Οδηγούμε το BYD Atto 2 στην Ισπανία (+τιμές)

Ταξιδέψαμε στη Μαδρίτη για να οδηγήσαμε το νέο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV της BYD, το Atto 2, το οποίο ξεχωρίζει με την τεχνολογία, την ευρυχωρία και τον εξοπλισμό που προσφέρει από τη βασική έκδοση, αλλά και με την ιδιαίτερα προσιτή τιμή που ξεκινά από 22.735 €.

Οδηγούμε το BYD Atto 2 στην Ισπανία (+τιμές)

Ταξιδέψαμε στη Μαδρίτη για να οδηγήσαμε το νέο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV της BYD, το Atto 2, το οποίο ξεχωρίζει με την τεχνολογία, την ευρυχωρία και τον εξοπλισμό που προσφέρει από τη βασική έκδοση, αλλά και με την ιδιαίτερα προσιτή τιμή που ξεκινά από 22.735 €.

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, στη Μαδρίτη, γνωρίσαμε το νέο BYD Atto 2, το οποίο φιλοδοξεί να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών Β-SUV. Το Atto 2 συνδυάζει μοντέρνο σχεδιασμό, SUV στοιχεία, προηγμένη τεχνολογία, ευρύχωρη καμπίνα, πλούσιο εξοπλισμό και αποδοτικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται δηλαδή για μια ολοκληρωμένη πρόταση για τον σύγχρονο οδηγό.

Το BYD Atto 2 έχει μήκος 4,3 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα και ύψος 1,7 μέτρα. Αυτές οι διαστάσεις το τοποθετούν στο άνω όριο της κατηγορίας Β-SUV, καθιστώντας το ιδανικό για αστική χρήση χωρίς συμβιβασμούς στους εσωτερικούς χώρους.

Ουσιαστικά είναι μικρότερο κατά 14,5 εκατοστά στο μήκος σε σχέση με το Atto 3 που έχουμε ήδη γνωρίσει στην ελληνική αγορά.

BYD Atto 2 ispania 3

Γνώριμη σχεδίαση

Η σχεδίασή του Atto 2 είναι κομψή και σοβαρή, ωστόσο η αισθητή απόσταση από το έδαφος, καθώς και οι πλαϊνές επενδύσεις στο κάτω τμήμα ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του.

Οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές συνεχίζουν και πίσω, όπου πλέον δεν συναντάμε ολόκληρη την υπογραφή της μάρκας (Build Your Dreams) κατα μήκος της 5ης πόρτας. Ενδιαφέρον έχει η διαμόρφωση της πίσω κολώνας που συμβάλλει στην «αιωρούμενη οροφή», στο τελείωμα της οποίας βρίσκεται μια διακριτική αεροτομή.

Το BYD Atto 2 πατάει επάνω σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών από τη βασική έκδοση.

BYD Atto 2 ispania 4

Φουλ άνεση, φουλ τεχνολογία

Το μεταξόνιο των 2.62 μέτρων εξασφαλίζει μια άνετη χωροταξικά καμπίνα και ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από 400 λίτρα (φτάνει μέχρι και τα 1.340 λίτρα), τιμή πιο πάνω ακόμη σε σύγκριση με μοντέλα της κατηγορίας C.

Ο βασικός λόγος που κατάφερε η BYD να δημιουργήσει τόσο άνετους χώρους είναι το Cell-To-Body, που για πρώτη φορά εφαρμόστηκε σε compact μοντέλο της φίρμας. Πιο συγκεκριμένα, η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, φέρει τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Ο στόχος είναι να προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.

BYD Atto 2 ispania 13

Πόντους δίνουμε στην εργονομική σχεδίαση του cockpit και τα υψηλής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Είναι ελάχιστα τα σημεία που συναντάς σκληρό πλαστικό, γεγονός που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην κατηγορία. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών και στην κεντρική κονσόλα η οθόνη 12,8 ιντσών (10,1” για την έκδοση Active).

Στην τελευταία βρίσκεται εγκατεστημένο το νέο λογισμικό, το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει τις συντομεύσεις που αυτός επιθυμεί. Αργότερα θα μπορούν και τα υπόλοιπα BYD να εγκαταστήσουν με ενημέρωση ΟΤΑ (Over The Air) το νέο λογισμικό.

Ολόκληρη η καμπίνα φωτίζεται από την μεγάλη πανοραμική οροφή (με ηλεκτρικά ελεγχόμενο σκιάδιο), η οποία είναι στον βασικό εξοπλισμό, όπως τα ηλεκτρικά καθίσματα και η ασύρματη φόρτιση για smartphone.

BYD Atto 2 ispania 11

Εντύπωση προκαλεί ο επιλογέας ταχυτήτων που έχει σχήμα κομμένου διαμαντιού, ωστόσο αυτό δεν αποτυπώνεται στην υφή, καθώς είναι λείο και απόλυτα πρακτικό. Αναμφίβολα, το Atto 2 δεν έχει τα “παιχνιδίσματα” του Atto 3 (βλέπε ιδιαίτερος επιλογέας ταχυτήτων, χορδές από κιθάρα κλπ.).

Οι πίσω επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να χαλαρώσουν στα καθίσματα χωρίς παράπονα, μιας και ο αέρας τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους είναι επαρκέστατος. Ακόμα και ο 5ος θα βρει τη θέση του εύκολα στη μέση και στα πόδια του υπάρχουν δύο θύρες φόρτισης (USB-A και USB-C).

BYD Atto 2 ispania 14

Ισχύς και αυτονομία

Το BYD Atto 2 εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 177 ίππων και με ροπή 290 Nm, ο οποίος προσφέρει δυναμική επιτάχυνση και άμεση απόκριση. Η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα.

