Δοκιμάζουμε το νέο Volvo EX90 Twin Motor Performance AWD

Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90, σηματοδοτεί τις εξελίξεις στη σουηδική φίρμα όσον αφορά τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης. Και όχι μόνο!

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo EX90 Twin Motor Performance AWD

Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90, σηματοδοτεί τις εξελίξεις στη σουηδική φίρμα όσον αφορά τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης. Και όχι μόνο!

Volvo EX90 Twin Motor Performance AWD: Με δεδομένη τη δέσμευση της σουηδικής εταιρείας, να διαθέτει από το 2030 και μετά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το 2040 να είναι μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία, οι νέες προτάσεις που καταφτάνουν με το σήμα της Volvo προφανώς και ακολουθούν την στρατηγική της εταιρείας.

Αντικρίζοντας το EX90 αντιλαμβάνεσαι με το καλημέρα ότι πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο της Volvo, που θέτει νέα στάνταρ σε όλους τους τομείς, έχοντας ψηλά στις προτεραιότητές του την ασφάλεια.

Στη θεωρία αποτελεί τον αντικαταστάτη του XC90, αλλά στην πράξη ξεκινά μια νέα εποχή, υιοθετώντας την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει η Volvo και ενσωματώνει σε αυτό το μοντέλο. Βασίζεται σε μια νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα, την SPA2 και διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά τα σύνολα κίνησης, αμφότερα με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Το μήκος του ξεπερνάει τα πέντε μέτρα, προσφέροντας θέσεις για επτά άτομα, στην περίπτωση αυτή με χώρο αποσκευών που φτάνει τα 310 λίτρα.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Με την τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, ο όγκος αυξάνεται στα 655 λίτρα, ενώ στην κορυφαία διαμόρφωση του χώρου αποσκευών, με τις πλάτες των καθισμάτων της δεύτερης σειράς κάτω, φτάνει στα 1.915 λίτρα.

Πιστή στην βιωσιμότητα η Volvo χρησιμοποιεί παραδοσιακά οικολογικά υλικά και ένα δείγμα της ευαισθητοποίησης ανά αυτοκίνητο είναι τα 48 κιλά ανακυκλωμένου πλαστικού και η χρήση 15% ανακυκλωμένου ατσαλιού.

Volvo EX90: Τεχνολογία αιχμής

Φυσικά, ως μοντέλο της Volvo, προτάσσει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει ως προς τα συστήματα ασφαλείας και υλοποιείται με τη φιλοσοφία software defined vehicles (SDV) που ανεβάζει την σουηδική εταιρία σε άλλο level. Το EX90 ανήκει στα οχήματα αυτά που διαθέτουν ένα προηγμένο hardware, το οποίο θα τους επιτρέπει να παραμένουν τεχνολογικά επικαιροποιημένα, μέσω τακτικών ασύρματων (over the air) ενημερώσεων.

Volvo EX90

Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου βασίζεται στην AI (τεχνητή νοημοσύνη), στηρίζεται στην πλατφόρμα NVIDIA Drive που συν τοις άλλοις ενσωματώνει τη Snapdragon Cockpit Platform της Qualcomm Technologies, όπως επίσης και ένα λογισμικό που προέρχεται in-house από τη Volvo.

Πέντε ραντάρ (τρία εμπρός και δυο πίσω), οκτώ κάμερες (τρεις εμπρός, τέσσερις πλάγια και μία πίσω), 12 αισθητήρες υπερήχων περιμετρικά και ένα διακριτό σύστημα LIDAR στη φάτσα της οροφής, επιτρέπουν στο Volvo EX90 να χαρακτηριστεί ως το ασφαλέστερο μοντέλο της φίρμας που κατασκευάστηκε ποτέ, τόσο για τον οδηγό και τους επιβάτες, όσο και για πεζούς.

Volvo EX90 Sand Dune Interior

Οι αισθητήρες μπορούν να ανιχνεύσουν αντικείμενα σε απόσταση εκατοντάδων μέτρων μακριά και εμπρός στο δρόμο, ακόμη και τη νύχτα – επικοινωνούν με τον ενσωματωμένο υπολογιστή του αυτοκινήτου NVIDIA Drive, ο οποίος επεξεργάζεται τις πληροφορίες του δρόμου σε πραγματικό χρόνο.

