Οδηγούμε το Toyota Mirai

Στη δεύτερη γενιά του, το Toyota Mirai υδρογόνου είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα, όμως αυτό δεν είναι αρκετό για να υπερκεράσει την ακριβή τιμή του και το κόστος ανεφοδιασμού

Οδηγούμε το Toyota Mirai

Στη δεύτερη γενιά του, το Toyota Mirai υδρογόνου είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα, όμως αυτό δεν είναι αρκετό για να υπερκεράσει την ακριβή τιμή του και το κόστος ανεφοδιασμού

Η Toyota λάνσαρε το Mirai πρώτης γενιάς το 2015, το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου, με το βλέμμα περισσότερο προς το μέλλον παρά στην εξασφάλιση σημαντικού αριθμού πωλήσεων. Έξι χρόνια αργότερα, η Toyota παρουσίασε τη νέα εκδοχή του, που είναι πιο αξιόλογη πρόταση από το προηγούμενο μοντέλο.

Η Toyota το αποκαλεί «μία ολιστική προσέγγιση στον εξηλεκτρισμό». Ενώ το Mirai δεν είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τη στενή έννοια του όρου, δείχνει περίπου όμοιο στον τρόπο οδήγησής του με αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά. Η μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με την αυτονομία και το χρόνο ανεφοδιασμού – αν έχει πρόσβαση σε σημείο παροχής υδρογόνου μπορείς να γεμίσεις το Mirai σε περίπου 5 λεπτά, εξασφαλίζοντας αυτονομία σχεδόν 650 χλμ.

Όμως κάπου εκεί βρίσκεται το σημαντικότερο θέμα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς το δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνο βρίσκεται στα σπάργανα. Αυτό δυσκολεύει σημαντικά την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων ανάμεσα σε πόλεις: δεν μπορείς να το βάλεις στην πρίζα στο σπίτι σου, όπως συμβαίνει με ένα ηλεκτρικό. Αν όμως μένεις κοντά σε πρατήριο υδρογόνου και το Mirai ταιριάζει στον τρόπο ζωής σου, θα εξέταζες την αγορά του συγκριτικά με ένα αντίστοιχης τιμής ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Toyota Mirai

Δείχνει και είναι premium

Το πρώτο πράγμα που προσέχεις κοιτάζοντας το Mirai είναι πόσο πιο συνοχή έχει η σχεδίασή του. Το στιλ είναι κάτι το υποκειμενικό, όμως στη δεύτερη γενιά έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με το Audi A7 από το αρχικό Mirai. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό: το νέο Mirai δείχνει αρκετά πιο πολυτελές. Κάθεσαι χαμηλότερα, ενώ τα ποιοτικά υλικά και το σύστημα infotainment με την ευρεία οθόνη δίνουν αίσθηση από την premium κατηγορία.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βρίσκει εμπόδια από τo interface της Toyota και τα παρωχημένα γραφικά, όμως ευτυχώς είναι πλέον συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto, στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Αυτό σου επιτρέπει να έχεις πρόσβαση στο περιεχόμενου του κινητού σου – σε χάρτες, video, φωτογραφίες και τις επαφές – χωρίς να χρειάζεσαι το μενού του infotainment. Οι διακόπτες για τον κλιματισμό είναι εύκολα προσβάσιμοι, όμως υστερούν λίγο σε πρακτικότητα.

Μόλις πατάς το κουμπί εκκίνησης σε καλωσορίζει ο ήχος της… σιωπής. Μάλιστα η αίσθηση ηρεμίας συνεχίζεται ακόμη και σε ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το νέο Mirai είναι απίστευτα ήσυχο και ποιοτικό σε κύλιση, με την ανάρτηση να δίνει αίσθηση που θυμίζει περισσότερα σύγχρονη Mercedes-Benz παρά ένα φιλικό προς το περιβάλλον, οικογενειακό αυτοκίνητο.

