Στο άκουσμα του ονόματος Audi, το μυαλό των πολλών πάει στην πολυτέλεια, στην τεχνολογία, στην υψηλή απόδοση. Το μυαλό των petrolheads όμως πάει σε δύο συγκεκριμένα πράγματα: στην τετρακίνηση quattro και στις εκρηκτικές εκδόσεις που αρχίζουν με το μαγικό “RS”! Μοντέλα που έχουν ως αποκλειστικό σκοπό να προσφέρουν στιγμές οδηγικής έξαψης και κορυφαίες επιδόσεις. Όπως ακριβώς και το RS 3 Sportback που δοκιμάζουμε εδώ.
Μοτέρ για σεμινάριο, τετρακίνηση για υπόκλιση
Μόλις πατήσεις το START button και ο 5κύλινδρος Turbo των 2,5 λίτρων της Audi Sport ξυπνήσει με εκείνον τον χαρακτηριστικό, μπάσο βρυχηθμό, καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμα hot hatch. Είναι ένα μηχανολογικό μανιφέστο που αρνείται να υποκύψει στην λαίλαπα των ηλεκτρικών και που διαπρέπει παράγοντας δύναμη από την καύση βενζίνης και μόνο.

- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: Ισχύς που φτάνει τους 400 ίππους, ροπή που κορυφώνεται στα 500 Nm και επιδόσεις που κάνουν supercar της προηγούμενης δεκαετίας να χλομιάσουν: 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8’’ και τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα (με το προαιρετικό πακέτο RS Performance)!

Τα νούμερα ωστόσο δεν λένε όλη την αλήθεια – ούτε καν τη μισή. Προσθέστε στη συνταγή το στιβαρό πλαίσιο, την εξαιρετική ανάρτηση, το άμεσο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και έχετε σχεδόν την πλήρη εικόνα ενός σπορ χάτσμπακ που καταπίνει ευθείες και στροφές όπως η αρκούδα το μέλι.
Το βασικό συστατικό όμως που ολοκληρώνει και τελειοποιεί τη συνταγή “RS 3”, είναι το RS Torque Splitter με το drift mode. Χάρη σε αυτό, η εμπειρία απογειώνεται πραγματικά.
Είναι αυτό ακριβώς που φαντάζεσαι. Το RS 3 γυρίζει. Και γυρίζει πολύ. Σου αφήνει το περιθώριο να στρίψεις με τον πίσω άξονα ζωντανό, να συμβάλλει στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου και όχι απλώς να ακολουθεί την προκαθορισμένη πορεία. Πάντα όμως με τη χαρακτηριστική γερμανική ακρίβεια και ασφάλεια.
Από τη θεωρία στην πράξη
Στην ευθεία, το RS3 είναι απλώς εκρηκτικό. Οι εκκινήσεις είναι αστραπιαίες, χάρη και στο launch control. Στις ρεπρίζ ο 2,5λιτρος TFSI έχει μια υστέρηση μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. αλλά μετά τις 3.000 σ.α.λ. ανεβάζει στροφές με καταιγιστικό ρυθμό. Οι αλλαγές στο 7άρι S tronic γίνονται ακαριαία, συνοδευόμενες από τον εθιστικό ήχο του 5κύλινδρου μοτέρ και της εξάτμισης με τις διπλές μαύρες απολήξεις. Κάθε ανέβασμα σχέσης κι ένα «μπαμ» προς τα εμπρός που προκαλεί εκείνο το ερεθιστικό γαργάλημα στο στομάχι. Και με τα δυναμικά προγράμματα οδήγησης, το κιβώτιο δεν ανεβάζει αυτόματα στη χειροκίνητη λειτουργία αλλά διατηρεί τη σχέση, βοηθώντας στον καλύτερο έλεγχο σε στριφτερές διαδρομές.

