Η Omoda & Jaecoo Automotive, θέλοντας να αναδείξει στην πράξη την αποτελεσματικότητα της νέας υβριδικής τεχνολογίας Super Hybrid System (SHS) του νέου Jaecoo 7 PHEV, σχεδίασε ένα μαραθώνιο. Στόχος του roadtrip ήταν να επιβεβαιωθεί – ακόμη και να ξεπεραστεί – η αυτονομία των πάνω από 1.200 χιλιομέτρων του υβριδικού SUV, διασχίζοντας από τις 14 έως τις 16 Μαΐου την ηπειρωτική Ελλάδα, από το Διδυμότειχο έως το Ακρωτήριο Ταίναρο.
Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση έχει ήδη καταγραφεί σε 16 χώρες μέσω του JAECOO 7 SHS Marathon, με τη συμμετοχή 114 εκπροσώπων του Τύπου. Στην Ελλάδα, την πρόκληση ανέλαβαν τρεις δημοσιογράφοι, μεταξύ των οποίων και εγώ, για λογαριασμό του MotorOne. Προφανώς, εκτός από τον αρχικό σκοπό της εταιρείας, υπήρχε και μια πρόκληση: ποιο από τα τρία δημοσιογραφικά αυτοκίνητα θα κατανάλωνε τη λιγότερη ενέργεια και βενζίνη, για την ίδια απόσταση.
Τρίτη 13 Μαΐου: Αθήνα – Διδυμότειχο
Μία μέρα πριν το μεγάλο εγχείρημα, παραλάβαμε το όχημα μας από την επίσημη αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo στην Κηφισικά και μετά το αναλυτικό briefing, ξεκινήσαμε την οδήγηση μας προς το Διδυμότειχο. Ευκαιρία να εξοικειωθούμε με το σύστημα κίνησης και τις τεχνολογίες του Jaecoo 7 SHS.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Πριν καθίσουμε στο δερμάτινο κάθισμα του, ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι πτυσσόμενες χειρολαβές στις πόρτες, που μόλις ξεκλειδώσεις το όχημα εμφανίζονται και μόλις εκκινήσεις εξαφανίζονται, βελτιώνοντας την αισθητική αλλά και την αεροδυναμική του. Πολύ θετική εντύπωση μας έκανε επίσης η στιβαρότητα και ο τρόπος που κλείνουν οι πόρτες του.
Αρχικά κινηθήκαμε έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Smart. Το plug-in υβριδικό σύστημα Super Hybrid System (SHS) του JAECOO 7 PHEV απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TGDI 147 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και μια μπαταρία 18,3 kWh. Η συνδυαστική ισχύς των 347 ίππων και η ροπή των 525Nm προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι εξαιρετικά χαμηλή: μόλις 0,7 λτ./100 χλμ..
Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία EV για να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, με την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει έως και τα 90 χιλιόμετρα. Στα μακρινά ταξίδια, όπου η εξωτερική φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να είναι δύσκολη, το J7 PHEV μπορεί να λειτουργήσει ως κλασικό υβριδικό.
Φτάνοντας στο ύψος του Σχηματαρίου, διακρίναμε στον αέρα το ακροβατικό σμήνος της RAF Red Arrows. Ειδοποιούμε και τους υπόλοιπους από τους φορητούς ασύρματους και κάνουμε μια σύντομη στάση για να παρακολουθήσουμε ένα μαγικό σόου στον αέρα. Στη συνέχεια, στην ευθεία της Θήβας, μας προσπερνά ένα πολυτελές SUV. Στιγμιαία το ακολουθούμε από κοντά, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης για τη δύναμη του Jaecoo.
Φτάνοντας στη Λάρισα, σταματήσαμε για φαγητό και επειδή μετά από λίγο θα μπαίναμε στην Εγνατία, εφοδιάσαμε με καύσιμο όλα τα οχήματα ξανά. Στη συνέχεια κινηθήκαμε στα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι άνετο, στιβαρό και άκρως φιλικό. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει η τεράστια οθόνη αφής 14,8 ιντσών που σου προσφέρει πολλές δυνατότητες και πληροφορίες. Εξοικειωθήκαμε γρήγορα και εύκολα μαζί της.
Μετά το Λιτόχωρο συναντήσαμε πολύ βροχή. Εκεί, παρόλο τον μεγάλο όγκο νερού που προσγειώθηκε στη γη, το SUV της JAECOO με τους τροχούς των 19’’ και τα ελαστικά της KUMHO 235/50/19, δεν έκανε πουθενά υδρολίσθηση και είχε πολύ καλή πρόσφυση. Μετά την Αλεξανδρούπολη φτάσαμε αργά στο Διδυμότειχο ατσαλάκωτοι.
