Audi Q3 1.5 TFSI hybrid S–Tronic: Με το Q3 η Audi κατάφερε να πάρει τον χάρτη του θησαυρού στα χέρια της. Αν ο θησαυρός είναι συνταγή για πωλήσεις τότε η πορεία του από το 2011 που παρουσιάστηκε στην αγορά, οδηγεί σε ένα πετυχημένο non stop αποτέλεσμα.
Ένα αποτέλεσμα που έχει ταμπέλα premium C-SUV και σημαίνει ότι το Q3 είναι το αγαπημένο παιδί στο Ingolstadt, ως ένα από τα πιο καλοπουλημένα επίκαιρα μοντέλα με τους τέσσερις κύκλους στην μάσκα.
Η πετυχημένη συνταγή Q3 είναι αυτή που κρατάει τα σκήπτρα του bestseller για την Audi εδώ και χρόνια, αυτή που τα βάζει με τους ομοεθνείς αντιπάλους της και συχνά πυκνά τους καπελώνει με την ολοκληρωμένη του συνολική εικόνα.
- Το νέο Jeep Compass σηματοδοτεί την είσοδο σε μια καινούργια εποχή
- Mercedes-Benz GLA: Κάντε upgrade στην καθημερινότητά σας
- Νέος ΚΟΚ: Οι 8 παραβάσεις στο «φακό» των νέων καμερών
- Audi A3: Αποκτήστε το με προνομιακό επιτόκιο 4%
- Νέος ΚΟΚ: Τι ποινές επιφέρει σε όσους ξεπερνούν τα 200 χλμ/ώρα ή κάνουν «κόντρες»
Τώρα το Audi Q3 επιστρέφει στην τρίτη του γενιά, πιο ώριμο και εξελιγμένο από ποτέ, όχι για να ενισχύσει απλώς την παρουσία της γερμανικής φίρμας στα premium compact SUV, αλλά με στόχο να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία του. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας έρχεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, συνδυάζοντας σχεδιαστική τόλμη, υβριδική τεχνολογία αιχμής και προηγμένη ψηφιακή νοημοσύνη.
Πιο μοντέρνο από ποτέ
Από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ο δυναμισμός είναι με το μέρος του. Η σχεδιαστική προσοχή της Audi έπρεπε να δοθεί στην νεανική διάθεση και στις μοντέρνες γραμμές, αλλά ταυτόχρονα να μην απέχει από τις αξίες που μας έχει συνηθίσει αυτά τα 14 χρόνια πετυχημένης παρουσίας.

Η σημαντική εξέλιξη του Q3 αποτυπώνεται πρώτα απ’ όλα στη σχεδίασή του και μια έμπνευση από τα μεγαλύτερα αδέρφια του (Q5 και Q6 e-tron) όχι μόνο δεν βλάπτει τον χαρακτήρα του, αλλά πουσάρει την εικόνα του. Το ολοκαίνουργιο C-SUV κάθεται ψηλά με απόσταση του πατώματος από το έδαφος, σχεδόν στα 20 εκ. και χαρακτηρίζεται από δυναμική εμπρός σχεδίαση που γλυκαίνει στο πλάι και γίνεται πιο κομψή στο πίσω μέρος. Στο εμπρός τμήμα πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η φαρδιά μάσκα Singleframe, τα κομψά στενά και κωνικά LED ημέρας που συμπληρώνονται από τους προβολείς και βρίσκονται χαμηλότερα, ακροβολισμένα στον σπορ σχεδιασμένο προφυλακτήρα.

Στο πλάι, οι επίπεδες επιφάνειες του προηγούμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους σε απαλές καμπύλες, ενώ η οροφή έχει μια εσάνς από κουπέ στο πίσω μέρος, ξεφεύγοντας από την τετράγωνη λογική των SUV. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι υπάρχει και η Sportback εκδοχή σε Q3 για ακόμα πιο κουπέ σχεδιαστικό αποτέλεσμα στην απόληξη της οροφής. Τέλος πίσω, τα προαιρετικά ψηφιακά φώτα OLED γεφυρώνονται με μια λωρίδα LED με high light τα φωτιζόμενα δαχτυλίδια της Audi, στο κέντρο της 5ης πόρτας.