Έπειτα, είναι το τιμόνι: άμεσο και με σωστό βάρος, σε συνδέει με τον δρόμο και συνομιλεί μαζί σου. Σου λέει τι γίνεται στην άσφαλτο και μεταφέρει τη σκέψη και τις εντολές σου στους τροχούς, σαν διαταγή. Όπως και τα πανίσχυρα φρένα, που επιβραδύνουν και ακινητοποιούν με τη σκέψη. Είναι βέβαια και η ανάρτηση RS adaptive που προσαρμόζεται σχεδόν τηλεπαθητικά, κρατώντας το αμάξωμα επίπεδο και σταθερό ακόμα και στις πιο απαιτητικές καμπές.

Κάθε στροφή είναι μια απόδειξη ότι μπορείς και παραπάνω. Το μπροστινό μέρος μένει καρφωμένο στη γραμμή που έχεις χαράξει, ενώ το πίσω βοηθά στην καλύτερη έξοδο, με την ακριβή ποσότητα υπερστροφής που χρειάζεται.
Φυσικά, αν επιλέξεις το πρόγραμμα RS Torque Rear, τότε όλα αλλάζουν και ο πίσω άξονας γίνεται ο πρωταγωνιστής. Η ροπή κατανέμεται με προτεραιότητα στους πίσω τροχούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ναι, είναι εθιστικά απολαυστικό. Και ναι, χρειάζεται σύνεση και γνώση.

Ακόμη και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, είναι έτσι ρυθμισμένα ώστε να μην θυσιάζουν την οδηγική απόλαυση στο βωμό της ασφάλειας. Λειτουργούν στο παρασκήνιο, σχεδόν αόρατα, συμβάλλοντας στη σταθερότητα χωρίς να «σκοτώνουν» την αίσθηση. Το αποτέλεσμα είναι ένα χάτσμπακ που εμπνέει εμπιστοσύνη και σε προκαλεί να το πιέσεις περισσότερο.
Απειλητικό: είναι και το δείχνει
Η πρόσφατη μικρή ανανέωση έφερε νέα φώτα εμπρός και πίσω και πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, καθώς και τροχούς νέας σχεδίασης.
Η ουσία ωστόσο δεν άλλαξε. Μια ματιά αρκεί για να καταλάβεις τι εστί RS 3. Με τα φουσκωμένα φτερά με τις 19άρες ζάντες, η τεράστια εμπρός μάσκα, το χαμηλωμένο προφίλ και ο πίσω διαχύτης με τις δύο μπούκες της εξάτμισης, το hot hatch της Audi μοιάζει έτοιμο να επιτεθεί.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Τα μπάκετ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit Plus 12,3’’ με έξτρα ενδείξεις όπως οι πλευρικές δυνάμεις G και οι χρόνοι επιτάχυνσης και γύρου, αλλά και το καινούριο flat-bottom τιμόνι με τα κόκκινα μπουτόν για τα πιο σπορ driving modes (RS και RS Individual), σου θυμίζουν ότι βρίσκεσαι μέσα σε κάτι ξεχωριστό.
Πολύ καλό βαθμό –αν και εδώ περνούν σε δεύτερη μοίρα- παίρνουν επίσης η ποιότητα κατασκευής, το τρίπτυχο συνδεσιμότητας – ενημέρωσης – ψυχαγωγίας της κεντρικής οθόνης αφής 10,1’’ και οι χώροι επιβατών και αποσκευών.
Τελικά;
400 ίπποι, τετρακίνηση, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8’’, ρεκόρ χρόνου στην κατηγορία του στο Nürburgring – Nordschleife, αλλά και ένας μοναδικός κινητήρας του, ο τελευταίος πεντακύλινδρος που έχει απομείνει στην αγορά και που ετοιμάζεται για το κύκνειο άσμα του με μια ειδική έκδοση του RS 3, όλα τους αποτελούν διαπιστευτήρια ενός συναρπαστικά γρήγορου hot hatch.

Θα πρέπει όμως να οδηγήσεις το RS 3 για να νιώσεις στην πράξη τη μοναδική εμπειρία που προκύπτει από την αρμονική συνεργασία του 5κύλινδρου TFSI, του quattro και του Torque Splitter. Τελικά, αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά.








