Δοκιμάζουμε το Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS (+video)

Το νέο full hybrid Renault Symbioz μπαίνει για τα καλά στην μικρομεσαία μάχη των C-SUV και δείχνει ανταγωνιστικό με το καλημέρα.

Δοκιμάζουμε το Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS (+video)

Το νέο full hybrid Renault Symbioz μπαίνει για τα καλά στην μικρομεσαία μάχη των C-SUV και δείχνει ανταγωνιστικό με το καλημέρα.

H νεότερη προσθήκη στην SUV γκάμα της Renault είναι εδώ και έρχεται να τοποθετηθεί πρακτικά ανάμεσα στο μικρότερο Captur και το μεγαλύτερο Austral, με το Arkana από κοντά αλλά με αβέβαιο μέλλον για αυτό.

Το Symbioz τοποθετείται σε νευραλγική μικρομεσαία θέση για την γαλλική εταιρεία και προσφέρει τη δυνατότητα ενός υβριδικού SUV, με δυνατότητα προσαρμογής στις οικογενειακές ανάγκες.

Με την ονομασία του να προέρχεται από την ελληνική λέξη «συμβίωση», ενσαρκώνει στοιχεία που αναζητάς από το αυτοκίνητο που θα ζήσεις αρκετές στιγμές μαζί του. Παράλληλα όμως δεν αφήνει την εικόνα του σε δεύτερη μοίρα, όντας αρμονικά δυναμικό σε στιλ, όσο και εκλεπτυσμένο για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

H Renault συνδέει τη σημαντικότητα του καινούργιου μοντέλου με το Renault 16, που παρουσίασε το 1965 τη μορφή hatchback στην αυτοκινητοβιομηχανία, με συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Παράλληλα, μοιράζεται το ίδιο DNA με το επαναστατικό μονοκόμματο Espace του 1984 και το 1996 με το Scenic, το πρώτο compact MPV.

Renault Symbioz (16)

Ούνα φάτσα …άλλη ράτσα

Η σχεδιαστική έμπνευση από το ανανεωμένο Captur 2ης γενιάς υιοθετείται και εδώ, όμως το Symbioz έχει τις διαστάσεις και τις λεπτομέρειες που θα το κάνουν ξεχωριστό στη ματιά, αλλά και στο συνολικό αποτέλεσμα. To νέο C-SUV της Renault πατάει στην πλατφόρμα CMF-B όπως το μικρότερης κατηγορίας Captur, αλλά έχει αυξήσει τις διαστάσεις του (μήκος: 4.413 χιλ., πλάτος: 1.797 χιλ., ύψος: 1.575 χιλ.) χωρίς μεταβολή στο μεταξόνιο που παραμένει στα 2.638 χιλ.

Το νέο Symbioz ξεπηδάει λοιπόν από ένα Captur και έχουν πολλά κοινά σημεία στην πρώτη ματιά. Η περίπου κλειστή μάσκα, φιλοξενεί το νέο σχεδόν αιωρούμενο σήμα της Renault και σε συνδυασμό με ένα σχεδιαστικό παιχνίδι που προκύπτει πότε ανάγλυφο και πότε πίσω από διάφανη επικάλυψη, δημιουργεί τρισδιάστατο εφέ και ξεχωριστή εικόνα.

Renault Symbioz (22)

Η αρμονική συνέχεια με τους εμπρός προβολείς, μία λεπτή εισαγωγή αέρα από κάτω και τα ακροβολισμένα στον προφυλακτήρα LED ημέρας, δίνουν ταυτότητα στο C-SUV της Renault. Οι δημιουργικές ακμές συνυπάρχουν αρμονικά στο αμάξωμα του Symbioz, με τα τριγωνικά LED φώτα πίσω και το αυλάκι που τρέχει οριζόντια συνδέοντάς τα, να διακόπτεται κάπου στη μέση της διαδρομής από το σήμα της Renault. Δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με άλλο, το δηλώνει άλλωστε ολογράφως εκεί πίσω, ενώ το πακέτο εξοπλισμού esprit Alpine δίνει μια επιπλέον sport διάθεση, με επιλεγμένες μαύρες λεπτομέρειες ακόμα και στις 19άρες ζάντες.