Μαζί με την ολοκληρωμένη σουίτα βοηθημάτων οδήγησης, 31 εκ των οποίων είναι στάνταρ παροχή, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας Pilot Assist που μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του τιμονιού, το EX90 διαθέτει και ένα σύστημα παρακολούθησης της συγκέντρωσης του οδηγού, αλλά και αρκετά ακόμα στοιχεία που θέτουν τη βάση για αυτόνομη οδήγηση στο μέλλον.

Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η τεχνολογία συνδεσιμότητας, με το EX90 να εξοπλίζεται με σύστημα της Snapdragon και γραφικά Unreal Engine 5, γνωστά από υλοποιήσεις σε τίτλους παιχνιδιών. Στη εν γένει μίνιμαλ σχεδίαση της καμπίνας κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη 14,5 ιντσών που είναι τοποθετημένη κάθετα στο κέντρο του ταμπλό. Η απουσία των φυσικών πλήκτρων είναι αισθητή, ενώ τρέχει με ένα λογισμικό infotainment Google της Volvo.

Πολλές εφαρμογές Google περιλαμβάνονται στο σύστημα, με τη συνδεσιμότητα να είναι 5G, ενώ είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα ήχου είναι υψηλής πιστότητας, της Bowers & Wilkins με δυνατότητα Dolby Atmos. Επιπλέον, οι κάτοχοι, μέσω ενός ψηφιακού κλειδιού στο smartphone μπορούν να ρυθμίζουν το πρόγραμμα φόρτισης στο σπίτι. Οι αναβαθμίσεις του λογισμικού γίνονται over-the-air, προκειμένου να μένει πάντα ενημερωμένο, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία σε κάποια κατάστημα.

Χωροταξικά πραγματικά διαπιστώνεις ότι το μεγάλο Σουηδικό SUV εξασφαλίζει αρχοντικούς χώρους για πέντε επιβάτες, ενώ η τρίτη σειρά καθισμάτων σέβεται τον προορισμό της και ικανοποιεί φυσιολογικούς ενήλικες.

Αν είσαι θηριώδες λεβεντόπαιδο καλύτερα να κάτσεις λίγο πιο μπροστά, αν όμως είσαι έως 1,75 μια χαρά θα βολευτείς εκεί πίσω, αν και τα συρόμενα καθίσματα της μεσαίας σειράς δίνουν την δυνατότητα προσαρμογής του χώρου.

Η γνωστή, λιτή και λειτουργική αρχιτεκτονική που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας υπάρχει και εδώ με την απουσία φυσικών διακοπτών να επικρατεί, εκτός από το μεγάλο περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα που αναλαμβάνει τον έλεγχο κάποιων λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων.

Κεντρικό ρόλο ενημέρωσης και παροχής υπηρεσιών, παίζει φυσικά η κάθετη κεντρική οθόνη των 14,5 ιντσών, ενώ ενσωματωμένη στην κολόνα του τιμονιού, υπάρχει και μια μικρότερη οθόνη για τις βασικές πληροφορίες που αναζητά κανείς από τον πίνακα οργάνων.

Volvo EX90: Γενναιοδωρία απόδοσης

Η εισαγωγική έκδοση Twin Motor AWD αποδίδει 408 ίππους και 770 Nm ροπής και φαίνονται εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης αν βάλεις στην εξίσωση ότι το μεγάλο SUV των 2.818 κιλών επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.

Στην κορυφή των εκδόσεων όμως, η ισχυρότερη Twin Motor Performance AWD που είχαμε στην διάθεσή μας, απαιτεί για την ίδια διαδικασία ένα δευτερόλεπτο λιγότερo, χάρη στην αυξημένη απόδοση που φτάνει τους 517 ίππους και τα 910 Nm ροπής!

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Και οι δυο περιπτώσεις χρησιμοποιούν μπαταρία 111 kWh, υδρόψυκτη 750 κιλών με ωφέλιμη χωρητικότητα 104 kWh και δίνουν υποσχέσεις για 600 χιλιόμετρα αυτονομίας. Στις μελλοντικές δυνατότητες θα συμπεριληφθεί και η αμφίδρομη φόρτιση V2L και V2V, για φόρτιση συσκευών από το EX90 ή ακόμα και άλλου αυτοκινήτου, ενώ οι περιπτώσεις επιστροφής ρεύματος στο οικιακό δίκτυο (V2G και V2H) θα είναι διαθέσιμες ανάλογα με το νομικό πλαίσιο της κάθε χώρας.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Στην πράξη ξεκινάς την κριτική από την εκλεπτυσμένη και premium αίσθηση, η οποία δείχνει ασυναγώνιστη και ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου κατά την κίνηση τόσο από την αθόρυβους ηλεκτροκινητηρες όσο και από την προσεγμένη ηχομόνωση, ώστε να απολαμβάνεις το ταξιδιωτικό του ταλέντο.

