Για πρώτη φορά ηλεκτρικό το νέο MINI Countryman

Το νέο MINI Countryman κυκλοφορεί για πρώτη φορά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, μαζί με τα βενζινοκίνητα μοντέλα και μεγαλώνει σε διαστάσεις.

Για πρώτη φορά ηλεκτρικό το νέο MINI Countryman

Το νέο MINI Countryman κυκλοφορεί για πρώτη φορά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, μαζί με τα βενζινοκίνητα μοντέλα και μεγαλώνει σε διαστάσεις.

Παράλληλα με το ολοκαίνουργιο Cooper Electric, η MINI παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου ΙΑΑ 2023 του Μονάχου ένα ολοκαίνουργιο Countryman τρίτης γενιάς, με το νέο compact SUV της βρετανικής μάρκας να μεγαλώνει σε μέγεθος για να προσφέρει μία οικογενειακή λύση με περισσότερη πρακτικότητα, καθώς και μια επιλογή κινητήρων που περιλαμβάνει τώρα και την αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά στο Countryman.

Όπως και με το τρίθυρο MINI, η σχεδίαση του νέου MINI Countryman βασίζεται σε μια απλοποιημένη εμφάνιση. Η οκταγωνική μάσκα και η απλοποιημένη υπογραφή στα φώτα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος είναι παρούσα, όπως και στο νέο Cooper, αλλά τα φωτιστικά σώματα του Countryman έχουν σχήμα ρόμβου για να διαφοροποιείται καλύτερα αυτό το νέο μοντέλο. Η ίδια επιλογή από τρεις υπογραφές φώτων πορείας LED θα προσφέρεται στο Countryman του 2024, όπως και στο νέο Cooper Electric.

Το τελευταίο SUV της MINI, το οποίο θα ανταγωνιστεί τα Volvo EX30 και Kia Niro EV, είναι 13 εκατοστά πιο μακρύ και 6 εκατοστά υψηλότερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, γεγονός που σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο σε σχέση με το συνολικό μήκος του, έχει συμβάλει στη βελτίωση των χώρων στο εσωτερικό. Το μήκος έχει διαμορφωθεί στα 4,433 μέτρα, το πλάτος στα 1,843 μ., το ύψος στα 1.656 μ., ενώ το μεταξόνιο έχει φτάσει τα 2.692 μ.

Ως αποτέλεσμα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 460 λίτρα, ενώ αυξάνεται στα 1.450 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Υπάρχει επίσης χώρος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών του αυτοκινήτου για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν εμπρός – πίσω έως και 13 εκατοστά, δίνοντας προτεραιότητα στο χώρο των επιβατών ή στο χώρο αποσκευών, ενώ οι πλάτες των καθισμάτων μπορούν να πάρουν κλίση σε έξι διαφορετικές θέσεις έως και 12 μοιρών, βελτιώνοντας την άνεση.

Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman διατίθεται σε εκδόσεις: Το MINI Countryman E με απόδοση 150 kW (204 ίππων) και ροπή 250 Nm, που έχει αυτονομία 462 χλμ. και επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ., με τελική ταχύτητα τα 170 χλμ./ώρα. Το τετρακίνητο MINI Countryman SE ALL4, με μπαταρία 66,45 kWh, έχει απόδοση 230 kW (313 ίππων) και 494 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας αυτονομία 433 χλμ., με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Αυτές οι τιμές επιτυγχάνονται χάρη στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή Cd σε 0,26 από 0,31 του προκατόχου του. Η ταχύτητα φόρτισης συνεχούς ρεύματος στα 130 kW σημαίνει ότι οι μπαταρίες χρειάζονται περίπου 30 λεπτά για πλήρωση της μπαταρίας από 10 έως 80%.

