Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Avenger 1.2 Turbo 100 PS

Μια μικρή θετική έκπληξη αποτέλεσε η δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του Avenger καθώς ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες που δημιουργεί η ισχύς των 100 ίππων.

Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Avenger 1.2 Turbo 100 PS

Μια μικρή θετική έκπληξη αποτέλεσε η δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του Avenger καθώς ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες που δημιουργεί η ισχύς των 100 ίππων.

Το Avenger είναι το σημαντικότερο μοντέλο της τελευταίας 20ετίας για τη Jeep, καθώς αποτελεί το πρώτο βήμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση. Παρόλα αυτά, η Αμερικανική εταιρεία γνωρίζει καλά πως, για να έχει μια στιβαρή παρουσία στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV δεν αρκεί η επένδυση στο ρεύμα. Απαιτείται μια ευρεία γκάμα επιλογών σε κινητήρες, και η βενζινοκίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε ήταν η πρώτη από μια σειρά κινήσεων προς αυτή την κατεύθυνση.

Η αξία του Avenger φάνηκε βέβαια από νωρίς, με την κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year 2023 στην Ευρώπη, ενώ η έκδοση με τον θερμικό κινητήρα συνέβαλε τα μέγιστα στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στον θεσμό “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα”.

Θετική έκπληξη 100 ίππων και 205 Nm

Εμφανισιακά, δύσκολα θα ξεχωρίσεις την έκδοση βενζίνης από την αμιγώς ηλεκτρική, καθώς οι βασικότερες διαφορές αφορούν τα σήματα e που έχουν αφαιρεθεί από τη μάσκα και το πορτμπαγκάζ, και στην προσθήκη εξάτμισης.

Η μεγαλύτερη διαφορά φυσικά βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Εκεί συναντάμε τον πολυβραβευμένο και πολυτάλαντο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα που έχει αποδείξει τις ικανότητές του σε πολλά μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Στην περίπτωση του Jeep αποδίδει ισχύ 100 ίππων, ωστόσο είναι η πλούσια ροπή των 205 Nm που κάνει θαύματα.

Το 3-κύλινδρο μοτέρ του Αμερικανικού B-SUV είναι ελαστικό και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές και τραβάει με σθένος στις μεσαίες, αναπτύσσοντας ρυθμό γραμμικά και σβέλτα. Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση αρκούν 10,6’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα. Τόσο τα επίσημα νούμερα όσο και η αίσθηση στην πράξη δείχνουν ένα αυτοκίνητο εντυπωσιακά πιο ζωντανό από αυτό που προϊδεάζουν οι 100 ίπποι.

Σε αυτό συμβάλλει και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, που μπορεί να μη διακρίνεται σε αίσθηση αλλά έχει ιδανική κλιμάκωση που αναδεικνύει τις δυνατότητες του κινητήρα. Οι λάτρεις του αυτόματου κιβωτίου θα πρέπει να περιμένουν την έκδοση e-Hybrid που αναμένεται μέσα στη χρονιά.

Παράλληλα, η μέση κατανάλωση παραμένει στα λογικά 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμη κι αν πιέσεις αναζητώντας επιδόσεις, δύσκολα θα ανέβει πάνω από τα 8,5. Η Jeep ανακοινώνει μέσο όρο 6,1 λτ.100 χλμ., τα οποία μπορείς να πλησιάσεις αν κινηθείς έξυπνα και οικονομικά σε διαδρομή χωρίς έντονες ανωφέρειες.

Ευχάριστο και αποτελεσματικό

Στην οδήγηση το βενζινοκίνητο Avenger δεν διαφέρει από την εξαιρετική αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Είναι πολύ ευχάριστο και κινείται με σιγουριά και αποτελεσματικότητα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με στροφές. Στην γρήγορη οδήγηση θα εκτιμήσεις το άμεσο τιμόνι, το στιβαρό πλαίσιο και την ρύθμιση της ανάρτησης που, αν και σφικτή, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες και δεν γίνεται κουραστική.

Σε κάθε περίπτωση έχεις ως σύμμαχο ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Στάνταρ μεταξύ άλλων είναι το Adaptive Cruise Control, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, το Hill Descent Control, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.

Αν και προσθιοκίνητο, το Avenger 1.2 Turbo έχει κάποια εφόδια που το καθιστούν αξιόμαχο όταν οι τροχοί του αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χώμα. Κατ’ αρχήν, οι εξαιρετικά μικροί πρόβολοι και το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (201 χιλ.), που προσδίδουν κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (35ο).

Έπειτα, το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν, ρυθμίζοντας ανάλογα τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα 6 προγράμματα οδήγησης: 3 για την άσφαλτο (Eco, Normal, Sport) και ακόμη 3 για χώμα, λάσπη και χιόνι (Sand, Mud, Snow). Τέλος, στην κατάβαση απότομης πλαγιάς, το Hill Descent Control θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Μοντέρνο, πλούσιο και πρακτικό

Με μήκος 4,08 μέτρα, το Avenger υπόσχεται χώρους αντίστοιχους ενός ευρύχωρου σουπερμίνι. Όντως, στην καμπίνα του θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικες με ύψος έως 1,80 μ., ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος επιβάτης, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ στο πάτωμα και του διαθέσιμου πλάτους.

Καλές είναι οι εντυπώσεις και από το χώρο αποσκευών που έχει όγκο 380 λίτρα (+25 λτ. από το ηλεκτρικό), εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Όταν υπάρξει ανάγκη, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργείται μεγάλος χώρος φόρτωσης 1.275 λτ..

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι μοντέρνα και, αντίθετα με το εξωτερικό, ελάχιστα θυμίζει Jeep. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι δύο μεγάλες οθόνες. Η μία είναι για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ ο οποίος διακρίνεται τόσο στην απεικόνιση όσο και στην πληθώρα ενδείξεων που αφορούν το αυτοκίνητο και την οδήγηση

Η κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα infotainment Uconnect, επίσης 10,25’’, είναι εύχρηστη, με ωραία γραφικά και φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Αμφότερες ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό της μιας και μοναδικής έκδοσης 1.2T Altitude, όπως και το premium ηχοσύστημα JBL, ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και η βάση ασύρματης φόρτισης κινητού.

Στα θετικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται η εργονομία –  π.χ. ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης, οι πολλές και διάσπαρτες θήκες, η σωστή θέση οδήγησης και τα υλικά, που είναι μεν σκληρά στην πλειοψηφία τους αλλά έχουν ικανοποιητική υφή.

Τελικά;

Το Avenger στην βενζινοκίνητη έκδοσή του παραμένει μοντέρνο και πρακτικό, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ πιο ικανό από αυτό που προϊδεάζουν οι 100 ίπποι. Είναι ζωντανό χάρη στην υψηλή του ροπή και κινείται ταχύτατα και με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ η μοναδική έκδοση Altitude είναι πλούσια εξοπλισμένη τόσο σε άνεση όσο και σε τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης.

Σε όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί η ελκυστική τιμή των 25.990 € και η 4ετής εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια, για να κάνουν την επιλογή του Avenger 1.2 Turbo ακόμη πιο ελκυστική.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!