Κάτι παραπάνω λοιπόν από 17 εκατοστά μακρύτερο από ένα Captur, το Symbioz δημιουργεί προϋποθέσεις ευρυχωρίας κάτι που διαπιστώνεις όχι τόσο με την είσοδο σου στο σαλόνι, αλλά πιο πίσω από αυτό. Ανοίγοντας την 5η πόρτα, το SUV της Renault προσφέρει έναν αποθηκευτικό χώρο που κυμαίνεται από τα 492 έως τα 624 λτ., ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Κάτω από το δάπεδο μάλιστα, υπάρχει έξτρα αποθηκευτικός χώρος και εφεδρικός τροχός κάτι που σπανίζει στις μέρες μας.

Προφανώς με τον χώρο αποσκευών στα ντουζένια του περιορίζεις τον διαθέσιμο χώρο στα πόδια των επιβατών, όμως το συρόμενο κατά 16 εκ. κάθισμα μπορεί να δημιουργήσει χώρο (22,1 εκ.) για τους υψηλόσωμους επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Στα θετικά, και όσο προσεγγίζεις τις μπροστινές θέσεις, διαπιστώνεις ότι οι πόρτες των επιβατών είναι μεγάλες και με ευρύ άνοιγμα, ώστε να διευκολύνουν την είσοδο – έξοδο και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, απογειώνουν την πρακτικότητα της καμπίνας. Με χώρο αποθήκευσης 24,7 λίτρων στην καμπίνα, και με ένα τεράστιο ντουλαπάκι χωρητικότητας 7 λίτρων εμπρός από το συνοδηγό, το Symbioz υλοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό της συμβίωσης μαζί του.

Εδώ, με θέα το ταμπλό, διαπιστώνεις ότι η κεντρική σχεδιαστική ιδέα δείχνει αλώβητη σε σχέση με το Captur, οι μαλακές επενδύσεις κερδίζουν τις εντυπώσεις και ο αιωρούμενος επιλογέας για το αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο, κλέβει την παράσταση. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό είναι στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό και απαρτίζεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη έως 10,2”  και κεντρική οθόνη αφής για το infotainment των 10,4 ιντσών, που θυμίζει tablet.

Περισσότερα από 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης φυσικά δηλώνουν παρόν, θύρες USB-C υπάρχουν για όλους τους επιβάτες, ενώ το high-tech σύστημα πολυμέσων openR link με τις ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, απλοποιεί την πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.

Renault Symbioz (43)

Κάθε έκδοση εξοπλισμού διαθέτει δικό της μοτίβο για τα καθίσματα, το οποίο ενσωματώνει διακριτικά το έμβλημα της Renault. To ταμπλό, το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, οι οθόνες και ο επιλογέας κίνησης είναι γνώριμα, καθώς προέρχονται αυτούσια από το ανανεωμένο Captur, με τις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού να προσθέτουν διαφορετικά υλικά.

Η σημασία στη λεπτομέρεια και στην φινετσάτη αισθητική έρχεται με διαφορά απο το πακέτο της Alpine, με το λογότυπο να διακοσμεί τα καθίσματα, μια μπλε διακοσμητική φάσα να βρίσκεται στην θέα του συνοδηγού, οι τρικολόρ ραφές να δένουν το δέρμα στο τιμόνι και την διακριτική σημαία της Γαλλίας να την συναντάς σε ταμπλό και καθίσματα.

Υβριδικών πεποιθήσεων

Η ψυχή του Symbioz είναι αποκλειστικά υβριδική, με την full hybrid E-Tech λογική να αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρες έκαστος στο σκοπό του. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας των 49 ίππων εκτός των άλλων ελέγχει το σοφιστικέ κιβώτιο, και ο επικουρικός των 20 ίππων έχει τον ρόλο μίζας/εναλλάκτη. Ένα σύστημα που στο συνδυαστικό του έργο προσφέρει 145 ίππους και 250 Nm ροπής στο σύνολο.