Οι επιλογές βενζινοκινητήρων περιλαμβάνουν το MINI Countryman C με κίνηση στον εμπρός άξονα. Η μάρκα δεν έχει επιβεβαιώσει ακριβώς ποιος κινητήρας θα τροφοδοτεί αυτό το μοντέλο, το οποίο επιβεβαιώνεται ότι θα αποδίδει 169 ίππους και 280 Nm ροπής για χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα 8,3 δευτερολέπτων και κατανάλωση καυσίμου 6,1 λτ./100 χλμ., αλλά είναι πιθανό να πρόκειται για μια 3κύλινδρη turbo μονάδα 1,5 λίτρων.

Το τετρακίνητο Countryman S ALL4 θα χρησιμοποιεί πιθανότατα έναν 4κύλινδρο 2λιτρο turbo κινητήρα που αποδίδει 218 ίππους και 360 Nm, και επιτυγχάνει χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ., με τη βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας βρίσκεται το Countryman JCW ALL4, το οποίο αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα.

Το νέο Countryman μοιράζεται την στρογγυλή κεντρική οθόνη OLED 9,4 ιντσών με το τρίθυρου hatchback Cooper, η οποία ονομάζεται MINI Interaction Unit και τρέχει το ίδιο λογισμικό Operating System 9, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία ανοικτού κώδικα Android. Ως αποτέλεσμα, προσφέρονται τα ίδια Experience Mode και οι ίδιες δυνατότητες διαμόρφωσης, οι οποίες περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant, Timeless και Balance.

Το Timeless αλλάζει το στρογγυλό κεντρικό πάνελ για να εμφανίσει ένα κλασικό ταχύμετρο Mini, ενώ το Personal επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάσουν μια φωτογραφία φόντου της επιλογής τους. Η μονάδα αλληλεπίδρασης μπορεί να ανιχνεύσει το κύριο χρώμα από αυτά που εμφανίζονται στην εικόνα και θα το επεκτείνει σε όλη την υπόλοιπη οθόνη για να «δέσει» καλύτερα την εικόνα.

Κάθε λειτουργία Experience προσφέρει ένα αντίστοιχο soundtrack στα μοντέλα Countryman Electric, με τον ίδιο συνδυασμό λειτουργιών και ήχων όπως στο μικρότερο ηλεκτρικό MINI Cooper. Αυτό ισχύει και για τον εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος, με τα LED και τις προβολές που λάμπουν στο ταμπλό να συνδέονται με τη λειτουργία οδήγησης, αλλάζοντας το χρώμα και τα μοτίβα που εμφανίζονται στην καμπίνα.

Το επίπεδο της προσφερόμενης τεχνολογίας είναι επίσης το ίδιο, με δορυφορική πλοήγηση μέσω cloud που προσφέρει δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και μια «βελτιστοποιημένη για φόρτιση» διαδρομή για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Περιλαμβάνεται συνδεσιμότητα Apple CarPlay και το Android Auto, με το πρώτο να έχει τη δυνατότητα να δείχνει στους χρήστες του iOS να βλέπουν το λογισμικό σε όλη την επιφάνεια της νέας οθόνης υψηλής ευκρίνειας. Το Android Auto εμφανίζεται μόνο σε ένα ορθογώνιο πλαίσιο στην κυκλική οθόνη, ενώ διατίθεται προαιρετικά και μια τρισδιάστατο head-up display.

Υπήρξαν επίσης πολλές εξελίξεις όσον αφορά την τεχνολογία πλαισίου του νέου Countryman, με διαθέσιμες διαφορετικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας προαιρετικής προσαρμοζόμενης ανάρτησης που μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. σε σύγκριση με τη βασική έκδοση. Διατίθενται επίσης ελαφριές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, οι οποίες είναι κατασκευασμένες κατά 70% από δευτερογενές αλουμίνιο για τη βελτίωση της βιωσιμότητας.

Όπως συμβαίνει με το νέο τρίθυρο MINI Cooper, θα είναι διαθέσιμα τα επίπεδα εξοπλισμού Essential, Classic, Favoured και JCW. Το νέο Countryman είναι το πρώτο αυτοκίνητο της MINI που διαθέτει τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Αυτή περιλαμβάνει το Automatic Active Cruise Control with Steering και το Lane Assistant, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, όταν βρεθούν για παράδειγμα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της MINI στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!