H Alfa Romeo αποκάλυψε την ανανεωμένη Tonale, εναρμονίζοντάς την με την μικρότερη Junior που ξεκίνησε την πορεία της στις αγορές το 2024.
Έχουν περάσει πάνω από τρία χρόνια από τότε που η Tonale έκανε την πρώτη της επίσημη παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους και το σπορ C-SUV με την δυναμική σχεδίαση δια χειρός Αλέξανδρου Λιώκη, γίνεται πιο ώριμο, με επιρροές από την 33 Stradale.
Οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος. O προφυλακτήρας είναι πιο επιθετικός, με νέες εισαγωγές αέρα που πλαισιώνουν την ανασχεδιασμένη μάσκα «Scudetto». Η πινακίδα κυκλοφορίας βρίσκεται πλέον στο κέντρο, όπως ορίζουν οι νέες ευρωπαϊκές νομοθεσίες.
Ο πιο κοντός πρόβολος σε συνδυασμό με το φαρδύτερο μετατρόχιο και τις νέες ζάντες 19 και 20 ιντσών, κάνουν την Tonale να φαίνεται πιο δυναμική. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές – δεν χρειάζονταν, άλλωστε, καθώς τα πίσω φωτιστικά σώματα και οι απολήξεις της εξάτμισης (στα PHEV μοντέλα) παραμένουν εντυπωσιακές.
Διαθέσιμες είναι επίσης 3 νέες αποχρώσεις για το αμάξωμα: Rosso Brera, Verde Monza και Giallo Ocra. Οι συγκεκριμένες επιλογές συνυπάρχουν με τα Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal και Blu Misano, ενώ για πρώτη φορά στην Tonale υπάρχει επιλογή για διχρωμία με μαύρη οροφή, ακόμα και σε μοντέλα με ηλιοροφή.

Στο εσωτερικό υπάρχουν επίσης μερικές στοχευμένες αλλαγές. Η νέα κεντρική κονσόλα έχει έναν μικρότερο περιστροφικό επιλογέα για το κιβώτιο ταχυτήτων, διατηρώντας τα αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχουν επίσης νέα υλικά επενδύσεων για το ταμπλό και τα καθίσματα, με ραφές σε διαφορετική απόχρωση. Οι ψηφιακές οθόνες είναι ίδιες με αυτές των άλλων μοντέλων Alfa Romeo, με μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το infotainment και μια ξεχωριστή οθόνη 12,3 ιντσών για τον οδηγό, ενώ υπάρχει συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay.
Στην Ελλάδα η ανανεωμένη Tonale θα είναι διαθέσιμη με τρεις επιλογές κινητήρα – δύο υβριδικά σύνολα και ένα diesel. Το τελευταίο είναι και το λιγότερο ισχυρό, με 130 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα, ενώ καταναλώνει 5,3 – 5,5 λίτρα /100 χλμ., κατά WLTP.
Η Tonale Ibrida χρησιμοποιεί υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με VGT τούρμπο, που αποδίδει 175 ίππους. Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα γίνεται πλεόν σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,7 – 5,9 λίτρα/100 χλμ. κατά WLTP.
Και οι δύο εκδόσεις που έχουμε αναφέρει ως τώρα μεταδίδουν την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Tonale Ibrida Plug-In Q4. Αυτή αξιοποιεί έναν κινητήρα 1,3 λίτρων που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ στους πίσω τροχούς ένας ηλεκτρικός κινητήρας εξασφαλίζει τόσο την τετρακίνηση όσο και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνει η Alfa Romeo είναι 270 ίπποι, αρκετοί για να επιταχύνουν το C-SUV στα 100 χλμ. σε 6,6 δευτερόλεπτα. Η εταιρεία αναφέρει 3,4 με 3,7 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση.
Στην Ελλάδα οι πρώτες παραδόσεις της νέας Tonale είναι προγραμματισμένες για το πρώτο τρίμηνο του 2026, ενώ στο ίδιο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι τιμές.