Στο νέο Audi Q3 άλλωστε ο φωτισμός μετατρέπεται σε επιστήμη με τους προαιρετικούς προβολείς Matrix LED με τεχνολογία micro-LED για φωτισμό με νοημοσύνη να προσφέρουν υψηλή ευκρίνεια και προσαρμοστικότητα στις συνθήκες σε πραγματικό χρόνο. Εκτός μάλιστα από την εξαιρετική καθαρότητα και ακρίβεια, συνδέονται δυναμικά με τα συστήματα υποβοήθησης, προβάλλοντας οδηγίες αλλαγής πορείας και φώτα καθοδήγησης απευθείας στον δρόμο. Εν ολίγοις, τα φώτα του αποτελούν σύμμαχο στην νυχτερινή οδήγηση φωτίζοντας στα σημεία που πρέπει, αναλόγως των συνθηκών και έτσι ώστε να μην ενοχλούν τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα. Με εξαιρετικό βαθμό απόκρισης δίνουν τόσο φως εκεί που χρειάζεται, όταν το χρειάζεται.
Η μονάδα αποτελείται από 25.600 micro-LED πλάτους μόλις 13 χιλιοστών, με το καθένα να έχει μέγεθος περίπου όσο το μισό πάχος μιας τρίχας! Η ουσία είναι ότι το νέο Q3 δεν είναι απλώς ένα SUV, αλλά ένας ψηφιακός σύντροφος, σχεδιασμένος να προσφέρει μια σχεδόν διαισθητική εμπειρία χρήσης. Πλήθος προηγμένων τεχνολογιών συμβάλλουν στην ενίσχυση της άνεσης και της ασφάλειας, προσδίδοντας ηρεμία και σιγουριά σε κάθε μετακίνηση.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Q3 το πρώτο που προσέχεις είναι η ενιαία κυρτή επιφάνεια με τις δύο μεγάλες οθόνες, και τα υλικά. Ξεχάστε τα πολύ μαλακά πλαστικά σε αυστηρή μαύρη ή σκούρα γκρι απόχρωση. Η εποχή μας απαιτεί έμφαση στη βιωσιμότητα και η Audi ακολουθεί αυτή τη λογική σε κάθε πτυχή του νέου Q3. Οι χρωματισμοί είναι πιο φωτεινοί και ευχάριστοι. Το σαγρέ πλαστικό με την μαλακή επένδυση στο επάνω τμήμα του ταμπλό διαδέχεται μια λωρίδα υφάσματος με ωραία υφή πίσω από τις οθόνες και ένα γυαλιστερό πάνελ από κάτω που προσθέτει φινέτσα στον διάκοσμο. Πιο χαμηλά, τα πλαστικά είναι σκληρά στα σημεία που σπάνια φτάνουν το βλέμμα και τα χέρια, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι επενδυμένη με τεχνητό δέρμα στα πλαϊνά και piano black υλικό στο επάνω μέρος.
Το εσωτερικό είναι μοντέρνο, ποιοτικό, με αναβαθμισμένη εργονομία και αισθητική που δεν κάνει εκπτώσεις στην πολυτέλεια. Η νέα ενιαία πανοραμική κυρτή οθόνη που αποτελείται από οθόνη αφής 12,8” και πίνακα οργάνων 11,9”, μεταφέρει την hi-tech ψηφιακή εμπειρία από τη μεγάλη, στην compact κατηγορία. Αναβαθμισμένη και η συνδεσιμότητα ενώ ο ψηφιακός βοηθός προσαρμόζεται στις φωνητικές εντολές και διευκολύνει.
Η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα ατού της καμπίνας με την μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού να ωφελεί χωροταξικά την κεντρική κονσόλα. Με τον νέο μοχλοδιακόπτη μάλιστα η εξοικείωση έρχεται γρήγορα με μια αίσθηση τεχνολογικής απλότητας που αναβαθμίζει την καθημερινή χρήση με τις εντολές να δίνονται από μικροκινήσεις των ακροδαχτύλων του οδηγού.
Ο χώρος στις πίσω θέσεις είναι γενναιόδωρος για ενήλικους επιβάτες νέας γενιάς και συνοδεύεται από μεγάλο πορτμπαγκάζ 488 λίτρων, ενώ την πρακτικότητα ενισχύει το συρόμενο πίσω κάθισμα που μπορεί να αυξήσει το χώρο αποσκευών στα 575 λίτρα. Όταν υπάρξει ανάγκη, με αναδιπλωμένες τις πλάτες ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει έως τα 1.386 λίτρα. Στα θετικά και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα. Στην έκδοση S-Line της δοκιμής τα μπάκετ καθίσματα εκτός από τις οπτικές εντυπώσεις κερδίζουν και σε ουσία, καθώς στηρίζουν ιδανικά το σώμα συνδυάζοντας ταυτόχρονα τόσο την άνεση, όσο και το αποτέλεσμα στην δυναμική οδήγηση.
SUV με διάθεση για οδήγηση
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.5 TFSI είναι διαθέσιμος με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπή. Διαθέτει δε, σύστημα απενεργοποίησης των δύο του κυλίνδρων, λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.
Στις οδηγικές εντυπώσεις το Q3 αποδεικνύεται άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την σωστή χωροταξική μελέτη που ικανοποιεί ακόμα και τους ψηλότερους που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις και κατόπιν ασχολείσαι με την προσφορά των εντυπώσεων εν κινήσει.

Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,1 δλ. / τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι S-Tronic, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα συμβάλλει διακριτικά, κάτι που σε συνδυασμό με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Q3 αποδεικνύεται πρόθυμο, ζωηρό και σβέλτο στην καθημερινότητά του, με bonus την οικονομία.

Τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα άλλωστε στο Dynamic Select (Efficiency, Balanced, Comfort, Dynamic) φροντίζουν για την προσαρμογή του αυτοκινήτου στα δεδομένα της χρήσης. Η υβριδική τεχνολογία και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ωφελούν την κατανάλωση με την Audi να ανακοινώνει μόλις 6,2 λτ./100 χλμ., εφικτά με ολοήμερη σύνεση και ελαφρύ πόδι, ενώ περίπου 3 λίτρα επιπλέον υπολογίζεις όταν απελευθερώνεσαι προς τις επιδόσεις. Κάπου ανάμεσα υπολογίζεις και την μέση κατανάλωση.
Συνολικά απολαμβάνεις ένα καλοστημένο σύνολο που ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες από το τιμόνι για τα τεκτενόμενα. Στον ανοιχτό δρόμο εισπράττεις την ευθυβολία του συνδυασμένη με ποιοτική κύλιση, ένα προνόμιο για premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την σπορτίφ άνεση.

Η σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές είναι κάτι που δεν θα δυσαρεστήσει το νέο Q3. Θα ακολουθήσει το ρυθμό με ευστοχία στην είσοδο και χωρίς να νιώσεις ότι πρέπει να συμβιβάσεις την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα. Η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τις αδυναμίες της μόνο σε συνεχόμενες ανωμαλίες και λακκούβες των δρόμων, που και πάλι επηρεάζουν κυρίως την άνεση και όχι την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Αδιαπραγμάτευτα premium
Η σταθερή αξία της Audi στον χώρο των SUV ανανεώθηκε, εκσυγχρονίστηκε και έγινε ακόμα πιο δελεαστική στον τρόπο που σερβίρεται απέναντι στην αφρόκρεμα της κλάσης του. Το νέο Q3, ως φυσική εξέλιξη μιας πετυχημένης συνταγής, κατέχει εφόδια και δείχνει έτοιμο για να φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας. Στην 3η του γενιά απλώνεται σε παροχές, τεχνολογίες και μοντέρνα σπορ λογική και αισθητική κάτι που του δίνει εισιτήριο πρωταγωνιστικού ρόλου στην κρεμ ντε λα κρεμ C-SUV πιάτσα.

Τελικά το Audi Q3 επιβεβαιώνει ότι παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στην πιάτσα των αρίστων, με έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά, την άνεση και premium αίσθηση, αλλά και συνέπεια στις τεχνολογίες, την πρακτικότητα και την μοντέρνα προσέγγισή του.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ


