Στην συνέχεια δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστείς από την απόδοση, που κρύβει το θηριώδες σε διαστάσεις και βάρος αμάξωμα. Ένα αρχοντικό πάτημα το χαρακτηρίζει κάτι που οφείλει και στην στάνταρ αερανάρτηση με τις δυο επιλογές απόσβεσης, που σε κάθε περίπτωση ανταποκρίνεται τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και αποτελεσματικότητας.

Με τους 22άρηδες τροχούς και την αερανάρτηση το EX90 διαχειρίζεται εξαιρετικά το ανάγλυφο και αν είχε και πιο ψωμωμένο προφίλ στα ελαστικά, θα σιδέρωνε κυριολεκτικά τις ανωμαλίες. Παράπονο βέβαια δεν μπορεί να υπάρξει για την παρεχόμενη άνεση με την αερανάρτηση να φροντίζει γι’ αυτό.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Ο οδηγός μπορεί μέσα από τα προγράμματα οδήγησης να προσαρμόσει το θηριώδες ηλεκτρικό SUV στις ανάγκες, ακόμα και αν κληθεί για Off-road χρήση – φυσικά με τον περιορισμό των ασφάλτινων ελαστικών του. Η επιλογή της Volvo βέβαια δεν είναι να σε εκπλήξει με τις σπορ δυνατότητες ενός 5μετρου SUV που πλησιάζει τους 3 τόνους αλλά η αποτελεσματικότητα σε κάθε επίπεδο.

Αν αναλογιστείς μάλιστα όλα τα παραπάνω, θα εκπλαγείς από τον τρόπο που αντιμετωπίζει ακόμα και τις σφιχτές στροφές σε επαρχειακό στροφιλίκι.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Τα δεδομένα όγκου και βάρους ελάχιστα επηρεάζουν και τις επιδόσεις με το 7θέσιο SUV να χρειάζεται μόλις 4,9 δλ. για να δει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ λιγότερη εντυπωσιακή είναι η τελική ταχύτητα που η Volvo για λόγους ασφαλείας περιορίζει στα 180 χλμ./ώρα. Με βάση μια κατανάλωση που κυμαίνεται στις 22-26 kWh/100 χλμ. η αυτονομία από τις γεμάτες 107 kWh των μπαταριών, ξεπερνά με σιγουριά τα 400 χλμ. και με λίγη προσπάθεια προσεγγίζει τα 500 χλμ.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Αν οδηγείς βράδυ σε αραιοκατοικημένη περιοχή θα εκτιμήσεις τα Digital Light Processing, που κυριολεκτικά κάνουν την νύχτα μέρα. Δεν χρειάζεται να ασχοληθείς πέραν της οδήγησης σου, γιατί όλα είναι αυτοματοποιημένα και η συστοιχία μικροκαθρεπτών που τα απαρτίζουν μπορούν να σκιάσουν ταυτόχρονα έως 5 κινούμενα οχήματα και έως 3 ακίνητα σημεία. Κανένα παράπονο λοιπόν από τα απέναντι διερχόμενα αυτοκίνητα και υποδειγματικός φωτισμός ώστε να μην αφήνει ασαφή εικόνα.

Volvo ΕΧ90, για premium μεγάλο SUV

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της γκάμας των Σουηδών βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα με την εμπορική της πορεία να έχει ήδη αρχίσει. Το EX90 δείχνει τις προθέσεις της σουηδικής εταιρείας για το μέλλον με προσφορά απόλυτα επίκαιρης τεχνολογίας με δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης, εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και αυτόνομης οδήγησης.

Σε συνδυασμό με την ασυναγώνιστη ποιότητα κύλισης και την ευρύχωρη και ποιοτικά αριστοκρατική καμπίνα έχει έναν καλό λόγο να μπει στο ρουθούνι του premium ανταγωνισμού.

Διαθέσιμη στην εισαγωγική έκδοση Ultra, που διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό της, προσφέρεται από €112.654 για την Twin Motor AWD και €117.986 για την Twin Motor Performance AWD, με την χρηματοδότηση Volvo Car Financial Services και το Volvo Car Leasing να δίνουν εναλλακτικές απόκτησής του.

Volvo EX90 Vapour Grey Extrior

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!