Τετάρτη 14 Μαΐου: Διδυμότειχο – Κοζάνη
Με ξύπνημα νωρίς το πρωί, ετοιμάσαμε το αυτοκίνητο για την αποστολή του. Γεμίσαμε μέχρι πάνω με σούπερ αμόλυβδη το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων. Στη συνέχεια, σφραγίστηκε το καπάκι των καυσίμων, όπως βέβαια και στα άλλα δύο αυτοκίνητα. Έγινε επίσης φόρτιση της μπαταρίας στο 100 % και σφραγίστηκε η θύρα φόρτισης.
Ξεκινήσαμε το roadtrip με την ενέργεια της μπαταρίας, οδηγώντας σε επαρχιακό δρόμο. Καταφέραμε με οικονομική οδήγηση να φτάσουμε τα 171,8 χιλιόμετρα, πριν γυρίσουμε σε λειτουργία HEV και στο Smart driving mode. Αυτό, σε συνδυασμό με την επιλογή high για την ανάκτηση ενέργειας, στις κατηφόρες της Εγνατίας οδού στο ύψος της Καβάλας, μας έδωσαν πίσω αρκετή ενέργεια στη μπαταρία μας. Με αυτό το τρόπο και πιέζοντας μαλακά το γκάζι, καταφέραμε να φτάσουμε στη Κοζάνη καταναλώνοντας τη λιγότερη ενέργεια από τους υπόλοιπους, καλύπτοντας τα 510 χιλιόμετρα απόστασης.
Πέμπτη 15 Μαΐου: Κοζάνη – Κυπαρισσία
Την δεύτερη ημέρα, από τη Κοζάνη μπήκαμε στην Ιόνια Οδό με κατεύθυνση το Αντίρριο. Συνεχίζοντας με οικονομική οδήγηση, περάσαμε τη γέφυρα του Ρίου με κατεύθυνση προς Πάτρα και μετά προς Κυπαρισσία. Με μεγάλη προσοχή στον υπό κατασκευή δρόμο Πάτρας – Πύργου, φτάσαμε στη παραλία της Ζαχάρως. καλύπτοντας άλλα 511 χιλιόμετρα.
Συνολικά, μέχρι εκείνο το σημείο είχαμε ήδη διανύσει 1.021 χιλιόμετρα, με το υπόλοιπο καυσίμου και ενέργειας να αρκεί για ακόμη 851 χλμ., σύμφωνα με τον υπολογιστή του αυτοκινήτου!
Παρασκευή 16 Μαΐου: Κυπαρισσία – Ταίναρο
Για την τελευταία ημέρα είχαμε να καλύψουμε ακόμη 220 χιλιόμετρα μέχρι τον τελικό προορισμό του Super Hybrid Marathon. Με κατεύθυνση προς την όμορφη Πύλο, ο δυνατός νοτιάς που έφερνε άμμο από την έρημο Σαχάρα, έκανε την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Στις αμέτρητες κλειστές στροφές της διαδρομής μας, το 4,5 μέτρων SUV έστριβε χωρίς κλίσεις. Μας άρεσε πολύ η στιβαρότητα του πλαισίου και ευχαριστηθήκαμε την αθόρυβη κύλιση του αυτοκινήτου.
Μετά την Αερόπολη, η άγρια ομορφιά της Μάνης έδωσε άλλη διάσταση στην οδήγηση μας. Φτάνοντας στο ακρωτήρι Ταίναρο, το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ελλάδος, είχαμε ήδη καλύψει 1.241 χιλιόμετρα. Ο αρχικός στόχος της κάλυψης 1.200 + χιλιομέτρων, είχε ήδη καλυφθεί από όλους μας.
Η ένδειξη στο trip computer, μας έδινε ακόμη 263 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σε σύγκριση με τα άλλα δύο Jaecoo 7 SHS, είχαμε επιτύχει τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, αποτέλεσμα που μας έδωσε την πρώτη θέση στον μεταξύ μας άτυπο διαγωνισμό οικονομίας.
Από αυτό το roadtrip μας έμεινε το γεγονός πως η Jaecoo κατάφερε όχι μόνο να σχεδιάσει ένα εξαιρετικό υβριδικό SUV, αλλά να παντρέψει την άνεση με την ασφάλεια και τη μεγάλη αυτονομία. Με τιμή κτήσης τις 39.490 ευρώ, είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για αυτούς τους οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.