Ευτυχώς όμως η άνεση δεν μηδενίζει τα υπόλοιπα στοιχεία της οδηγικής εμπειρίας. Δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, όμως η συμπεριφορά του είναι καλή με ακριβή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Καλά είναι και τα φρένα: στο Mirai δεν κάνει την εμφάνισή της η μη «συνεπής» αίσθηση του πεντάλ που συναντάμε σε αρκετά σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στον αντίποδα, η επανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα είναι μικρή, ακόμη και στη λειτουργία “B” του κιβωτίου.

Το νέο Mirai είναι κατά 12% πιο ισχυρό από τον προκάτοχό του και παρά το γεγονός ότι 182 ίπποι δεν ακούγονται πολλοί, ο τρόπος παροχής της ισχύος σημαίνει ότι δεν υπολείπεται σε επιτάχυνση. Δεν θα σε συναρπάσει όπως τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά, όμως είναι αρκετά γρήγορο για τις μετακινήσεις από το σπίτι στο γραφείο, ακόμη και για προσπεράσεις.

Toyota Mirai

Εκτός από πιο δυνατό, το νέο Mirai είναι επίσης αρκετά μεγαλύτερο από πριν. Στη θεωρία αυτό θα είχε αποτέλεσμα στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας, όμως στην πράξη οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι τεράστιοι. Η εσοχή στην οροφή βελτιώνει τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια, όμως ψηλά άτομα θα δυσκολευτούν να νιώσουν πραγματικά άνετα. Το πορτμπαγκάζ επηρεάζεται από την μικρή πόρτα και το ρηχό χώρο φόρτωσης.

Ακριβό στην αγορά και τη χρήση του

Υπάρχει επίσης το θέμα αγοράς και χρήσης του Mirai. Οι τιμές του στη Βρετανία αρχίζουν από 50.000 λίρες (από 63.900 ευρώ στη Γερμανία), με τις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού να είναι κατά πολύ ακριβότερες. Στάνταρ είναι οι 19άρες ζάντες αλουμινίου, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 12,3 ιντσών, το ηχοσύστημα της JBL με 14 ηχεία και τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.

Αφού χώνεψες την ακριβή τιμή του, περιμένεις ότι το κόστος ανεφοδιασμού του Mirai θα είναι αντίστοιχο αυτού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σωστά; Δυστυχώς όχι. Η τιμή του υδρογόνου είναι στη Μ. Βρετανία περίπου 10 λίρες ανά κιλό, κάτι που σημαίνει ότι οι δεξαμενές 5,6 κιλών του Mirai γεμίζουν με περισσότερες από 50 λίρες. Για αυτονομία περίπου 650 χλμ, το κόστος είναι πιο κοντά σε αυτό ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης παρά σε αυτό ενός ηλεκτρικού. Ακόμη και αν δεν κάνεις χρήση του νυχτερινού τιμολογίου.

Toyota Mirai

 

Βέβαια το γεγονός ότι εκπέμπει στο περιβάλλον μόνο νερό, του επιτρέπει να έχει φοροελαφρύνσεις ως εταιρικό όχημα. Η Toyota υποστηρίζει ότι το Mirai όχι μόνο δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά το προστατεύει κιόλας, απομακρύνοντας διοξείδιο του θείου (SO2) και οξείδια του αζώτου (NOx) από την ατμόσφαιρα κατά την κίνησή του.

Τα βήματα που έχει κάνει η Toyota μεταξύ του προηγούμενου και του νέου Mirai είναι σημαντικά, όμως οι περιορισμοί παραμένουν. Είναι κρίμα, διότι πρόκειται για ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο. Η ελκυστική σχεδίαση, το πολυτελές εσωτερικό και η οδηγική εμπειρία το κάνουν να φαίνεται σαν να έχουν το σήμα της Lexus στην μάσκα και όχι αυτό της Toyota.

Προς το παρόν όμως, ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο φθηνό σε αγορά και χρήση, αλλά και – κατά πολλούς – πιο εύκολο σε καθημερινή χρήση.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!