξοδο των επιβατών. Στο εσωτερικό του νέου Micra ο σχεδιασμός είναι λίγο πολύ γνώριμος από το Renault 5 και οι οπτικές διαφορές προκύπτουν στα σημεία και στον διάκοσμο. Υπάρχουν ορισμένα ξεχωριστά στοιχεία που έχουν ως στόχο να τονίσουν τον Japan χαρακτήρα του μοντέλου, όπως το περίγραμμα του όρους Fuji, την πιο γνωστή ιαπωνική οροσειρά, που ενσωματώνεται στον αποθηκευτικό χώρο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Το τριάκτινο τιμόνι κρύβει πίσω του μια οθόνη 10,1 ιντσών για τις κύριες ενδείξεις, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια πρόσθετη οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το infotainment.

Nissan Micra mk6 (12)

Το νέο Micra είναι το δεύτερο όχημα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan που διαθέτει Google built-in ως μέρος του συστήματος ψυχαγωγίας NissanConnect – και ως εκ τούτου διαθέτει στάνταρ τους χάρτες Google. Μόλις συνδεθούν, με έναν προσωπικό λογαριασμό Google, οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες. Αυτό μειώνει την εξάρτηση από το κινητό τηλέφωνο και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Μέσα στις πολλές παροχές και υπηρεσίες του συστήματος, ένα δείγμα είναι ότι θα προτείνει σταθμούς φόρτισης καθ’ οδόν, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση φόρτισης, τη μέση κατανάλωση ενέργειας και τη θερμοκρασία. Θα προετοιμάσει ακόμη και την μπαταρία για βέλτιστη ταχύτητα φόρτισης.

Ένα οικοσύστημα εφαρμογών είναι διαθέσιμο στο Google Play για λήψη στο αυτοκίνητο, έτσι ώστε η αγαπημένη μουσική, podcast, ηχητικά βιβλία και πολλά άλλα να είναι μέρος της ψυχαγωγίας. Οι ασύρματες ενημερώσεις φυσικά διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες χάρτη είναι πάντα ενημερωμένες, ενώ ο ηχητικός βοηθός με την προσφώνηση «Hey Google», είναι διαθέσιμος για να προσφέρει υπηρεσίες. Παρένθεση εδώ μια και η αναφορά στο τεχνολογικό κομμάτι, το γεγονός ότι στην καρδιά όλων των οχημάτων Nissan βρίσκεται η δέσμευση για ασφάλεια, και το νέο Micra δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην τεχνολογική του αρτιότητα θα βρει κανείς μια πλήρως ενημερωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για μια υψηλή βαθμολόγηση σε επίπεδο ασφάλειας.

Επιστρέφοντας στην ρουτίνα του εσωτερικού, τα καθίσματα είναι διαθέσιμα σε τρεις ξεχωριστές αποχρώσεις τις οποίες η Nissan αποκαλεί: «Modern, Audacious και Chill». Συμπληρωματικά, ο ρυθμιζόμενος εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει από 48 διαφορετικά χρώματα και να δημιουργήσει ένα σκηνικό στην καμπίνα που αντανακλά πραγματικά τη διάθεσή του. Η άνεση του εσωτερικού και η αίσθηση ευρυχωρίας ισορροπεί με την λειτουργικότητα της καμπίνας και ο χώρος αποσκευών των 326 λίτρων ικανοποιεί τις ανάγκες τετραμελούς παρέας ενηλίκων. Συν τοις άλλοις τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται 40/60 και να μπορούν να την επεκτείνουν έως και 1.106 λίτρα τον αποθηκευτικό χώρο.