Renault Symbioz (24)

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση, με την λειτουργία Brake μάλιστα στο σασμάν ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς να φτάνει ποτέ σε τόσο δυνατή επιβράδυνση που ακινητοποιεί το όχημα. Υπό συνθήκες, δηλαδή με φορτισμένη την μπαταρία και ταχύτητες κίνησης έως τα 50 χλμ./ώρα, μπορεί μέχρι το 80 % του χρόνου οδήγησης στην πόλη να γίνει με ηλεκτροκίνηση.

Η μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh συμβάλλει στη λειτουργία του συνόλου και το κιβώτιο είναι αποκλειστικά 6αρι αυτόματο, με τις 4 σχέσεις να απασχολούν τον θερμικό κινητήρα και τις δυο τον ηλεκτροκινητήρα.

default

Όσο πολύπλοκα και να ακούγονται τα παραπάνω, στην πράξη ο οδηγός απολαμβάνει μια ευκολία χρήσης και την ουσία της υβριδικής επιλογής του, που αποτυπώνεται σε χαμηλές τιμές κατανάλωσης (μέση εργοστασιακή 4,7 λτ./100 χλμ.) και χαμηλούς ρύπους (CO2:105 γρ./χλμ.). Η Renault δηλώνει πως το Symbioz μπορεί να καλύψει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να αναζητήσει ανεφοδιασμό στο 48άρι ρεζερβουάρ του.

Στην πράξη οι καταναλώσεις ακόμα και με την μπαταρία ξελιγωμένη, δεν έπιασαν ποτέ τον αριθμό 7, ενώ συνηθέστερες ήταν ενδείξεις ανάμεσα στα 5,0 με 5,5 λτ./100 χλμ., που πλησιάζουν τους ισχυρισμούς του εργοστασίου για κιμπάρικη αυτονομία. Οι επιδόσεις κρίνονται καλές (τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.) για ένα αυτοκίνητο που βάζει στις προτεραιότητές του την οικονομία και τα 1.423 κιλά του υβριδικού Symbioz δεν αποτελούν τροχοπέδη στην δραστήρια διάθεση, στην αποτελεσματικότητα και στην ασφάλεια του.

Υπάρχουν 4 επιλογές στα οδηγικά mode (Comfort, Eco, Sport και Perso), όπως και λειτουργία E-Save που κρατάει τουλάχιστον 40% απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία. Όμως προτεραιότητα για το Symbioz σαφώς και δεν είναι η σπορ οδήγηση.

Παρόλα αυτά το γαλλικό SUV εμφανίζεται εύστοχο σε δρόμο με στροφές, νιώθεις το πλαίσιο και την ανάρτηση σε μια σωστή συνεργασία ώστε ως σύνολο να ακολουθεί πειστικά τις εντολές που του δίνεις από ένα θετικό σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι. Παραμένει άνετο, ευθύβολο και με συνέπεια στα φρένα του, ενώ κρίνεται καλοτάξιδο για το εκδρομικό του καθήκον. Φυσικά οι δυνατότητες χωμάτινης περιπλάνησης είναι τυπικές και στηρίζονται κυρίως στα περίπου 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, ενώ μην ξεχνάμε ότι έχουμε απουσία τετρακίνησης.

Ώρα για συμβίωση;

Όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι η συμβίωση με το νέο τολμηρό σε design και με πολύπλευρες δυνατότητες C-SUV της Renault υπερκαλύπτει τον ρεαλισμό της εποχής και δεν αφήνει την τιμή του σε παραλογισμό αναρρίχησης. Κάθε άλλο μάλιστα, παραμένει τεχνολογικά σύγχρονο, οπτικά ενδιαφέρον και ουσιαστικά δελεαστικό στο σύνολό του, για να σε κερδίσει με την πρώτη και την δεύτερη ματιά και γιατί όχι να καλπάσει πρός την εμπορική επιτυχία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

default

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!