Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η Toyota δεχόταν κριτική επειδή υποστήριζε σθεναρά τα υβριδικά αυτοκίνητα, αφήνοντας εν μέρει στην άκρη τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο φάνηκε εκ των υστέρων πως αυτή ήταν τελικά η σωστή στρατηγική, καθώς η μειωμένη ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ανάγκασε την ιαπωνική εταιρεία να μειώσει την παραγωγή τους κατά 33%.
Το πλάνο της Toyota τώρα είναι να κατασκευάσει 1.000.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2026, αντί για 1.500.000 που ήταν ο αρχικός της στόχος.
Σε δήλωσή της, η εταιρεία ανέφερε πως το αρχικό νούμερο των 1.500.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε οριστεί από τους μετόχους της εταιρείας και όχι από τις έρευνες προτίμησης καταναλωτών.
Ακόμα όμως και η παραγωγή ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως είναι ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα για την Toyota, η οποία έχει καταβάλει πολύ περισσότερες προσπάθειες και πόρους για την ανάπτυξη υβριδικών οχημάτων. Οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε 104.000 οχήματα και αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 1% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Η είδηση αυτή έρχεται αμέσως μετά την ανακοίνωση της Volvo ότι δεν θα καταφέρει να παρέχει μια 100% ηλεκτρική γκάμα οχημάτων μέχρι το 2030, δηλώνοντας πως ένα μέρος – έως και 10% – του στόλου της θα είναι υβριδικός.
Γνωρίζουμε ότι η Toyota ετοιμάζει αρκετά νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό που δεν γνωρίζουμε ωστόσο, γιατί δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, είναι εάν αυτά τα μοντέλα θα καθυστερήσουν να παρουσιαστούν, λόγω της μείωσης των ρυθμών παραγωγής.