Micra βήματα στην πόλη του Ρότερνταμ

Προσαρμοσμένοι στα όρια και στους κανόνες που επιβάλει μια ευρωπαϊκή πόλη, σαφώς και δεν κινηθήκαμε έτσι όπως μπορεί το Micra να σε γοητεύσει, όμως μια καλή γεύση αποκομίσαμε.  Η αστική χρήση σαφώς είναι και το πεδίο που ένα αυτοκίνητο του είδους θα αναλωθεί στην μεγαλύτερη διάρκεια της ζωής του και το Μicra είναι ανάλογα οπλισμένο για να ανταπεξέλθει στο στόχο. Εμφάνιση και φινέτσα για να κερδίσει τη θέση του στο lifestyle της πόλης, compact διαστάσεις για να διαπρέπει στα στενά σοκάκια και γήινη απόδοση για να είσαι παντού σβέλτος χωρίς να προκαλείς. Σημαντικά ελαφρύτερο από πολλούς ανταγωνιστές του, ζυγίζει 1.400 έως 1.524 κιλά με την επιλογή της μεγάλης μπαταρίας η οποία βρίσκεται όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει ποιοτική συμπεριφορά τόσο στην αντιμετώπιση των ανωμαλιών όσο και στην δυναμική οδήγηση. Ταυτόχρονα, η άμεση απόκριση ροπής και το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης δίνουν στο Micra μια συνολική ζωντάνια στην οδηγική εμπειρία μαζί του.

nissan micra (9)

Τα χαρακτηριστικά οδήγησης μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού, μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι. Η αλλαγή mode ρυθμίζει τη διαθεσιμότητα ισχύος και ροπής, την απόκριση του γκαζιού, τη ρύθμιση του τιμονιού, καθώς και τον φωτισμό περιβάλλοντος, το χρώμα που χρησιμοποιείται στην οθόνη και τις πληροφορίες που εμφανίζονται. Το προεπιλεγμένο mode είναι το Comfort, το οποίο προσφέρει την καλύτερη ισορροπία απόκρισης, απόδοσης και ευκολίας οδήγησης. Στη λειτουργία Sport έχεις στο πιάτο πλήρης ισχύς και ροπή, με άμεση απόκριση στο γκάζι και θετικό βάρος στο τιμόνι ενώ η λειτουργία Eco βελτιστοποιεί την απόδοση με έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας. Τέλος, η λειτουργία Perso επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει τις διάφορες παραμέτρους στις προτιμήσεις του.

nissan micra (4)

Στην αποδοτικότητα του νέου Micra συμπληρώστε την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας μέσω αναγεννητικής πέδησης, με τον οδηγό να μπορεί να διαμορφώνει τις ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι. Διαθέτει επίσης το σύστημα e-Pedal, για να οδηγείς με ελάχιστη χρήση φρένου καθώς φρενάρει στο σήκωμα του ποδιού από το γκάζι.

Nissan Micra 2025 blue first drive (15)

Το νέο ηλεκτρικό Nissan προσφέρει μία από τις καλύτερες επιλογές γρήγορης φόρτισης που διατίθενται στην κατηγορία. Χάρη στον φορτιστή DC 100kW (ή 80kW στην έκδοση 40kW), η γρήγορη φόρτιση από 15%-80% διαρκεί 30 λεπτά. Για μεγιστοποίηση της απόδοσης φόρτισης, μια αντλία θερμότητας είναι στάνταρ και στις δύο επιλογές μπαταρίας, καθώς και η δυνατότητα θέρμανσης και ψύξης της μπαταρίας.

Nissan Micra mk6 (14)

Για να προσφέρει μάλιστα ακόμη περισσότερα οφέλη από την πλήρως ηλεκτρική του υπόσταση, το νέο Micra θα είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load) και στις δύο εκδόσεις μπαταρίας, δίνοντας στους ιδιοκτήτες την επιλογή να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας για να τροφοδοτήσουν εξωτερικές συσκευές, όπως ηχεία, αντλίες αέρα ή ακόμα και ηλεκτρικές σκούπες.

Ταμείο

Η αρχική προσπάθεια της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι να προσφέρει ένα προσιτό χαριτωμένο, δυναμικό και μοντέρνο supermini στην αμιγώς ηλεκτρική γειτονιά, με τιμή που θα δελεάζει σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του. Η τιμή του πιθανολογείται στην περιοχή των 26 με 27 χιλιάδων ευρώ, προ κρατικών επιδοτήσεων, χωρίς να θεωρείται απίθανο να γίνει ακόμα πιο δελεαστική κίνηση τιμολόγησης. Μέχρι τότε κρατάμε τις αρχικές καλές εντυπώσεις για την νέα εποχή Micra και αναμένουμε την έλευση του μοντέλου στην Ελλάδα, στην είσοδο του νέου έτους (Γενάρης 2026).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!