Στο βιβλίο των Ρεκόρ Guinness μπήκε το Toyota Mirai

Έκανε νέο ρεκόρ μεγαλύτερης απόστασης για αυτοκίνητο υδρογόνου χωρίς ανεφοδιασμό

Στο βιβλίο των Ρεκόρ Guinness μπήκε το Toyota Mirai

Έκανε νέο ρεκόρ μεγαλύτερης απόστασης για αυτοκίνητο υδρογόνου χωρίς ανεφοδιασμό

To όνομά του στο βιβλίο των Ρεκόρ Guinness βάζει με το… σπαθί του το Toyota Mirai. Το μεγάλο sedan με τεχνολογία fuel cell (κυψελών καυσίμου) έκανε νέο ρεκόρ για την μεγαλύτερη απόσταση από όχημα υδρογόνου χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό. Το Mirai κατάφερε να διανύσει 1.359 χιλιόμετρα (845,3 μίλια) κατά τη διάρκεια ενός διήμερου ταξιδίου στη νότια Καλιφόρνια, τον περασμένο Αύγουστο. «Το 2016, το Toyota Mirai ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής, με κυψέλες καυσίμου, που ήταν διαθέσιμο για λιανική πώληση στη Βόρεια Αμερική και τώρα η επόμενη γενιά του Mirai κάνει ρεκόρ απόστασης», δήλωσε ο Bob Carter, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Βόρειας Αμερικής. «Είμαστε υπερήφανοι που είμαστε ηγέτες αυτής της συναρπαστικής τεχνολογίας, η οποία είναι μόνο μία από τα διαθέσιμα οχήματα μηδενικών ρύπων που υπάρχουν στη γκάμα μας».

Η επίσημη προσπάθεια για το ρεκόρ έγινε υπό τη στενή παρακολούθηση του Guinness World Records, τηρώντας τους αυστηρούς κανόνες και τις διαδικασίες τεκμηρίωσης του οργανισμού. Ο κριτής Michael Empric, επικύρωσε το ρεκόρ σφραγίζοντας και ελέγχοντας τη δεξαμενή υδρογόνου του Mirai στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής. Με τον επαγγελματία οδηγό οικονομίας (hypermiler), Wayne Gerdes στα πηδάλια και τον Bob Winger ως δεύτερο οδηγό, το διήμερο ταξίδι ξεκίνησε τη Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2021, από το Τεχνικό Κέντρο της Toyota (TTC) στη Gardena της Καλιφόρνια, όπου στεγάζεται το τμήμα ανάπτυξης κυψελών καυσίμου της εταιρείας. Το πλήρωμα ταξίδεψε νότια προς το San Ysidro και στη συνέχεια βόρεια στη Santa Barbara, περνώντας από τη Santa Monica και τη διάσημη παραλία του Malibu κατά μήκος του Pacific Coast Highway. Επιστρέφοντας στο TTC το βράδυ, είχαν διανύσει 761 χιλιόμετρα με μόνο δύο αλλαγές οδηγών.

Το πρόγραμμα την επόμενη ημέρα αποτελούνταν κυρίως από τοπικές διαδρομές, καλύπτοντας άλλα 598 χιλιόμετρα στις ώρες αιχμής στον αυτοκινητόδρομο San Diego μεταξύ Λος Άντζελες και Orange County έως ότου το Mirai δεν είχε άλλο υδρογόνο και επέστρεψε στο TTC έχοντας διανύσει συνολικά 1.359 χιλιόμετρα, όπως επιβεβαίωσε ο Empric. Συνολικά το Mirai κατανάλωσε 5,65 κιλά υδρογόνου και πέρασε από 12 σταθμούς ανεφοδιασμού κατά μήκος των διαδρομών χωρίς να τους χρησιμοποιήσει. Το ρεκόρ έγινε οδηγώντας κυρίως κατά τις ώρες αιχμής σε θερμοκρασίες μεταξύ 18 και 28 βαθμών Κελσίου. Είχε μηδενικές εκπομπές ρύπων σε μια διαδρομή που ένα συμβατικό θα είχε εκπέμψει περίπου 301 κιλά CO2.

Οδηγούμε το Toyota Mirai

Αυτή η πολύ σημαντική επίδοση έγινε από οδηγούς εξειδικευμένους στην οικονομική οδήγηση, οι οποίοι αύξησαν την απόδοση του Mirai χρησιμοποιώντας κάποιες βασικές αρχές αποδοτικής οδήγησης που μπορεί να εφαρμόσει κάθε οδηγός.

Συντήρηση και Προετοιμασία :

  • Κάνουμε όλες τις εργασίες συντήρησης, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, γιατί ένας κακορυθμισμένος κινητήρας θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο.
  • Ελέγχουμε τη σωστή ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου.
  • Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών, λιγότερος αέρας μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου.
  • Αφαιρούμε περιττό φορτίο, για να μειώσουμε το βάρος.

Τεχνικές οδήγησης:

  • Αποφεύγουμε την απότομη επιτάχυνση ή το έντονο φρενάρισμα.
  • Αποφεύγουμε την οδήγηση με υψηλότερες ταχύτητες.
  • Μειώνουμε τη χρήση μηχανικών και ηλεκτρικών συστημάτων, π.χ. κλιματισμός

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!