Καθόλη τη διαδρομή μας στους δρόμους της Μαδρίτης, η ισχύς δεν ήταν κάτι που μας έλειψε. Από την άλλη, το μόνο μικρό “κενό” που μπορεί να νιώσει ο οδηγός από πλευράς απόδοσης είναι όταν θέλει να επιταχύνει από τα 100 χλμ./ώρα και πάνω (ρεπρίζ). Μόνο εκεί θα φανεί η έλειψη των… 30-40 επιπλέον ίππων.

Η μπαταρία χωρητικότητας 45,1 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως 312 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ εντός αστικού φόντου μπορεί να αγγίξει και τα 463 χλμ. Η πραγματική αυτονομία που παρατηρήσαμε σε μικτή διαδρομή 100 χλμ. που πραγματοποιήσαμε επί ισπανικού εδάφους ήταν κοντά στα 285 χλμ., ενώ με αρκετά συνετή οδήγηση η τιμή αυτή μπορεί είναι εφικτό να φτάσει τα 300 χιλιόμετρα. Τιμές που επαρκούν, αν και υπολείπονται του ανταγωνισμού.

BYD Atto 2 ispania 2

Μπαταρία τεχνολογίας LFP

Η μπαταρία είναι φυσικά τύπου Blade Battery και χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Σύμφωνα με τη BYD, η τεχνολογία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.
Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

BYD Atto 2 ispania 5

Ακόμα, σημαντικός παράγοντας αποτελεί, όπως είπαμε και παραπάνω, η χρήση της αντλίας θερμότητας, γεγονός που εξασφαλίζει την χαμηλότερη χρήση ενέργειας για ψύξη ή θέρμανση της καμπίνας. Μάλιστα, κατά τη δοκιμή μας ενεργοποίησης και απενεργοποίησης του κλιματισμού η αυτονομία μειωνόταν (και αυξανόταν αναλόγως) μόλις κατά δύο χιλιόμετρα.

BYD Atto 2 ispania 6

Το Atto 2 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65 kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία (0-100%) σε φορτιστή AC, σε 5,5 ώρες.

Το αυτοκίνητο διαθέτει λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) που συνήθως συναντάται σε πιο ακριβά μοντέλα. Με ισχύ που φτάνει τα 3,3 kW, μια πρόσθετη εξωτερική πρίζα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να τροφοδοτούν διάφορες συσκευές, όπως καφετιέρες και ηλεκτρικές σκούπες.

BYD Atto 2 ispania 8

Στον δρόμο; Όπως πρέπει!

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στη Μαδρίτη, το Atto 2 απέδειξε την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αστικής οδήγησης. Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η ομαλή επιτάχυνση καθιστούν την κίνηση στην πόλη ευχάριστη και χωρίς άγχος.

BYD Atto 2 ispania 17

Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας άνεση στους επιβάτες, ωστόσο η BYD δεν προτίμησε το μαλακό set-up όπως μας έχει συνηθίσει στα περισσότερα μοντέλα της. Το Atto 2 είναι πιο σφιχτό και το σύστημα διεύθυνσης παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση, με το βάρος του τιμονιού να χαρίζει μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια στον οδηγό.

Χάρη στη δομή Cell-to-body είναι αισθητά τα ωφέλη του χαμηλού κέντρου βάρους, ειδικά σε περιπτώσεις γρήγορης αλλαγής πορείας. Ταυτόχρονα, το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και σε συνδυασμό με την ακτίνα στροφής των 5,25 μέτρων (πολύ μικρή σε σχέση με τους ανταγωνιστές του) οι ελιγμοί σε στενούς δρόμους και η στάθμευση είναι… παιχνιδάκι.

BYD Atto 2 ispania 18

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρακτηριστικό των SUV, σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις, επιτρέπουν στο Atto 2 να κινείται με ευελιξία τόσο σε αστικό πεδίο όσο και σε μια μικρή εξόρμηση εκτός δρόμου, αλλά η έλειψη τετρακίνησης βάζει φρένο σε υπερβολές. Παρόλ’ αυτά εμείς πατήσαμε και χώμα δοκιμάζοντας τα όρια του Atto 2.

Τιμές και μελλοντικά σχέδια

Το BYD Atto 2 αποτελεί μια αξιόλογη προσθήκη στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV, συνδυάζοντας μοντέρνο σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία και ευρυχωρία. Στη χώρα μας οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στον Φεβρουάριο, με τιμή εκκίνησης τα 29.990 ευρώ για την έκδοση Active. Η έκδοση Boost ξεκινάει από τα 31.990 ευρώ.

Αν στις παραπάνω τιμές συνυπολογίσουμε την κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, τότε ο τιμοκατάλογος διαμορφώνεται ως εξής:

  • BYD Atto 2 Active: 22.735 €
  • BYD Atto 2 Boost: 24.819 €

BYD Atto 2 ispania 7

Παράλληλα, στο τρίτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται και μία ακόμα έκδοση του Atto 2, η Comfort, η οποία διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα, προσφέροντας αυτονομία περίπου 420 χιλιομέτρων. Από πλευράς εξοπλισμού, περιλαμβάνει επιπλέον της Boost, ισχυρότερη ασύρματη φόρτιση 50W στο εμπρός μέρος της καμπίνας, αναβάθμιση με θύρες USB-C στο πίσω μέρος, οσφυϊκή στήριξη στο κάθισμα του οδηγού και φιμέ πίσω τζάμια.

Τέλος, υπάρχουν σκέψεις για Atto 2 με σύστημα DM-i, όπως το Seal U DM-i, το οποίο μπορεί να κινείται και με βενζίνη, λόγω του plug-in υβριδικού συστήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!